Triumph Speed Triple-tråden.

soap

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2005,Triumph speed triple
Då va "hon" äntligen hämtad...
Kördes hem i fredags 35 mil... Nu polerad och vaxad.
REN lycka =)


2014-05-04 17.49.07.jpg2014-05-04 17.52.25.jpg
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Har fått problem med min hoj! :huvet Den dör direkt på tomgång om jag inte ger gas och problemet håller i sig tills hojen fått upp normal arbetstemp. Dvs, jag måste köra i typ 5 minuter innan jag kan stanna och låta den stå på tomgång och då är tomgången helt normal som den ska.

Har haft hojen ute dom senaste tre veckorna, dock under kapell så den har inte blivit blöt.
Har garanti på hojen men tänkte försöka slippa lämna in den på verkstad i första taget.

Någon som haft liknande problem?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Nu behöver jag lite information från er igen.

Jag har länge funderat på Clip ons med 1" rise. Men de är så sjukt dyra, så jag har kollat på lite alternativ.
Jag har hittat "raka" styren på ebay som borde vara liknande.

Tex: ebay.co.uk/itm

Är det någon som testat liknande? Kommentarer?
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Jag har en Speed Triple 955 -05 som kylarfläkten inte startar på.
Jag förmodar att det är en givare som gett upp.
Men är det någon som vet var givaren kan tänkas sitta, sitter den i toppen så man måste lyfta tanken för att komma åt?
Finns det något smidigt sätt att tvångsköra fläkten så man kan utesluta att fläktmotorn är trasig?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Går fläktpropellerbladen runt så de inte sitter fast? Så var det på min då det samlats en masa grus och skit där fläktbladen skulle löpa.
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Jag har en Speed Triple 955 -05 som kylarfläkten inte startar på.
Jag förmodar att det är en givare som gett upp.
Men är det någon som vet var givaren kan tänkas sitta, sitter den i toppen så man måste lyfta tanken för att komma åt?
Finns det något smidigt sätt att tvångsköra fläkten så man kan utesluta att fläktmotorn är trasig?

Går fläktpropellerbladen runt så de inte sitter fast? Så var det på min då det samlats en masa grus och skit där fläktbladen skulle löpa.
Och går den Inte runt har troligen säkringen gått, kolla den först.
Min åt nog 3-4 säkringar förra året innan jag fick rutin på att knacka runt bladet efter lite gruskörning.

/D
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Och går den Inte runt har troligen säkringen gått, kolla den först.
Min åt nog 3-4 säkringar förra året innan jag fick rutin på att knacka runt bladet efter lite gruskörning.

/D

Juste, har varken kollat att fläkten går fritt eller att säkringen är hel. Det är ju en väldigt bra början.
Tack.
 

vykort

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -09
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?

Köpte original bar end mirrors hos lokala handlaren (billigare än exakt samma spegel utan triumph loggan på nätet). Fick med en skruv till staget gratis då.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?

Köpte på Bauhaus för en tjuga och sågade till rätt längd....
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja har köpt en Speed Triple 2010
Såg nu att toppen på gaffelbenen är olika. Ska det va så eller är det bytt grejer?


bild 1.jpg
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Om du menar att det står ten på den ena och rebound eller comp på den andra så ska det vara så. Du ställer olika dämpningsegenskaper på resp ben. Googla för djupare info, eller var kvinnlig och läs instruktionsboken...
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Precis det jag tänkte på och att ena är guldfärgad och andra silver. Tack för svar får googla eller plocka fram instruktionsboken :)
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top