Tråden för stötande skämt

Såg det här i DN.
1771340119215.png
Så jag fick ideen kolla hur vanligt det är i Sverige
Moderat anställer släkting
Resultat: Enbart länkar om att en moderat har en släkting i högerradikala kretsar
Socialdemokrat anställer släkting
Resultat: Massor med länkar till hur vanligt det är att man anställer släktingar
Min slutsats blir att när det gäller anställa släktingar har AFD i Tyskland och Socialdemokraterna i Sverige ungefär samma Policy, anställa släkten, javisst !

Socker och Ozempic (diabetes medicin och bantningspreparat) Citat:
Prisfallet kommer efter en oväntat kraftigt nedgång i efterfrågan. Experter menar att det är en effekt av den ökade användningen av viktminskningspreparat.
Störst minskning i USA
Den mest dramatiska effekten syns i USA och Mexico, även om det syns en nedgång även i Europa.
Enligt det amerikanska jordbruksdepartementet minskade sockeranvändningen i USA med 23 000 ton till 12,3 miljoner ton från 2025 fram till 2026, just på grund av att människor konsumerade mindre.
slut Citat
Dvs en minskning med 2 promille (från 12323000 ton socker till 12300000 ton socker)
Det kan lika gärna bero på stigande priser på socker i USA, tullarna får effekt. Tycker jag.
Hur mycket flukturerar sockerkonsumptionen över tid i USA till att börja med? en promille lär väl kunna vara inom normala upp och nergångar i konsumption.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!