Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg det här i DN.

Så jag fick ideen kolla hur vanligt det är i Sverige
www.qwant.com
Resultat: Enbart länkar om att en moderat har en släkting i högerradikala kretsar
www.qwant.com
Resultat: Massor med länkar till hur vanligt det är att man anställer släktingar
Min slutsats blir att när det gäller anställa släktingar har AFD i Tyskland och Socialdemokraterna i Sverige ungefär samma Policy, anställa släkten, javisst !
Vilket bekräftas när jag läser en av länkarna om förändringar under Tidöregeringen ! Citat
arbetsformedlingen.se

Så jag fick ideen kolla hur vanligt det är i Sverige
Moderat anställer släkting
moderat anställer släkting – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.
Socialdemokrat anställer släkting
socialdemokrat anställer släkting – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.
Min slutsats blir att när det gäller anställa släktingar har AFD i Tyskland och Socialdemokraterna i Sverige ungefär samma Policy, anställa släkten, javisst !
Vilket bekräftas när jag läser en av länkarna om förändringar under Tidöregeringen ! Citat
Nya regler
1 februari började en del nya regler gälla för att kunna anställa med nystartsjobb. En sådan förändring är att du som arbetsgivare inte kan anställa en familjemedlem eller en nära släkting med nystartsjobb. Du får inte heller ha sagt upp anställda på grund av arbetsbrist under de senaste 12 månaderna. En annan förändring är att en person med en fängelsedom inte längre är kvalificerad för nystartsjobb enbart på grund av detta.Vem kan du inte anställa med nystartsjobb?
Du kan inte anställa någon som har väsentligt inflytande över företaget – till exempel är ägare, styrelseordförande eller verkställande direktör. Regeln finns för att se till att stödet går till personer som verkligen behöver det, och för att undvika att det används felaktigt inom familjeägda bolag.
Nya regler för nystartsjobb från 1 februari 2025
Från och med den 1 februari 2025 gäller nya regler för arbetsgivare som vill anställa med det ekonomiska stödet nystartsjobb. Här är en snabb överblick över vad som förändrats och vad du som arbetsgivare behöver ha koll på.
Last edited: