Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Vargarna har ingen fritidsgård, det är därför...
Ja, tänk vad dom stackarna måste ha varit med om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vargarna har ingen fritidsgård, det är därför...
Citat: Candice Berners pappa, Bob, berättar att dottern lyssnade på musik i sin Ipod när hon joggade och hörde troligtvis inte vargarna förrän de gick till attack.Ja, ingen har blivit biten av skorpion heller. Av samma anledning som ingen attackerats av isbjörn eller Jeti i Sverige de senaste 200 åren.
Nu finns det några hundra vargar och dom verkar öka i antal och det ändrar oddsen ganska ordentligt.
Utöver att vara barn och en liten lagom stor munsbit så är jogga är ju en typiskt farlig sysselsättning då det triggar djurens jaktinstinkter.
![]()
Lärarinna bets ihjäl av vargar
Skolfröken Candice Berner, 32, var ute och joggade. Då bets hon ihjäl av en vargflock. Nu jagas rovdjuren av myndigheterna – som ska avliva dem.www.aftonbladet.se
![]()
Uttar Pradesh: The child-killing wolves sparking panic in India
Since April, wolf attacks have terrorised villages near the Nepalese border, killing nine children.www.bbc.com
Citat: Candice Berners pappa, Bob, berättar att dottern lyssnade på musik i sin Ipod när hon joggade och hörde troligtvis inte vargarna förrän de gick till attack.
Slut Citat
Påminner om två tjejer som dödades i Stenungsund för ca 15 år sedan.
Jag garanterar att det som hände i Stenungsund och i Alaska kommer att upprepas.![]()
stenungsund två dödade av tåget – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Men tror någon det blir förbud på lyssna på musik, radio när du rör dig utomhus ?
Bara att avliva hela den klanen som mördaren tillhörde...........Tjejen i Rönninge kan ha lyssnat på musik också, dom hittade väl i alla fall hennes lurar först.
Före namnbytena........ å andra sidan så håller det yxsliparna med jobb ett längre tag....Klanen Anders*on?
...heter tydligen Wilma numera i förnamn enl FB. Sant eller falskt, vem vet.
Bara att avliva hela den klanen som mördaren tillhörde...........
Förutsatte att det var flyktingrelaterat illdåd och klanerna har ju avgrundskoll på sina "medlemmar"....Varför?
Förutsatte att det var flyktingrelaterat illdåd och klanerna har ju avgrundskoll på sina "medlemmar"....
Jaja, tydligen har min fru rätt iom att jag hade fel.Familjenamnet Säbb har nog ingen flyktinganknytning, inte på väldans många generationer i alla fall. Tror jag...

Jaja, tydligen har min fru rätt iom att jag hade fel.![]()
Iofs om man verkar komma från Trans-symbolien så finns det ju viss blodtörst i dna-strängen....En helt frisk svensk vit medelålders man var det ju dock inte heller.
Familjenamnet Säbb har nog ingen flyktinganknytning, inte på väldans många generationer i alla fall. Tror jag...
Det är lite märkligt att media som vanligtvis gärna är snabba med att kalla transmän för kvinnor och gärna inför kvinnliga pronomen för allehanda yrken väljer nu att kalla gärningsmannen för gärningspersonen, inte gärningskvinnan eller gärningstransen.
Jämför tex Lia Thomas som svensk media beskriver med "hon".
Men "hon" passar sig väl inte när det är en mördare.
Jag håller med fly inte.När ett rovdjur ser ett byte så kan det många gånger helt enkelt inte låta bli och instinkten tar över. Tex en granne som fick sina höns ihjälbitna av jakthund mer än en gång.
Eller om någon blir skrämd och försöker springa ifrån och efterföljandet triggar igång jaktinstinkten.
Liknande upplevelser i Botswana - en ledarelefant (brukar väl vara honor) rusar mot vår bil. Chauffören gasar på rakt mot elefanten o blinkar med helljus - hon tvärnitar och backar långsamtJag håller med fly inte.
För snart 60 år sedan hade jag kört moped in i en öppen hage och stod och kollade något över stengärdsgården. Då ser jag en flock på ca 10 ungdjur (kvigor/stutar ?) komma i full fart mot mig.
Insläppta av bonden i den tomma hagen. Jag tar moppen och ger järnet rakt mot dom. Och flocken delar sig i två och jag kan passera rakt igenom upp till grinden och ut igen.
Var ute och joggade innan jobbet. Hade stuckit ut innan hotellfrukosten. Då kommer en schäfer i full karriär mot mig över gräsmattan. Jag lägger om riktningen och springer rakt mot hunden. När det är ca 2 meter kvar till smällen vänder schäfern och springer åt andra hållet.
Jag avbryter förföljandet av schäfern efter några meter.
Går i Mount Kenyas Nationalpark, på väg ner (vi kom inte upp). Då kliver det ut en buffel ur snåren ca 20 meter fram. Jag vänder om och går mot ett träd 10 meter bort. När jag har 5 meter kvar hörs hur det brakar till bakom mig. Jag försöker springa, fastnar med foten och kraschar platt på marken med ryggsäcken över huvudet. Till slut kommer jag upp. Där står Amos och ser på mig.
Buffeln hade tittat på oss sedan vänt helt om och flytt med ett brak in i snåren.
Jag har haft tur i livet.
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen