Triumph Speed Triple-tråden

Då va "hon" äntligen hämtad...
Kördes hem i fredags 35 mil... Nu polerad och vaxad.
REN lycka =)


2014-05-04 17.49.07.jpg2014-05-04 17.52.25.jpg
 
Har fått problem med min hoj! :huvet Den dör direkt på tomgång om jag inte ger gas och problemet håller i sig tills hojen fått upp normal arbetstemp. Dvs, jag måste köra i typ 5 minuter innan jag kan stanna och låta den stå på tomgång och då är tomgången helt normal som den ska.

Har haft hojen ute dom senaste tre veckorna, dock under kapell så den har inte blivit blöt.
Har garanti på hojen men tänkte försöka slippa lämna in den på verkstad i första taget.

Någon som haft liknande problem?
 
Nu behöver jag lite information från er igen.

Jag har länge funderat på Clip ons med 1" rise. Men de är så sjukt dyra, så jag har kollat på lite alternativ.
Jag har hittat "raka" styren på ebay som borde vara liknande.

Tex: ebay.co.uk/itm

Är det någon som testat liknande? Kommentarer?
 
Jag har en Speed Triple 955 -05 som kylarfläkten inte startar på.
Jag förmodar att det är en givare som gett upp.
Men är det någon som vet var givaren kan tänkas sitta, sitter den i toppen så man måste lyfta tanken för att komma åt?
Finns det något smidigt sätt att tvångsköra fläkten så man kan utesluta att fläktmotorn är trasig?
 
Går fläktpropellerbladen runt så de inte sitter fast? Så var det på min då det samlats en masa grus och skit där fläktbladen skulle löpa.
 
Jag har en Speed Triple 955 -05 som kylarfläkten inte startar på.
Jag förmodar att det är en givare som gett upp.
Men är det någon som vet var givaren kan tänkas sitta, sitter den i toppen så man måste lyfta tanken för att komma åt?
Finns det något smidigt sätt att tvångsköra fläkten så man kan utesluta att fläktmotorn är trasig?

Går fläktpropellerbladen runt så de inte sitter fast? Så var det på min då det samlats en masa grus och skit där fläktbladen skulle löpa.
Och går den Inte runt har troligen säkringen gått, kolla den först.
Min åt nog 3-4 säkringar förra året innan jag fick rutin på att knacka runt bladet efter lite gruskörning.

/D
 
Och går den Inte runt har troligen säkringen gått, kolla den först.
Min åt nog 3-4 säkringar förra året innan jag fick rutin på att knacka runt bladet efter lite gruskörning.

/D

Juste, har varken kollat att fläkten går fritt eller att säkringen är hel. Det är ju en väldigt bra början.
Tack.
 
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?
 
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?

Köpte original bar end mirrors hos lokala handlaren (billigare än exakt samma spegel utan triumph loggan på nätet). Fick med en skruv till staget gratis då.
 
Hej,

Är det någon som vet var jag kan hitta en M10 bult med samma gängstorlek som originalbackspegeln till min Speed Triple -05. Ska nämligen byta till en styrändsspegel och bromsvätskebehållarens stag sitter fast tack vare orginalbackspegeln. Någon som har erfarenhet av detta problem och hur löste ni det isåfall?

Köpte på Bauhaus för en tjuga och sågade till rätt längd....
 
Tja har köpt en Speed Triple 2010
Såg nu att toppen på gaffelbenen är olika. Ska det va så eller är det bytt grejer?


bild 1.jpg
 
Om du menar att det står ten på den ena och rebound eller comp på den andra så ska det vara så. Du ställer olika dämpningsegenskaper på resp ben. Googla för djupare info, eller var kvinnlig och läs instruktionsboken...
 
Precis det jag tänkte på och att ena är guldfärgad och andra silver. Tack för svar får googla eller plocka fram instruktionsboken :)
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top