Trafikolycka

17 dagar kvar till återbesöket...hoppas han säger att jag får börja stödja på båda benen! :banana

Ni som haft nervskador och sådant...värkte det mycket för er på fler ställen som inte var skadade direkt av olyckan? Har ont lite överallt i kroppen nu och enligt läkaren så beror det på att nerverna läker/anpassar sig.

Ha det gött alla! Kör förståndigt :)

Socrates skrev:
17 dagar kvar till återbesöket...hoppas han säger att jag får börja stödja på båda benen! :banana

Ni som haft nervskador och sådant...värkte det mycket för er på fler ställen som inte var skadade direkt av olyckan? Har ont lite överallt i kroppen nu och enligt läkaren så beror det på att nerverna läker/anpassar sig.

Ha det gött alla! Kör förståndigt :)

det stämer det läkarna säger jag blev juh av med mitt ben
å det kunnde göra ont uppe i höften å grejer fast jag inte vart skadad där
det där med nerver är bra lurigt det :)
men det blir bra med tiden man måste bara ha väldigt mycket tålamod

Lucky skrev:
det stämer det läkarna säger jag blev juh av med mitt ben
å det kunnde göra ont uppe i höften å grejer fast jag inte vart skadad där
det där med nerver är bra lurigt det :)
men det blir bra med tiden man måste bara ha väldigt mycket tålamod

Blev du av med ditt ben? Fy fan vilken omställning. Hur går det för dig nu då?

Nu är det bara 3 dagar till jag får gå förhoppnigsvis :)

Här finns lite bilder från olyckan om någon vill se: http://www.dabe.se/idiot/index.html

Socrates skrev:
Blev du av med ditt ben? Fy fan vilken omställning. Hur går det för dig nu då?

Nu är det bara 3 dagar till jag får gå förhoppnigsvis :)

Här finns lite bilder från olyckan om någon vill se: http://www.dabe.se/idiot/index.html

jo blev av me mitt ben för ca 2år sen smällde borta vid brotorp
men nu går det bra för mig börja köra hoj ni i våras igen så det
känns bra

får la hoppas att du får ut å gå nu igen då :)
jag kom precis efter att du smällt dom började lasta upp din hoj på
bärgaren.

krya på dig

Lucky skrev:
jo blev av me mitt ben för ca 2år sen smällde borta vid brotorp
men nu går det bra för mig börja köra hoj ni i våras igen så det
känns bra

får la hoppas att du får ut å gå nu igen då :)
jag kom precis efter att du smällt dom började lasta upp din hoj på
bärgaren.

krya på dig

Var precis inne och kollade din profil med bilderna, funkar det bra eller? Grymt starkt av dig att fortsätta med hojandet! :tummenupp

Japp, på onsdag eftermiddag kommer jag väl göra små strapatser ut på parkeringen och tillbaka...vet inte riktigt hur långt jag orkar gå (Förutsatt att allt är ok och jag får gå).
Just det, läste det nog tidigare i tråden att du åkt förbi...då låg jag nog i diket fortfarande. Hojen klarade sig oförskämt bra, killen som köpte den av mig var ute och provkörde med den :)

Nu är det bara att vänta på försäkringspengar och hoppas på att man får en slant så man kan köpa en ny hoj snart...har kärat ner mig i KTM 640 Prestige :kär

jo det har funkat väldigt bra med växlingen men råka köra om kull för nån vecka sen så den elektromagneten fick sig en smäll så han får inte alltid i växlarna nu :( hehe jag har bara haft otur med den hojen

så hur känns det att äntligen få ut å gå lite nu igen då?
det var ett tagsen sen sist det kommer nog vara jobbigt för dig i början
minns hur trött jag var i hela kroppen efter jag legat på sjukan

tänker varje gång jag åker igenom den kurvan vilken otur i turen du har haft
jag åker förbi där varje dag typ bor en liten bit där ifrån

asså en ktm nu istället en lite snällare maskin :)

Socrates skrev:
Var precis inne och kollade din profil med bilderna, funkar det bra eller? Grymt starkt av dig att fortsätta med hojandet! :tummenupp

Japp, på onsdag eftermiddag kommer jag väl göra små strapatser ut på parkeringen och tillbaka...vet inte riktigt hur långt jag orkar gå (Förutsatt att allt är ok och jag får gå).
Just det, läste det nog tidigare i tråden att du åkt förbi...då låg jag nog i diket fortfarande. Hojen klarade sig oförskämt bra, killen som köpte den av mig var ute och provkörde med den :)

Nu är det bara att vänta på försäkringspengar och hoppas på att man får en slant så man kan köpa en ny hoj snart...har kärat ner mig i KTM 640 Prestige :kär

kul att du är på benen igen daniel.. :tummenupp

hoppas att se dig på vägen igen snart (öööh när jag själv läkt oxå då :rolleyes: ) :squid

Last edited:
Lucky skrev:
jo det har funkat väldigt bra med växlingen men råka köra om kull för nån vecka sen så den elektromagneten fick sig en smäll så han får inte alltid i växlarna nu :( hehe jag har bara haft otur med den hojen

så hur känns det att äntligen få ut å gå lite nu igen då?
det var ett tagsen sen sist det kommer nog vara jobbigt för dig i början
minns hur trött jag var i hela kroppen efter jag legat på sjukan

tänker varje gång jag åker igenom den kurvan vilken otur i turen du har haft
jag åker förbi där varje dag typ bor en liten bit där ifrån

asså en ktm nu istället en lite snällare maskin :)

Gick det bra för dig då när du körde omkull? Surt att den gick sönder, är det dyrt att fixa eller?

Jodå, det ska bli spännande att få gå igen...men jag har ju hela tiden i bakhuvudet att röntgen kanske inte visar att det är så bra som jag tror. Men som det känns i kroppen nu så borde jag få börja gå på Onsdag...runt 13-tiden så borde jag veta :banana Ja, kroppen är väl inte i topptrimm just nu, 1 månad sängliggande, och 1 månad mestadels rullstol...de flesta musklar har förtvinat...men man kommer nog igång hyffsat snabbt så man kan gå och handla och sånt.

He he...den kurvan är inte lämplig att klota i...ska inte göra det igen. Tänkte ta en sväng dit när jag får köra igen...har dock en känsla av att det kommer gå i krypfart i den svängen första gången :)

Jo, KTMn är väl lite snällade än CBR om man ser till farten...men den går ju att leka mer med, inte för att jag kan...men man kanske lär sig :) Tror motard är mer min grej än sporthoj...vet ju inte innan man testat.

sven666 skrev:
kul att du är på benen igen daniel.. :tummenupp

hoppas att se dig på vägen igen snart (öööh när jag själv läkt oxå då :rolleyes: ) :squid

Riktigt ännu är jag inte på benen...om man inte räknar mina strapatser med Betastödet :) Men på Onsdag då är jag förhoppningsvis det...är iaf mycket piggare nu än jag var tiden på sjukhuset.

Jodå, du kommer nog se mig på vägen snart...vet inte om det blir i år...men nästa år är jag garanterat ute igen :yoparty

Såg att du hade brutit lite grejer...handleden verkar riktigt surt att paja. Får hoppas det läker snabbt och bra :tummenupp

Var inne en snubbe när jag låg på sjukhuset som precis hade brutit båda sina handleder :3freak Han hade kört in i röven på en bil med sin R1.

Socrates skrev:
Riktigt ännu är jag inte på benen...om man inte räknar mina strapatser med Betastödet :) Men på Onsdag då är jag förhoppningsvis det...är iaf mycket piggare nu än jag var tiden på sjukhuset.

Jodå, du kommer nog se mig på vägen snart...vet inte om det blir i år...men nästa år är jag garanterat ute igen :yoparty

Såg att du hade brutit lite grejer...handleden verkar riktigt surt att paja. Får hoppas det läker snabbt och bra :tummenupp

Var inne en snubbe när jag låg på sjukhuset som precis hade brutit båda sina handleder :3freak Han hade kört in i röven på en bil med sin R1.

låter som acce det :P

japp, 4 veckors gips och sen 4 veckors rehab om allt går som det ska sa läkaren... är väl likabra att ställa av stormen... :(

sven666 skrev:
låter som acce det :P

japp, 4 veckors gips och sen 4 veckors rehab om allt går som det ska sa läkaren... är väl likabra att ställa av stormen... :(

Kommer tyvärr inte ihåg vad killen heter. Tror det var en EVO IV han smällde med.

Fan va surt med gips...har aldrig haft det själv, men bara tanken på att inte kunna röra den gipsade delen är ju skrämmande. Ställer du av stormen så får du la ägna dig åt att surfa porr :tuttar

Har du rett ut allt med försäkringsbolag och sånt? Vilken jävla djungel...får ju ersättning via bolaget hojen var försäkrad hos...men sen har jag ju olycksfallförsäkring också genom hemförsäkringen...helvet vad papper som ska skickas hit och dit. Fattar nada...men det är väl bara att ringa och tjöta och hoppas på att man gör rätt :3freak

Socrates skrev:
Kommer tyvärr inte ihåg vad killen heter. Tror det var en EVO IV han smällde med.

Fan va surt med gips...har aldrig haft det själv, men bara tanken på att inte kunna röra den gipsade delen är ju skrämmande. Ställer du av stormen så får du la ägna dig åt att surfa porr :tuttar

Har du rett ut allt med försäkringsbolag och sånt? Vilken jävla djungel...får ju ersättning via bolaget hojen var försäkrad hos...men sen har jag ju olycksfallförsäkring också genom hemförsäkringen...helvet vad papper som ska skickas hit och dit. Fattar nada...men det är väl bara att ringa och tjöta och hoppas på att man gör rätt :3freak

fattar nada jag heller asså, asjobbigt att vada igenom allt.. jag vurpade ju med banhojen så där får jag ju inga pengar tror jag.. hemförsäkringen borde gå att casha in på dock..

surfa porr ja.. det är ju högerhanden jag gipsat :4skrika inte ens det nöjet får man...

acce crasha in i en EVO så det va nog han då.. attans att knäcka BÅDA händerna asså :död

jo det gick bra med mig me nprotesen fick sig en rejäl omgång
vet inte om det blir så dyrt att fixa den men jag väntar med det
till vintern ialf orkar inte skruva mer i år nu hehe

men den kurvan är skön ialf hehe det går ligga i en 160 utan problem ialf
hehe kul när det går fort *ler*

jo muskler försvinner fortare än man tror å det tar tid att bygga upp igen
ialf om man blivit av med mycket muskler jag tappa juh nästan allt
orkade ju inte ens lyfta min egen arm i början :(

får hoppas du springer snart igen så du kan ut å leka men en ktm kanske hehe det är nog ganska kul med en motard om man lär sig hantera det
kan ju leka rätt bra med dom :)

sven666 skrev:
fattar nada jag heller asså, asjobbigt att vada igenom allt.. jag vurpade ju med banhojen så där får jag ju inga pengar tror jag.. hemförsäkringen borde gå att casha in på dock..

surfa porr ja.. det är ju högerhanden jag gipsat :4skrika inte ens det nöjet får man...

acce crasha in i en EVO så det va nog han då.. attans att knäcka BÅDA händerna asså :död

Slutar väl med att man får betala försäkringsbolaget med den turen man har :) Det är inte så jävligt så hemförsäkringen inte gäller på bana som med vissa hojförsäkringar?

Hmm...va fan, du kan ju börja träna med vänstern då :tuttar

Jo, men då måste det ha varit denna Acce...stackarn.

Lucky skrev:
jo det gick bra med mig me nprotesen fick sig en rejäl omgång
vet inte om det blir så dyrt att fixa den men jag väntar med det
till vintern ialf orkar inte skruva mer i år nu hehe

men den kurvan är skön ialf hehe det går ligga i en 160 utan problem ialf
hehe kul när det går fort *ler*

jo muskler försvinner fortare än man tror å det tar tid att bygga upp igen
ialf om man blivit av med mycket muskler jag tappa juh nästan allt
orkade ju inte ens lyfta min egen arm i början :(

får hoppas du springer snart igen så du kan ut å leka men en ktm kanske hehe det är nog ganska kul med en motard om man lär sig hantera det
kan ju leka rätt bra med dom :)

Ja, är det inget akut så kan det ju vänta :) Skönt att höra att det gick bra för dig, får fan räcka med olyckor nu.

Kommer nog ta ett tag innan jag gasar på i den kurvan kan jag lova, det sista jag vill ska hända är att jag får panik och drar in i samma jävla räcke igen...då vet i fan om jag överlever...har nog förbrukat min tur nu.

Har rasat i kilon på sjukhuset...gillar inte alls det. Borde ta lika lång tid att bli av med muskler som det tar att bygga upp...vore mest rättvist :) Så mycket muskler har jag inte tappat...men däremot så tog det någon vecka innan jag kunde lyfta mina ben...kunde inte ens vifta med tårna i början.

Hoppas också på att jag kommer springa snart...ska bli skönt :) Är nog första gången i mitt liv jag kommer njuta av att vara ute och gå en massa. Hoppas försäkringsbolaget ger mig pengar i år så man kan köpa en ny 05 billigt...så kan jag ha den och sitta på hela vintern :yoparty

:kryckor <<< Så ser det ut hemma nu...har vinglat omkring i ca 40min fram och tillbaka :) Fick börja gå nu, dock så är benet för svagt för att jag ska gå helt utan stöd...så stödjer lite på kryckor...dock inte mycket :banana

Det var helt ok att ta en liten whiskey om jag ville det också, OCH jag får sova på mage om jag vill. Mkt mtk trevligt, allt jag ska inrikta mig på nu var att leva så normat som möjligt...så länge jag inte får ont.

Fråga: "Får jag köra bil och mc nu?"
Läkarn svarade efter en stunds stirrande på mig "BIL!...får du köra" :hihi

Socrates skrev:
:kryckor <<< Så ser det ut hemma nu...har vinglat omkring i ca 40min fram och tillbaka :) Fick börja gå nu, dock så är benet för svagt för att jag ska gå helt utan stöd...så stödjer lite på kryckor...dock inte mycket :banana

Det var helt ok att ta en liten whiskey om jag ville det också, OCH jag får sova på mage om jag vill. Mkt mtk trevligt, allt jag ska inrikta mig på nu var att leva så normat som möjligt...så länge jag inte får ont.

Fråga: "Får jag köra bil och mc nu?"
Läkarn svarade efter en stunds stirrande på mig "BIL!...får du köra" :hihi

a fick du int köra hoj för dom det var elakt hehe
känns bra attkunna få gå på kryckor ialf?

Lucky skrev:
a fick du int köra hoj för dom det var elakt hehe
känns bra attkunna få gå på kryckor ialf?

Ne, jag fick inte det...eller så tyckte han att jag inte borde köra mer av andra skäl än medicinska...fattade inte riktigt.

Ja, det känns skitbra. Riktigt skönt. Så nu är det bara att träna så mycket jag orkar och kan. Sen blir det ju dock fler operationer när skroten ska plockas ur...men det blir en vinter framöver, så jag behöver inte tänka på det nu.

Whiskeyn jag tog igår kväll var riktigt riktigt god...MUMS :) Har längtat efter en liten virre som attan sedan krocken...så det satt inte alls fel.

Lucky skrev:
tjaa tjaa skrotade minn hoj igår hehe bara sopor av den :(
så kom precis hem från sjukan nu dom ville inte släppa iväg
mig bara för jag slog i ryggen så hårt hade jag inte haft ryggskenan
så hade jag nog int haft någon rygg kvar

låter härligt att du är på bättringsvägen då kanske du snart är ute å
härjar igen då hehe

Men va i hel**te...vad är detta...alla boråsare verkar krasha hela tiden :( Hur känns det i ryggen nu? Hittade dom något fel? Vart hände det? Tur du hade ryggskena, ryggen vill man vara rädd om. Det verkar ju som du klarat dig iaf, tråkigt på hojen...men den går ju att ersätta.

Ja, det känns bra nu...mycket kvar som ska läka och så, men jag får väl vara glad att jag klarade mig så bra som jag gjorde ändå. Hade tänkt åka till Bergmans idag och kolla på kärleken...men får inte tag i polaren nu, så det blir nog inget :(

Lucky skrev:
tjaa tjaa skrotade minn hoj igår hehe bara sopor av den :(
så kom precis hem från sjukan nu dom ville inte släppa iväg
mig bara för jag slog i ryggen så hårt hade jag inte haft ryggskenan
så hade jag nog int haft någon rygg kvar

låter härligt att du är på bättringsvägen då kanske du snart är ute å
härjar igen då hehe

trist som fan att höra :huvet vad hände?

jag som såg fram emot att åka en sväng när jag tillfrisknat.. :(

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back