Triumph Speed Triple-tråden

Jag har lagt upp nya bilder på min S3 -01 i mitt garage efter att den blivit omlackad, skulle vara kul med lite feedback eftersom jag är grymt nöjd själv. Funderar också på att lacka fælgarna svarta. Annat att förbättra?
 
Kan man få rekommendation på vilken årsmodell av 1050 som gäller?
Några betydande förbättringar mellan 2005 tills nu?

Utöver detta, hur står sig Speed mot Street i stadskörning?
 
Hur är en S3 om man ska köra lite längre sträcka typ 60-70 mil?

Är det olidligt eller funkar det bra.
 
Hur är en S3 om man ska köra lite längre sträcka typ 60-70 mil?

Är det olidligt eller funkar det bra.

Jag har kört 2 stycken 500-mils semestrar på en Speed Triple. Det är inga som helst problem. En veritabel tourer.
 
Kör betydligt längre dagsturer med min S3 än vad jag orkade med min r6a även lite aktivare körning. Öronproppar är bra om man ska åka långt

Kan man få rekommendation på vilken årsmodell av 1050 som gäller?
Några betydande förbättringar mellan 2005 tills nu?

Utöver detta, hur står sig Speed mot Street i stadskörning?

Tror det inte är så stor skillnad 05 till nu på speed triple. -08 kom uppgraderade bromsar och lite andra bakkåpor. Jag uppgraderade mina bromsar själv.

Har inte provkört street triple. Men tycker speed triplen är rolig i stan.
 
Last edited:
Det verkar som de flesta tvivel är undanröjda. Lutar mer och mer mot en S3 08a.
Bara det svåraste kvar, att försöka få passagerarplatsen så pass angenäm att chefen kan åka med på några 20milssvängar under sommaren. Tips?
 
Det verkar som de flesta tvivel är undanröjda. Lutar mer och mer mot en S3 08a.
Bara det svåraste kvar, att försöka få passagerarplatsen så pass angenäm att chefen kan åka med på några 20milssvängar under sommaren. Tips?

Bra val. Tror inte det blir några problem att få chefen att åka med, man sitter väldigt bra bak på en triple. Har testat en gång och det var helt ok trots min längd (188).
Långturer är bara en njutning med triplen, har vart ett par svängar i Norge med sammanlagt 600 mil och på söndag bär det av mot Gardasjön Italien. Blir inte trött i kroppen efter 80 mil på triplen.

Lycka till med hojköpet.
 
Tja tja.
Nån som vet på rak arm vad det är för försäkringsklass på Speed Triplen.
Är det samma som D675 lr?

/max
 
Det verkar som de flesta tvivel är undanröjda. Lutar mer och mer mot en S3 08a.
Bara det svåraste kvar, att försöka få passagerarplatsen så pass angenäm att chefen kan åka med på några 20milssvängar under sommaren. Tips?

Lätt..."Chefen" får skaffa sig egen hoj:tummenupp:tummenupp
 
Det verkar som de flesta tvivel är undanröjda. Lutar mer och mer mot en S3 08a.
Bara det svåraste kvar, att försöka få passagerarplatsen så pass angenäm att chefen kan åka med på några 20milssvängar under sommaren. Tips?

Hittar du en 09:a i SE utförande så får du en gel-sadel som är lite bekvämare (går att köpa som tillbehör). Vet inte det med skjutsningen, på tidigare modeller fanns det ett konstig T-handtag att sätta bakom sadeln om passageraren ville ha nått annat än föraren att hålla sig i.

Förändringen mellan 08:a och 09 är som sagts komsetisk med undantag av bromsarna. Ny sadel, kåpor under sadel/tank, kylarvingar, fälgar, kulör gaffelben, annat styre, Brembobromsar, plåttank istället för plast mm.

Man tackar.
Har tyvärr inte lyckats provköra nån än, finns inte en enda demo i sthlm.
men återkommer när jag hittat en.

TCL har väl något Demo??? (Triumph Center i Länna)
 
Last edited:
Back
Top