Trim till Yamaha RD

Ursäkta att jag lånar din tråd.

Har sökt men har nite hittat något om trim till en rd, alltså rör, cylindrar etc. Någon som vet någon sida?
 
Det är ju så otroligt mycket snyggare än original så jag skulle ha monterat det utan effektökning. Förmodligen är original så igensotad att det blir effektökning bara av det.

/RD125LC blå -83:a hade jag för några år sedan... :näsblod
 
Trimma?
Återställa till sitt originalskick :rolleyes:

Jag skulle inte ha tvekat en sekund, det är ju ett par hundra gånger snyggare än original!
 
Maiden skrev:
Följde med ett annat avgassystem när jag köpte hojen och jag undrar ungerfär hur mycket effekt det ger. Är det värt besväret att montera det?

http://img.photobucket.com/albums/v646/purg/P1010125b.jpg


värt besväret att montera det.. man ska inte ha 125a om man inte gillar å meka... :arsele så det sitter dessutom bara i två mutrar å en bult så det kan ju va jobbigt om man e väldigt LAT :fatta!
 
skifta för fan, hur lång tid kan det ta???

åker du strypt nu? är den strypt i kröken lär det ju ge en hel del.
 
Tisse skrev:
värt besväret att montera det.. man ska inte ha 125a om man inte gillar å meka... :arsele så det sitter dessutom bara i två mutrar å en bult så det kan ju va jobbigt om man e väldigt LAT :fatta!

Hehe...jag sitter och mekar och putsar några timmar om veckan så lat är jag inte
:tungan
 
Ett micron effektsystem är det.

Enligt Micron ska det ge 5,5 hk. Ärligt så kanske det ger 3-4 hästar på topp. Men du får ett trevligare ljud och ett snyggare utseende på hojen.

Micron är ett av de bättre billiga trimsystemen.
 
Hey vafan

Jag har ett exakt lika dant till min ns125f =)

funkar fin fint.

Fast slutburken ser lite lite längre ut på detta, kan iofs vara bilden som ljuger.
 
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana


EDIT: Den orkar inte på femman heller!!! :huvet
Jag får upp den i 110km/h på fyran.
 
Last edited:
Maiden skrev:
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana
kolla stiftet.. sen kan du ta och byta kolv också.. :D
 
Är hojen strypt? Det borde den vara om den går så illa. Kolla om det sitter en bricka med ett litet hål i i insuget mellan förgasaren och cylindern.

Annars kan jag rekommendera att sota ur avgassystemet, det kan göra underverk på gamla tvåtakatare.
Blanda Kaustiksoda med vatten( 1 del soda/20 delar vatten). Korka igen ena änden på röret och häll i sodan och korka igen andra änden med., låt det stå över natten minst och så ska du se att det lossnar en massa koks och sot.

Var försiktig med kaustiksodan bara för den är frätande. Och få inget på utsidan av röret då det fräter på färgen. Och lägg för guds skull inget i aluminiumlegering i kaustiksoda. Jag gjorde det med mina ypvs-ventiler och dom blev inte vackra.
 
gå upp i storlek på munstycken? kan vara en tips, även att kanske dreva om den.
 
Killawife skrev:
Är hojen strypt? Det borde den vara om den går så illa. Kolla om det sitter en bricka med ett litet hål i i insuget mellan förgasaren och cylindern.

Annars kan jag rekommendera att sota ur avgassystemet, det kan göra underverk på gamla tvåtakatare.
Blanda Kaustiksoda med vatten( 1 del soda/20 delar vatten). Korka igen ena änden på röret och häll i sodan och korka igen andra änden med., låt det stå över natten minst och så ska du se att det lossnar en massa koks och sot.

Var försiktig med kaustiksodan bara för den är frätande. Och få inget på utsidan av röret då det fräter på färgen. Och lägg för guds skull inget i aluminiumlegering i kaustiksoda. Jag gjorde det med mina ypvs-ventiler och dom blev inte vackra.


fan va fjoligt :rofl jag hälde i en del bensin bara och tände på, så sotar man ut avgassystemet mycket fortare :yoparty
 
RS "Alex" skrev:
fan va fjoligt :rofl jag hälde i en del bensin bara och tände på, så sotar man ut avgassystemet mycket fortare :yoparty

Hehe..det gjorde jag också förut på en gammal k50, jävlar vad det small :D

Jag var ute och körde idag. Den kommer upp till 7000 sen går hoppar den ner till 6500 och så håller den på så hela tiden när jag håller full gas.

Jag kollade stiftet nyss och det ser ju inte jättebra ut måste jag säga.

http://img.photobucket.com/albums/v646/purg/P1010138b.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top