Trim till Yamaha RD

Sitter i solljuset på laptop och ser inte så bra, men jag tycker blandningen ser bra ut men du bör kolla över om den inte får för mkt olja
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Sitter i solljuset på laptop och ser inte så bra, men jag tycker blandningen ser bra ut men du bör kolla över om den inte får för mkt olja

Hur kollar jag det?
Ska stiftet verkligen se rostat ut?
 
Maiden skrev:
Hur kollar jag det?
Ska stiftet verkligen se rostat ut?


Ja rostat är precis så du vill ha det

En massa olja på gängorna, drog du åt stiftet ordentligt? Tycker inte gängan borde vara särskilt oljig om kopparpackningen komprimerades och tätar tillräckligt

Ett stift ska dras med 25-30 nm i bonntopp och 20-25 i alutopp

Ryker den inte väldigt mkt så bry dig inte om det
 
Maiden skrev:
Hmmm...jag har satt på det nu men jag har då inte märkt någon stor skillnad.
När jag ligger och pressar som kommer jag bara upp i 110 km/h på 5:an och den orkar inte ens varva speciellt mycket :huvet . På sexan orkar den inte alls.

Vad tror ni problemet är? För lite bränsletillförsel?
Det var likadant innan jag bytte.

Lite tuffare ljud och snyggare utseende fick jag iaf :banana


EDIT: Den orkar inte på femman heller!!! :huvet
Jag får upp den i 110km/h på fyran.

Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.
Min gjorde 127km/h utan problem. Lite drygt 130 nerför, helt original.
Som det stod i BIKE "vart tog de gamla trotjänarna vägen".

De finns fortfarande. De kommer att bli klassiker som stilbildare för nyare hojar (i 125 klassen)

EDIT: Det är bara fetton som kör "storhoj", rätt jockey styr en liten hoj till framgång. Våga åka 125:a och var stolt som fan. Man spöar lätt gubbhojar när det börjar svänga, spelar ingen roll hur mycket vrid de har.
 
Last edited:
brollan skrev:
Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.

Du kan ju välja att inte pilla med din, men låt andra pilla med sina om dom vill.
 
brollan skrev:
Vafan, Ge fan i att pula med RD:n den börjar bli antik snart. Har en själv som jag inte tänker röra mer än behövlig service.
Min gjorde 127km/h utan problem. Lite drygt 130 nerför, helt original.
Som det stod i BIKE "vart tog de gamla trotjänarna vägen".

De finns fortfarande. De kommer att bli klassiker som stilbildare för nyare hojar (i 125 klassen)

EDIT: Det är bara fetton som kör "storhoj", rätt jockey styr en liten hoj till framgång. Våga åka 125:a och var stolt som fan. Man spöar lätt gubbhojar när det börjar svänga, spelar ingen roll hur mycket vrid de har.
:hihi Inte för att va taskig men de går faktiskt att köra fort i kurvor också.. då menar jag att RDn inte håller måtten.. vi kan ju ta en runda nån gång ska vi se.. kan hålla din fart på rakorna om du vill så kurverna får avgöra. :hihi
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top