Trafikolycka

sven666 skrev:
aj som jävulen du, det va jävligt trista nyheter :(

själv ska jag in om 12 timmar och rota i armen.. nervös som fan..

Ja, det suger...hoppas de kan rätta till det på ett smidigt sätt nu bara. :död

Du borde snart åka iväg till sjukhuset för att fixa armen va? Borde vara 2 timmar kvar typ. Tro fan att du är nervös...det hör till. Är redan lite smånervig över knät, vet ju aldrig vad läkarna hittar på.

Det är skrotet du ska plocka ut nu va? Lycka till hos doktorn! Är han elak får du kräva en sjuksyster som kompensation :tummenupp

sven666 skrev:
aj som jävulen du, det va jävligt trista nyheter :(

själv ska jag in om 12 timmar och rota i armen.. nervös som fan..
Det är nu framtiden för racesatsningen avgörs då alltså??

Lycka till S J :tummenupp

Är helt klart tråkigt att det bara pratas skador och elände på ADHD-sidan :( ingen som kör i sommar :confused: :va

Fick några av mina röntgenbilder på CD idag :) Så jag tänkte dela med mig.

Last edited:
Socrates skrev:
Njae...skruvarna sitter i bäckenet fram och bak...den stora är bäckenet bak, resten är fram.

Okej, lite svårt att se...är inte så bra på anatomi verkar det som. Ser iallafall ut som det sitter skruvar och sånt i nedre regionen.

Iallafall skönt att du klarade dig så bra som du gjorde, jag och tjejen brände av i en kurva i somras. Missade en telefonstolpe med nån meter, jag klarade mig med en sträckning i låret och tjejen med en fraktur på ett revben och lite misshandlad fot. Så ibland behövs änglavakt :)

$noop skrev:
Okej, lite svårt att se...är inte så bra på anatomi verkar det som. Ser iallafall ut som det sitter skruvar och sånt i nedre regionen.

Iallafall skönt att du klarade dig så bra som du gjorde, jag och tjejen brände av i en kurva i somras. Missade en telefonstolpe med nån meter, jag klarade mig med en sträckning i låret och tjejen med en fraktur på ett revben och lite misshandlad fot. Så ibland behövs änglavakt :)

Ja, det är lite svårt att se på bilderna.

Aj fan, kunde gått riktigt illa då :crash Man får väl vara glad att man klarar sig när olyckan väl är framme. Skönt att ni klarade er relativt bra iaf. Snart en ny sommar...då får vi se till att hålla oss på vägen :) Är tjejen din forfarande sugen att åka med eller? :)

Socrates skrev:
Ja, det är lite svårt att se på bilderna.

Aj fan, kunde gått riktigt illa då :crash Man får väl vara glad att man klarar sig när olyckan väl är framme. Skönt att ni klarade er relativt bra iaf. Snart en ny sommar...då får vi se till att hålla oss på vägen :) Är tjejen din forfarande sugen att åka med eller? :)

te sommern ska inte jag klanta te det ialf *hoppas* :)

Socrates skrev:
Är tjejen din forfarande sugen att åka med eller? :)

ja, hon vill men hon får inte om hon inte har full skyddutrustning på sig. Det enda hon hade var hjälm och en übertunn skinnjacka utan skydd när vi krascha...mindre smart när man tänker i efterhand...

$noop skrev:
ja, hon vill men hon får inte om hon inte har full skyddutrustning på sig. Det enda hon hade var hjälm och en übertunn skinnjacka utan skydd när vi krascha...mindre smart när man tänker i efterhand...

Full skyddsutrustning kan vara att föredra. Fast det är ganska lätt att slarva med det. Ska jag bara köra i stan så blir det mc-jackan, ryggskydd hjälm...men ibland så blir det ju att man tar en liten omväg. Men vet jag med mig att jag ska utanför stan så blir det skinnställ...måste dock köpa ett nytt nu.

Ni verkar ha haft en hel del tur när ni vurpade...med tanke på utrustningen. Tur att hon inte blev avskräckt iaf :tummenupp

Det där såg inget vidare ut alls, ska inte gnälla så mycket över mina "skrapsår" ser jag, men vi får vara glada så länge det inte är värre än att vi klarar av att åka hoj.
Eftersom det verkar som varenda kotte har varit i backen eller stått i garaget hela sommarn så måste jag få stoltsera lite med att detta var min första säsong utan en enda vurpa. Vågade inte säga nåt innan nyår med tanke på att det åktes på isen dagarna innan nyår men nu är det ett faktum.
Förövrigt så är det isåkning i helgen om det är nån som har nåt tvåhjuligt att åka med (håller väl inte för bilen riktigt än) eller bara vill se lite rr-åkning på isen.

Krya på er grabbar. :tummenupp

Anderson skrev:
Det där såg inget vidare ut alls, ska inte gnälla så mycket över mina "skrapsår" ser jag, men vi får vara glada så länge det inte är värre än att vi klarar av att åka hoj.
Eftersom det verkar som varenda kotte har varit i backen eller stått i garaget hela sommarn så måste jag få stoltsera lite med att detta var min första säsong utan en enda vurpa. Vågade inte säga nåt innan nyår med tanke på att det åktes på isen dagarna innan nyår men nu är det ett faktum.
Förövrigt så är det isåkning i helgen om det är nån som har nåt tvåhjuligt att åka med (håller väl inte för bilen riktigt än) eller bara vill se lite rr-åkning på isen.

Krya på er grabbar. :tummenupp

Ja, så länge man kan köra hoj ingen så har man klarat sig hyffsat. Hade ju kunnat vara värre. 2005 måste varit ett dyrt år för försäkringsbolagen...dels så verkar alla här inne (Utom du) ha åkt i backen med sin hoj, och sen så känner jag säkert 5-6st som har smällt med bilarna nu i vinter :3freak

Gött att klara sig en hel säsong utan att vurpa! :tummenupp Får hoppas alla följer ditt goda exempel. Tyvärr så är det nog omöjligt att följa, hade tänkt lära mig wheela denna säsongen...känns som man får räkna med lite skrubbsår :gnissla

Isåkning låter skoj, tyvärr så har jag inga fordon för det...och med tanke på att jag ska opereras nästa månad känns det inte värt att riskera. Men nästa år kanske man kan köra lite om man skaffar däck...är det dyrt med dubbdäck eller?

Socrates skrev:
Isåkning låter skoj, tyvärr så har jag inga fordon för det...och med tanke på att jag ska opereras nästa månad känns det inte värt att riskera. Men nästa år kanske man kan köra lite om man skaffar däck...är det dyrt med dubbdäck eller?

Var det knä´t du skulle operera? hoppas allt går bra.
Isdäcken bygger vi själva, har inte hittat tillräckligt stora färdiga dubb (har inte letat ihjäl mig heller).Så jag har byggt med M6 30mm vässade i bänkslipen och det blev riktigt bra faktiskt, limmade alla bulten också så nu kan man åka slanglöst. Har inte blivigt några knäskrap på isen än men det är målet för vintern.
Vore kul om det är fler som bygger så man har några att åka emot, för tillfället är vi bara två som åker och det finns ju inget annat som hänger på (än så länge).

Bifogat

• isdäck1.jpg
    isdäck1.jpg
    117.5 KB · Visningar: 56
  • isdäck2.jpg
    isdäck2.jpg
    117.5 KB · Visningar: 43
  • isdäck3.jpg
    isdäck3.jpg
    109.9 KB · Visningar: 43
Anderson skrev:
Var det knä´t du skulle operera? hoppas allt går bra.
Isdäcken bygger vi själva, har inte hittat tillräckligt stora färdiga dubb (har inte letat ihjäl mig heller).Så jag har byggt med M6 30mm vässade i bänkslipen och det blev riktigt bra faktiskt, limmade alla bulten också så nu kan man åka slanglöst. Har inte blivigt några knäskrap på isen än men det är målet för vintern.
Vore kul om det är fler som bygger så man har några att åka emot, för tillfället är vi bara två som åker och det finns ju inget annat som hänger på (än så länge).

Jajjemän, det är en skruv i knät som ska plockas bort. Tack :)

Måste varit ganska tidskrävande att stå och slipa ner bultarna? Fast det ser väldigt snyggt ut iaf! Hade varit ganska skoj att prova på...har ju motard nu, så det är ju perfekt egentligen. Men som sagt...det får bli vintern 2006. Nu ska jag se till att hålla mig på barmark och inte trilla och bryta upp något :brinnerup Glöm inte att be någon fota om du fixar knäskrap :tummenupp

Socrates skrev:
Jajjemän, det är en skruv i knät som ska plockas bort. Tack :)

Måste varit ganska tidskrävande att stå och slipa ner bultarna? Fast det ser väldigt snyggt ut iaf! Hade varit ganska skoj att prova på...har ju motard nu, så det är ju perfekt egentligen. Men som sagt...det får bli vintern 2006. Nu ska jag se till att hålla mig på barmark och inte trilla och bryta upp något :brinnerup Glöm inte att be någon fota om du fixar knäskrap :tummenupp

Kan lova att det blir både film och fotodokumenterat om det blir nåt skrap. Filmas varje gång vi är ute så det kan nog komma upp nån film här var det lider.
Jag och kompisen gjorde hela bakdäcket på 5 timmar med vässning och allt men då var det bra tempo. Räkna med 30 timmar om man ska göra det själv både fram och bak.

Anderson skrev:
Kan lova att det blir både film och fotodokumenterat om det blir nåt skrap. Filmas varje gång vi är ute så det kan nog komma upp nån film här var det lider.
Jag och kompisen gjorde hela bakdäcket på 5 timmar med vässning och allt men då var det bra tempo. Räkna med 30 timmar om man ska göra det själv både fram och bak.

30 timmar :3freak Det är ju vad man jobbar på en vecka ungefär (4-skift) Tänkte säga att jag hellre jobbar över 30 timmar och köper däcken, men det går nog inte ihop sig. Du får slänga upp en film snart så man har något att kika på då!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025