Trim till Yamaha RD

Sitter i solljuset på laptop och ser inte så bra, men jag tycker blandningen ser bra ut men du bör kolla över om den inte får för mkt olja
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Sitter i solljuset på laptop och ser inte så bra, men jag tycker blandningen ser bra ut men du bör kolla över om den inte får för mkt olja

Hur kollar jag det?
Ska stiftet verkligen se rostat ut?
 
Maiden skrev:
Hur kollar jag det?
Ska stiftet verkligen se rostat ut?


Ja rostat är precis så du vill ha det

En massa olja på gängorna, drog du åt stiftet ordentligt? Tycker inte gängan borde vara särskilt oljig om kopparpackningen komprimerades och tätar tillräckligt

Ett stift ska dras med 25-30 nm i bonntopp och 20-25 i alutopp

Ryker den inte väldigt mkt så bry dig inte om det
 
Maiden skrev:
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana


EDIT: Den orkar inte på femman heller!!! :huvet
Jag får upp den i 110km/h på fyran.

Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.
Min gjorde 127km/h utan problem. Lite drygt 130 nerför, helt original.
Som det stod i BIKE "vart tog de gamla trotjänarna vägen".

De finns fortfarande. De kommer att bli klassiker som stilbildare för nyare hojar (i 125 klassen)

EDIT: Det är bara fetton som kör "storhoj", rätt jockey styr en liten hoj till framgång. Våga åka 125:a och var stolt som fan. Man spöar lätt gubbhojar när det börjar svänga, spelar ingen roll hur mycket vrid de har.
 
Last edited:
brollan skrev:
Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.

Du kan ju välja att inte pilla med din, men låt andra pilla med sina om dom vill.
 
brollan skrev:
Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.
Min gjorde 127km/h utan problem. Lite drygt 130 nerför, helt original.
Som det stod i BIKE "vart tog de gamla trotjänarna vägen".

De finns fortfarande. De kommer att bli klassiker som stilbildare för nyare hojar (i 125 klassen)

EDIT: Det är bara fetton som kör "storhoj", rätt jockey styr en liten hoj till framgång. Våga åka 125:a och var stolt som fan. Man spöar lätt gubbhojar när det börjar svänga, spelar ingen roll hur mycket vrid de har.
:hihi Inte för att va taskig men de går faktiskt att köra fort i kurvor också.. då menar jag att RDn inte håller måtten.. vi kan ju ta en runda nån gång ska vi se.. kan hålla din fart på rakorna om du vill så kurverna får avgöra. :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top