Tråden för stötande skämt

För 2 år sedan på en resort i Filippinerna bodde en svensk man, P med sin filippinska flickvän, eftersom flickvännen hade två barn sen tidigare så hade dom tagit med lillasyster för att sköta barnen ibland.

Nåväl efter att vi gubbar blivit klara med att släcka kvällstörsten så går P till sin tvårummare, går in i "fel rum" och kryper ner i fel säng och börjar vänslas med lillasyster istället. Tills lillasyster kliver ur sängen och går över till den andra dubbelsängen.

Det var lite lustig stämning till frukosten dagen efter.

Edit: Jag var nog lite otydlig men P ansåg alltså att han var så full att han inte fattade att han tog fel säng och tjej.
Både flickvännen och syrran verkade ha accepterat förklaringen. Jag själv är inte lika övertygad, särskilt eftersom P ytterligare lite senare kommenterade åt mig att visst hade syrran jäkligt mysig kropp. Jag tycker inte att det minnet riktigt överensstämmer med någon som skulle varit så full. Det är inte heller min bild av honom när han lämnade oss andra.

Last edited:
Det tror jag inte.... Det var nog aldrig aktuellt till att börja med, och norska regeringen har ju talat om att dom inte kan påverka fredspriset ändå....

ÅAS rådde väl fred på Epsteins Ö?

Du menar ungefär som ett slags hotel continental?

Eller är det tvärtom? Hotel continental är inspirerat av en true story?

Det tror jag inte.... Det var nog aldrig aktuellt till att börja med, och norska regeringen har ju talat om att dom inte kan påverka fredspriset ändå....

ÅAS rådde väl fred på Epsteins Ö?
Med tanke på Citat:
Five members are appointed by the Norwegian Parliament. In his will, Alfred Nobel tasked the parliament of Norway with selecting the winners of the Nobel Peace Prize. At the time, there was a union between Sweden and Norway, with a common monarch and common foreign policy. Despite its members being appointed by Parliament, the committee is a private body tasked with awarding a private prize. In recent decades, most committee members were retired politicians.
slut citat
Det är ju 100 % politiker i kommiten och det är väl troligt att politikerna har samma åsikt som riksdag / regering !?!?
Men du kanske har något/några exempel på att norska politiker har utsett folk med annan åsikt än dom själva för ett uppdrag ?
(Bortsett från att Norska Politikerna efter 2:a världskriget tyckte Quisling och kompani borde hamna framför "exekutionsplutonen" eller fängelse )

Last edited:
"Eftersom kommittén ska spegla Stortingets partifördelning varierar representationen över tid.

Det exakta läget varierar beroende på mandatfördelningen i Stortinget efter varje val, eftersom kommittén utses proportionellt. Detta bekräftas av flera källor som beskriver att kommittén ska avspegla Stortingets politiska styrkeförhållanden."

Det spelar IOFS ingen roll, jag tror inte du hittar någon, i något parti i Norge som tycker att den orangea clownen ska ha något fredspris ÖHT

"Eftersom kommittén ska spegla Stortingets partifördelning varierar representationen över tid.

Det exakta läget varierar beroende på mandatfördelningen i Stortinget efter varje val, eftersom kommittén utses proportionellt. Detta bekräftas av flera källor som beskriver att kommittén ska avspegla Stortingets politiska styrkeförhållanden."

Det spelar IOFS ingen roll, jag tror inte du hittar någon, i något parti i Norge som tycker att den orangea clownen ska ha något fredspris ÖHT
Då borde det ju vara ett bomsäkert spel att Donald Trump inte får fredspriset 2026, 2027, 2028 eller 2029. Vad är oddsen, någon som vet ?

Vi får hoppas du får rätt ! Trump har ju startat sitt eget Fredsråd.
1771064228570.png

1771064614966.png

Lika normalt med amerikaner på Grönland som med afrikaner i Sverige !​

Last edited:

Bra, men efter kraschen hur lång tid tar det komma ur en EX60 ?​

1771078588021.png
Det blir väl skroten eller byta dörrar på alla bilar som saknar mekaniska dörröppnare ?

Om man på allvar är orolig för att ta sig ut vid en eventuell olycka kan jag rekomendera en automatkörnare, snabbt, enkelt och det sprutar inte splitter åt alla håll.
Det bara rasslar till så rasar rutan ner.

Funkar så klart inte på laminerade rutor med plastfilm, men funkade vid försök på en ruta med solfilm, det var bara att böja ut resterna som en våt handuk

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back