Tråden för stötande skämt

Såg det här i DN.
1771340119215.png
Så jag fick ideen kolla hur vanligt det är i Sverige

Moderat anställer släkting​

Resultat: Enbart länkar om att en moderat har en släkting i högerradikala kretsar

Socialdemokrat anställer släkting​

Resultat: Massor med länkar till hur vanligt det är att man anställer släktingar
Min slutsats blir att när det gäller anställa släktingar har AFD i Tyskland och Socialdemokraterna i Sverige ungefär samma Policy, anställa släkten, javisst !
Vilket bekräftas när jag läser en av länkarna om förändringar under Tidöregeringen ! Citat

Nya regler​

1 februari började en del nya regler gälla för att kunna anställa med nystartsjobb. En sådan förändring är att du som arbetsgivare inte kan anställa en familjemedlem eller en nära släkting med nystartsjobb. Du får inte heller ha sagt upp anställda på grund av arbetsbrist under de senaste 12 månaderna. En annan förändring är att en person med en fängelsedom inte längre är kvalificerad för nystartsjobb enbart på grund av detta.

Vem kan du inte anställa med nystartsjobb?​

Du kan inte anställa någon som har väsentligt inflytande över företaget – till exempel är ägare, styrelseordförande eller verkställande direktör. Regeln finns för att se till att stödet går till personer som verkligen behöver det, och för att undvika att det används felaktigt inom familjeägda bolag.

Last edited:
Socker och Ozempic (diabetes medicin och bantningspreparat) Citat:
Prisfallet kommer efter en oväntat kraftigt nedgång i efterfrågan. Experter menar att det är en effekt av den ökade användningen av viktminskningspreparat.
Störst minskning i USA
Den mest dramatiska effekten syns i USA och Mexico, även om det syns en nedgång även i Europa.
Enligt det amerikanska jordbruksdepartementet minskade sockeranvändningen i USA med 23 000 ton till 12,3 miljoner ton från 2025 fram till 2026, just på grund av att människor konsumerade mindre.
slut Citat
Dvs en minskning med 2 promille (från 12323000 ton socker till 12300000 ton socker)
Det kan lika gärna bero på stigande priser på socker i USA, tullarna får effekt. Tycker jag.
Hur mycket flukturerar sockerkonsumptionen över tid i USA till att börja med? en promille lär väl kunna vara inom normala upp och nergångar i konsumption.

Hur mycket flukturerar sockerkonsumptionen över tid i USA till att börja med? en promille lär väl kunna vara inom normala upp och nergångar i konsumption.
Jo det låter som en AI -genererad artikel för att boosta Ozempic aktien. För när jag sökte på Sugar market USA hittade jag ingenting om någon drastiskt nedgång av sockerkonsumptionen i USA.

Fast all forskning visar att danska barn generellt har sämre ordförråd än jämngamla barn från andra nordiska länder.
Kan det bero på att danska är så svårt att begripa ? :hihi
I varje fall för mig svensk.
I kritiska situationer med danskar, talar vi engelska.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!