Triumph Street Triple-tråden

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Nybliven Triple R ägare här! Änsålänge verkar hojen vara riktigt härlig att köra :banana

Jag är ute efter styrändsspeglar. Har ni några att rekommendera/avråda ifrån? Triumphs ser snygga och stabila ut men de kostar en slant också.

Någon som har erfarenhet av dessa?
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Rev...404770?hash=item2c95b7b1a2:g:1FkAAOSw0e9UwSZ8

...................................................................................

Jag har valt Triumphs original ... vette f-n om det är prisvärt men jag hade dessa
på en Speed Triple innan, funkar bra samt ger en schysst look så kör dessa även på Street triplen! :tummenupp
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Nybliven Triple R ägare här! Änsålänge verkar hojen vara riktigt härlig att köra :banana

Jag är ute efter styrändsspeglar. Har ni några att rekommendera/avråda ifrån? Triumphs ser snygga och stabila ut men de kostar en slant också.

Någon som har erfarenhet av dessa?
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-Rev...404770?hash=item2c95b7b1a2:g:1FkAAOSw0e9UwSZ8

Jag hade absolut kört Triumph originalspeglar, ser snygga ut och är väldigt gedigna :tummenupp

(notera att URLen går till 2013- versionen, finns även för tidigare årsmodeller)
http://www.mcweb.se/triumph/street-triple-13/backspeglar-bar-end-mirror-kit
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Hade tidigare en Street triple r 2009 som jag älskade men har nu börjat tråna efter triumph igen efter jag kört japanskt!
Någon provat både den äldre och den nya modellen som kan uttala sig om de stora skillnaderna?
Provade mt-09 tidigare i sommras och måste säga vilket as till att gå, men satan vad ryckig och dålig insprutningen verkade vara...
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Hade en R -10 och har nu en R -14

Körmässigt är det svårt att säga vad som skiljer men min nya drar nästan 2dl mindre / mil
och är lite mjukare i gasresponsen, som bara är skönt vid stadskörning
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Hade tidigare en Street triple r 2009 som jag älskade men har nu börjat tråna efter triumph igen efter jag kört japanskt!
Någon provat både den äldre och den nya modellen som kan uttala sig om de stora skillnaderna?
Provade mt-09 tidigare i sommras och måste säga vilket as till att gå, men satan vad ryckig och dålig insprutningen verkade vara...

Tycker mig minnas ditt alias från tiden då vi båda hade en Triple R i garaget. Intressant att du också funderar i samma banor, att komma tillbaka till Triple-familjen. :hihi

Nu är det 2 dagar kvar innan de öppnar dörrarna till MC-mässan EICMA i Milano. Vi får se om Triumph släpper några nya Tripplar som det ryktas om. Och tycker man det blir mycket pengar för en ny modell så kommer säkert den äldre 675:an bli ytterligare lite billigare begagnad.

Förra veckan släppte de Speed Triplen:
http://www.triumphmotorcycles.se/motorcycles/Roadsters-and-Supersports/Speed/2016/Speed-Triple
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tycker mig minnas ditt alias från tiden då vi båda hade en Triple R i garaget. Intressant att du också funderar i samma banor, att komma tillbaka till Triple-familjen. :hihi

Nu är det 2 dagar kvar innan de öppnar dörrarna till MC-mässan EICMA i Milano. Vi får se om Triumph släpper några nya Tripplar som det ryktas om. Och tycker man det blir mycket pengar för en ny modell så kommer säkert den äldre 675:an bli ytterligare lite billigare begagnad.

Förra veckan släppte de Speed Triplen:
http://www.triumphmotorcycles.se/motorcycles/Roadsters-and-Supersports/Speed/2016/Speed-Triple

Såg kanske inte så mkt av Speed Triplen men det var väl relativt blygsamma designförändringar? Händer det något med motorn?
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Såg kanske inte så mkt av Speed Triplen men det var väl relativt blygsamma designförändringar? Händer det något med motorn?

Ja det är inga jätteändringar på Speeden. Motorn ska ha ett antal fler hästar, bättre vrid, olika ride modes etc. Detaljerad spec ska släppas på mässan.

Jag är mer intresserad av vad en ny Street Triple kommer ha för motor/spec. :yoparty
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
Hade tidigare en Street triple r 2009 som jag älskade men har nu börjat tråna efter triumph igen efter jag kört japanskt!
Någon provat både den äldre och den nya modellen som kan uttala sig om de stora skillnaderna?
Provade mt-09 tidigare i sommras och måste säga vilket as till att gå, men satan vad ryckig och dålig insprutningen verkade vara...


PM:a om du är sugen på återfall, jag har en grå R-09 till salu :tummenupp
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Det blev väldigt struligt med A-kortet i somras. Köpte min Street Triple i Maj men kunde inte köra förrän i mitten av Juli. Det blev hur som helst 501 mil mellan Juli och Oktober då åkte omkull lite lätt i en sandig rondell på vägen hem från Lelles MC kl 20.00 med mitt nyköpta mörka visir :hihi

Jag har en liten fråga om servicarna, min hoj har som sagt gått strax över 500 mil. Kommer lämna in den nu i slutet av November på försäkringsjobb men när kommer de "stora" servicarna och vad görs vid dem, är det lager och packningar eller är det annat? Vad kan de eventuellt tänkas kosta, jag har absolut ingen aning. Är bara intresserad av veta vilka slags summor man får punga ut vid vissa mil.

Senaste servicen (inkörning) 99 mil kostade 3400kr. Då bytte de väl olja och eventuellt kollade igenom vätskor, antar att de gör allt väldigt seriöst men man vet ju aldrig... kostar pengar gör det iallafall :tummenupp

Om någon har information så uppskattar jag det så man kan vara lite förberedd, nästa sommar lär ju hojen gått 2000 mil.

EDIT: Förövrigt så gillar jag verkligen motorcykeln, otroligt lätt & skön att köra :kär

Med vänlig hälsning
Aap17KV2.jpg
 
Last edited:

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Den "stora" servicen görs vid 2000 & 4000 mil. Då är det ventilspelskontroll, byte av stift & luftfilter + det vanliga vid en "liten" service. Kolla i handboken, där ser du exakt vad som ingår :)

Jag har en liten fråga om servicarna, min hoj har som sagt gått strax över 500 mil. Kommer lämna in den nu i slutet av November på försäkringsjobb men när kommer de "stora" servicarna och vad görs vid dem, är det lager och packningar eller är det annat? Vad kan de eventuellt tänkas kosta, jag har absolut ingen aning. Är bara intresserad av veta vilka slags summor man får punga ut vid vissa mil.

Senaste servicen (inkörning) 99 mil kostade 3400kr. Då bytte de väl olja och eventuellt kollade igenom vätskor, antar att de gör allt väldigt seriöst men man vet ju aldrig... kostar pengar gör det iallafall :tummenupp

Om någon har information så uppskattar jag det så man kan vara lite förberedd, nästa sommar lär ju hojen gått 2000 mil.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Den "stora" servicen görs vid 2000 & 4000 mil. Då är det ventilspelskontroll, byte av stift & luftfilter + det vanliga vid en "liten" service. Kolla i handboken, där ser du exakt vad som ingår :)

Tänkte inte på att det kanske står där i! Tack för snabbt svar, ska kika. Sen är det förmodligen vanlig "liten" service vid 1000 & 3000 också men det ser jag när jag öppnar boken :lol Har du någon aning om vad man kan tänkas betala vid 2 och 4-tusen servicen? Lämnar in hojen på Auktoriserad verkstad som har försäljning också. Alltså relativt dyr verkstad :D
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har typ bestämt mig att de blir en Street triple igen! :banana
Så om någon har en eller vet någon som har en Street triple R från 2013 och uppåt till försäljning så hör av er :)
Gärna vit
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Inviger vårens modd med att beställa hem ett par Acerbis Handguards till bågen. Kommer lira fint med den vit/röd/svarta temat jag har på både hoj och gear :)

Skönt vid touring och tidig / sen säsong, går även att montera bort vid behov rätt enkelt med.
s-l1600.jpg
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tomten kom med både SC Project slipon och PP Tuning clipon :)
Är det någon som monterat clipon på en 2013?
Hur mycket måste man flytta fram instrument o strålkastare?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top