Triumph Street Triple-tråden

En fråga eller ja två ��
Någon som bytt fotpinnar och kan rek några?
Någon som drevat om den?
 
Brukar vara en del i dom trakterna oxå! Sambon är från Grängesberg och svärmor bor kvar där.
Såg att dom till och med kört knix på Gränges hyrkart för något år sedan.....

Hälsar på i Vika där jag bor hos syster med familj, därifrån kör jag lite mot Borlänge, Säter, Hedemora. Blev en knix i amsberg i somras. Ibland drar jag hem till Ludvika där jag är uppväxt.
 
Är ni många som har original-larm monterat?
Har ett ligger i låda, funderar på vad det vara värt på marknaden ?
 
Hallå!

Jag är lite inne på att skaffa mig en Street Triple till sommaren. Har tidigare provkört både Ducati Monster 896 samt Kawasaki Z800 och konstaterat att en rad3:a är vad jag är ute efter. Dock inte provkört någon då det är ont om dom i Norrköpingstrakten!

Hur som haver, till frågan: Har kollat på en 2009-2012 R då de ligger ok i pris, men är det bättre att istället gå upp på en 2013 med nya chassit, men då gå ifrån R:en?

Det är ju tycke och smak kan jag tänka mig, men någon slags faktagrund på vad som är att föredra borde ju finnas!

Alltså, 2012 R eller 2013 vanlig?

// sneJe

Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe
 
Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe

Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!
 
Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!

Återigen, är riktigt nöjd! Otroligt trevlig upplevelse både i stan och på de slingriga skogsvägarna!
Har faktiskt sneglat åt en GPM2, alternativt ett conic.... GPM2 är inte lika vanligt och lite råare, dock sticker det upp lite för långt men det går ju alltid att modda till :smasha Dock så är Conic lite mer stilrent , så det är svårt...

Om man nu byter till något av ovanstående, bör man mappa om hojen vid nästa service eller skall detta göras oavsett?
 
Jag har GPM2 och är sjukt nöjd. Ända skälet till att jag har db-killern i är att jag ar så kass hjälm som bullrar och kassa öronproppar q:gnissla Den låter dock rätt gött med den i oxå :banana :banana
Ja mappa om den vid nästa service-tillfälle. Du kommer att märka skillnad direkt i hur den går i registret vid växlingarna fram för allt!
Bara att tjöpa diREkCt :yoparty

Återigen, är riktigt nöjd! Otroligt trevlig upplevelse både i stan och på de slingriga skogsvägarna!
Har faktiskt sneglat åt en GPM2, alternativt ett conic.... GPM2 är inte lika vanligt och lite råare, dock sticker det upp lite för långt men det går ju alltid att modda till :smasha Dock så är Conic lite mer stilrent , så det är svårt...

Om man nu byter till något av ovanstående, bör man mappa om hojen vid nästa service eller skall detta göras oavsett?
 
Klart du inte kan slita dig!! Det kommer alltid finnas lite trippel-sug :) i dig även om du bytte bort RX:en mot en kälke :hihi

Jag kan inte slita mig härifrån :tungan grattis till en grym hoj!

Måste slå ett jätteslag för SC-Proj conic, helt magiskt ljud utan killer - köp!
 
Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

MVH, sneJe

Jag kan gladerligen rekommendera Nilssons MC shop i Linköping. Ligger vid industrigatan.
http://www.nilssonsmcshop.se/
Mekaniker som skruvat Triumph i 20 år, främst inriktade på HD/Triumph.
Lämnade in min båge där för 1000-mila i sommras och fick proffsigt och kunnigt bemötande.

De är officiell triumph verkstad så stämpel får du osv. :tummenupp
 
Det blev en 2013 modell R. Otroligt nöjd efter de rundor jag fått erfara än så länge :)

Nu är jag lite intresserad av vart i Östergötland det finns serviceställen till Triumph eller om man måste åka ut från Östergötland åt något håll...

Samt problemet som flera verkar ha, vilket Slip-On man skall välja, är otroligt sugen på ett SC-Project till våren.

MVH, sneJe

Jag kör Remus hypercone på min. Riktigt bra ljud tycker jag. Kör med race-insatsen i. Tyckte nämligen den lät lite väl högt utan och det gjorde nog dom flesta man körde förbi också för alla vände sej om när man kom körande. Men med race-insatsen låter den riktigt skönt. Följer med en "riktig" insats också så den låter som original också med det är nog bara till besiktning känns det som. Jag kör omappat nu men tänker fråga verkstaden om dom kan lägga in arrow-mappen vid nästa service.
 
Jag kan gladerligen rekommendera Nilssons MC shop i Linköping. Ligger vid industrigatan.
http://www.nilssonsmcshop.se/
Mekaniker som skruvat Triumph i 20 år, främst inriktade på HD/Triumph.
Lämnade in min båge där för 1000-mila i sommras och fick proffsigt och kunnigt bemötande.

De är officiell triumph verkstad så stämpel får du osv. :tummenupp

Då får jag höra av mig till dom när det blir dags! Har de även möjlighet till en ommappning?
 
Jag får ta mig en funderare på om man ska ha ett Conic eller GPM2 ... Kan tycka som sagt att GPM2 sticker lite långt bakåt, kanske ångrar mig vem vet :P
Men en mappning är lika bra att göra även med originalsystemet på alltså?
 
Tjena!

Street triple R -10

Har fått problem med icke fungerande blinkers, tuta och bromsljus. För ett tag sedan fick jag hojen påbackad och vält. Det indikerar inte i panelen när jag blinkar och tutan är stendöd. Googlade lite och någon hade varit utsatt för 3(!) kabelbrott på samma ställe. Har inte haft tid och skruva av tank och luftburk för att kontrollera där än.

Andra förslag?

Tack på förhand/ Stefan
 
Då får jag höra av mig till dom när det blir dags! Har de även möjlighet till en ommappning?
Stämmer.

Saxat från deras hemsida:

Bromsbänk
Vi optimerar insprutning, förgasare och är ett DYNOJET CENTER. Med hjälp av Power Commander eller Powervision anpassas förhållandet mellan luft och bränsle till din mc och vilket förbättrar prestandan och köregenskaper.
http://www.nilssonsmcshop.se/services/
 
Ny Trajja

Nybliven Street Triple R ägare.
Mycket imponerad av denna hoj! Så underhållande och så följsam.

IMG_2318.JPG
 
Kanske en dum fråga... GÅR det att ta ut insatsen i arrowpipan?
Det är en Yorks strlk. T30 i övre delen på pipan. Får inte loss sliten dock... ser nästan ut som att skruven är "svetsad" på ena sidan...

Street triple R 2015 med slipon.
Mvh

- - - Updated - - -

Kanske en dum fråga... GÅR det att ta ut insatsen i arrowpipan?
Det är en Yorks strlk. T30 i övre delen på pipan. Får inte loss sliten dock... ser nästan ut som att skruven är "svetsad" på ena sidan...

Street triple R 2015 med slipon.
Mvh
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top