Kratoz
Gudomlig sporthojare
Lite OT då det är fyra hjul men...
För många år sedan hade vi en årlig tävling mellan Banverket och Vägverket i gocart.
Detta utspelade sig i Hedemora och efter en mängd heat med olika bilar tog jag mig till final.
Där blev jag lottad till en av de sämsta bilarna.
Jag tog mig i mål som trea men bitchade rejält om den j@vla skitbilen.
Den 15-åriga grabben, som hjälpte till med bilarna, hade då ett förslag.
-"Ta den bästa bilen och peka ut den sämsta för mig så tar jag den. Sen tävlar vi ett varv och du får hela startrakan (ca 100m) innan jag startar."
Absolut!
När jag vände runt första kurvan såg jag killen starta.
I tredje kurvan passerade han på utsidan!
Killen hette Matias Ekström.
Jag var ganska ödmjuk efter det...
För många år sedan hade vi en årlig tävling mellan Banverket och Vägverket i gocart.
Detta utspelade sig i Hedemora och efter en mängd heat med olika bilar tog jag mig till final.
Där blev jag lottad till en av de sämsta bilarna.
Jag tog mig i mål som trea men bitchade rejält om den j@vla skitbilen.
Den 15-åriga grabben, som hjälpte till med bilarna, hade då ett förslag.
-"Ta den bästa bilen och peka ut den sämsta för mig så tar jag den. Sen tävlar vi ett varv och du får hela startrakan (ca 100m) innan jag startar."
Absolut!
När jag vände runt första kurvan såg jag killen starta.
I tredje kurvan passerade han på utsidan!

Killen hette Matias Ekström.
Jag var ganska ödmjuk efter det...

Fantastiskt 
Efter en stund fattar jag problemet och börjar pumpa ut kolvarna, men då är det lite så dags. Jag har aldrig hållit samma tempo genom den kurvan, och aldrig haft samma panik heller för den delen. I 90% av varvet tänkte jag att fan, tänk att det går att köra så fort, då vet jag det, här kommer det slaktas banrekord. Men icke, nästa varv var det samma gamla lufstempo igen, men å andra sidan betydligt längre från hjärtinfarkt.