Trött på att tanka

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Min hoj blinkar ilsket när jag har 70km kvar till soppatorsk, och sen visar alltid hur långt jag kommer på soppan jag har kvar, men det är en klart dystropisk surmätare, jag har åtskilliga liter kvar i tanken när jag är nere på 0km kvar. Antagligen är det för att BMW inte ska få sura klagomål från folk som blir stående längs vägarna, dom har väl en dålig historik av att följa saker blint i Tyskland :hihi
Det är olagligt att få soppaknas på Autobahn! Fast jag tycker att alla hojar jag haft har uppvisat en sjukt tråkig attityd gällande bränslemängd kvar.

Det ska gnällas lååååångt i förväg. Lik förbannat får jag bara i 15,5 liter i en 18 liters tank trots att jag kört på lampan länge med färddatorn ilsket blinkande 0 km kvar.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Varenda gång jag åker nånstans på mc måste jag tänka på att få med en bensinstation på rutten och det retar mig nåt grönjävligt. Oftast åker jag bara runt i närområdet, typ skogarna mellan Uppsala, Heby, Enköping, Västerås och hela tiden måste jag tänka på hur jag ska få med en mack längs vägen. Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta? Jag vill egentligen ha mer knuff i maskinen också, men misstänker att det inte kommer med längre aktionsradie.


Ahh, en raritet: Soppatorsken - oöverträffat mest knuff per krona! Sällan uppskattad, annat än av en liten grupp finsmakare, dock...


1622507757480.png
 

Stimpy69

Ny medlem
Gick med
26 May 2021
Hoj
Elcykel
Varenda gång jag åker nånstans på mc måste jag tänka på att få med en bensinstation på rutten och det retar mig nåt grönjävligt. Oftast åker jag bara runt i närområdet, typ skogarna mellan Uppsala, Heby, Enköping, Västerås och hela tiden måste jag tänka på hur jag ska få med en mack längs vägen. Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta? Jag vill egentligen ha mer knuff i maskinen också, men misstänker att det inte kommer med längre aktionsradie.
Själv har jag ett liknande problem, när jag äter tar maten slut. Jag hade velat äta mer men tallriken blir tom och magen full. Som jag ser det har du några alternativ, uppfinn en hoj som inte förbrukar energi, bygg en stor jä..a tank, eller bara gilla läget ;)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ransta, Fjärdhundra och Järlåsa ligger ju rätt strategiskt i de trakterna, likaså Huddunge och Harbo. Däremot QStar i Husby säljer enbart Diesel.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Allt är relativt, soppan kostade 1 kr och jag tjänade 5,32 på helgerna när jag jobbade på mack.
Tog en hel sommar att få i hop till en gammal Harley.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Oljeblandat 1972, 1 krona litern. Victoria påhängsmotor på en pojkcykel gick en "hel jämra eftermiddag" på den glasflaska man fyllde på macken.
Fyllde? Man åkte dit efter stängningsdags, hoppade på slangen och fick ut säkert 2-3 dl ur varje pump. Fanns det 4 pumpar blev det nog en liter = 5-6 mil...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
I söndags tände sig min lampa med 9 varv kvar ? blev nog ganska bra och aplångt till tappen ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Även KTM 1290 Super Adventure har rätt bra räckvidd. Första långturen till Norge körde jag Örebro - Lillehammer (drygt 42 mil) innan första tankningen. Då var det dessutom mest för att sällskapet stannade och behövde tanka, själv hade jag några liter kvar i tanken.

Värre var det tidigare år när jag körde 990 SM-R, då fick jag tanka så fort tillfälle gavs. Kan såklart ha en del att göra med att den hojen bara har två lägen - "Avstängd" och "Huligan". :rolleyes:
Det går 30l i tanken på min SA-T.
Har kört över 60 mil ett par ggr vid lugn gruppkörning.

(Kallar mina lägen "GS" och "Ready to race"... :hihi )
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vägen Heby, Turbo, Gamsebo, KumlaKyrkBy, Ransta, Ranstanäs, 56 till Åbylund, Munga Byväg till Abelsberg och Skultuna. Trevliga krokar att köra!
Jag satt och försökte hitta metropolerna du nämnt, men Google Maps hittar varken Turbo, Ranstanäs, Åbylund eller Abelsberg.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top