Trött på att tanka

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW

Bifogat

  • IMG_20160731_133421.jpg
    IMG_20160731_133421.jpg
    830.9 KB · Visningar: 41

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås.
Fortsätt Tillberga -> Äs -> Skultuna vänster ->höger in till Kyrkan, sen rakt fram över 66 till Lillhärad -> Dingtuna, vänster ner under järnvägen mot Tidö Slott fast du åker mot Rytterne Kyrka -> Kviksund. Sen Torshälla -> Sundbyholm -> Ekhammar till 55'an och hem. Själv gjorde jag bara av med 15 liter idag (20 liters tank) över Svärdsjö Jädraås Järbo.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
Åhh Långtora, segelflyger man där fortfarande?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tankade för femtielfte gången idag. Hittade en kul väg från Långtora via Lådö, Bredsdal och Tillberga till Västerås. Sen lyckades jag hitta en grusväg som hade en bom efter flera km. Surt att åka samma väg tillbaka...
Jag gillar att hitta nya vägar. Ibland tar de slut och då får man vända. Det är inte surt. Ibland finns det en trevlig människa att prata med vid vägens slut. Många trevliga vägar skulle missats om jag bara kört de som leder någonstans.
En av de få motorcyklister som dött på motorcykel som jag kände med både för- och efternamn mötte en husbil i 50-kronorskurvan. Det fick jag reda på tackvare en väg som tog slut. Bonden brukade ta 50 kronor för att bärga bilar som gått av där förr i tiden men namnet finns kvar hos lokalbefolkningen.

Vill man slippa tråkig, rak väg från Västerås och österut är Tillberga - Långtora - Övergran att rekommendera.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Åhh Långtora, segelflyger man där fortfarande?
Jodå, de är i full gång ser det ut som. Fast jag ser dem sällan i luften trots att jag bor ganska nära.
Jag gillar att hitta nya vägar. Ibland tar de slut och då får man vända. Det är inte surt. Ibland finns det en trevlig människa att prata med vid vägens slut. Många trevliga vägar skulle missats om jag bara kört de som leder någonstans.
En av de få motorcyklister som dött på motorcykel som jag kände med både för- och efternamn mötte en husbil i 50-kronorskurvan. Det fick jag reda på tackvare en väg som tog slut. Bonden brukade ta 50 kronor för att bärga bilar som gått av där förr i tiden men namnet finns kvar hos lokalbefolkningen.

Vill man slippa tråkig, rak väg från Västerås och österut är Tillberga - Långtora - Övergran att rekommendera.
Google maps räknar om vägarna utan att ta med de jag vill köra.

Jag brukar undvika att prata med folk när jag är ute och kör. För någon vecka sen var det en kille som stövlade fram till mig när jag puttrade fram på en skogsväg. Eftersom han hade bössan på axeln stannade jag och frågade om vägen ledde nånstans. Det påstods den inte göra och den var privat så jag ombads byta färdriktning. Det gick jag med på.

Egentligen skarvar jag i min profil för jag bor inte i Örsundsbro utan utanför Hjälsta så mellan Långtora och Övergran är det få okända vägar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jodå, de är i full gång ser det ut som. Fast jag ser dem sällan i luften trots att jag bor ganska nära.

Google maps räknar om vägarna utan att ta med de jag vill köra.

Jag brukar undvika att prata med folk när jag är ute och kör. För någon vecka sen var det en kille som stövlade fram till mig när jag puttrade fram på en skogsväg. Eftersom han hade bössan på axeln stannade jag och frågade om vägen ledde nånstans. Det påstods den inte göra och den var privat så jag ombads byta färdriktning. Det gick jag med på.

Egentligen skarvar jag i min profil för jag bor inte i Örsundsbro utan utanför Hjälsta så mellan Långtora och Övergran är det få okända vägar.
Jag är inte normalsvensk så jag inte bara kan prata med okända, jag gillar det också! :)
Använder gammaldags kartor så det är jag själv som räknar om vilka vägar jag vill köra. :tummenupp
Kul med Fittja socken där de flesta tror att det bara finns ett, söder om Tokholma, men Fittja betyder fuktig dal på gammaldags svenska, långt innan vi blev amerikaner, och varför skulle det inte finnas flera fuktiga dalar... :hihi

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag är egentligen ännu mer gammaldags än att använda papperskartor. Jag brukar köra på känsla och bestämmer mig ofta i korsningar vilken riktning som känns rätt. Oftast innebär det från städer och inte till dem. Jag har hittills hittat hem alla gånger jag lämnat boningshuset.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är egentligen ännu mer gammaldags än att använda papperskartor. Jag brukar köra på känsla och bestämmer mig ofta i korsningar vilken riktning som känns rätt. Oftast innebär det från städer och inte till dem. Jag har hittills hittat hem alla gånger jag lämnat boningshuset.
Så kör jag mest också om det inte är långt bort där alla vägar är okända...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jodå, de är i full gång ser det ut som. Fast jag ser dem sällan i luften trots att jag bor ganska nära.
Kul, vi hade sommarstuga i Torslunda när jag var liten.
På den tiden det kom både Centurion och S dundrandes på fälten och i skogen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
L. Mäkinen skriver: Trött på att tanka...Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta?
slut citat
Du kan ju prova med elektrisk MC (jag vet, det var ett dåligt stötande skämt...)
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
Johodå! Jag har aldrig gett upp för att jag inte orkar mer, inte när jag har glömt vattenflaskorna på 10-milsrundor och inte ens när jag har vurpat och skrapat upp mig eller brutit saker har jag gett upp utan glatt cyklat vidare. Det är betydligt oftare mina cyklar har gått sönder så att jag inte har kommit vidare, växelöron som har gått av, ihopvikta styren eller som senast, axeln i vevpartiet gick av :fakta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
L. Mäkinen skriver: Trött på att tanka...Som det är nu kommer jag drygt 20 mil innan det tänds en lampa för att slutet är nära. Måste man stå ut med detta?
slut citat
Du kan ju prova med elektrisk MC (jag vet, det var ett dåligt stötande skämt...)
men varför inte prova med vanlig trampcykel. Inga problem med bensinbrist, hojen ger inte upp innan du är slut.
Jag har en trampcykel nånstans. Förut tog jag den till brevlådan för att hämta tidningen och det är väl så långt det fordonet är lämpligt ungefär.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har en trampcykel nånstans. Förut tog jag den till brevlådan för att hämta tidningen och det är väl så långt det fordonet är lämpligt ungefär.
Då kanske en ny trampcykel skulle vara något. Eller en bättre begagnad bra gammal trampcykel !
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Då kanske en ny trampcykel skulle vara något. Eller en bättre begagnad bra gammal trampcykel !
Den var ny för mindre än 10 år sen och redan då var enstaka km lämplig aktionsradie. Jag tog körkort för lite mer än 30 år sen och det var inte utan anledning.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Bara för att inte tillföra nåt vettigt:
Är du trött på att tanka kan du ju sluta med det, när du inte har tankat kommer du till att vara ännu tröttare efter att puttat aset till macken, efter det kommer du till att uppskatta tankningen en aning mer än icketankning....
Prova o lämna gärna rapport om hur det kändes att icketanka.

//jj
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det drar mindre soppa om jag kör på vägar som jag inte känner till. Senaste tankningen var 263 km efter den föregående. Då var det ändå 5 km räckvidd kvar enligt mätaren.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Köp en ace den har knuff nog att hålla mängder ny skit bakom som gsxr, mt10, mt09, cbr o säkert något mera. Funkar även om det mesta elektriskt gett upp. Går bevisligen att köra 30 mil på 10 liter i uppåt 50% över laglig hastighet o ett snitt på 86 km under ca 30 mil på kurviga okända vägar. Då är det ca 10 liter kvar innan man får stopp.
Men dessa kanske är för gammla o tråkiga.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top