Tråden för stötande skämt

Förutsatte att det var flyktingrelaterat illdåd och klanerna har ju avgrundskoll på sina "medlemmar"....

Familjenamnet Säbb har nog ingen flyktinganknytning, inte på väldans många generationer i alla fall. Tror jag...

Det är lite märkligt att media som vanligtvis gärna är snabba med att kalla transmän för kvinnor och gärna inför kvinnliga pronomen för allehanda yrken väljer nu att kalla gärningsmannen för gärningspersonen, inte gärningskvinnan eller gärningstransen.

Jämför tex Lia Thomas som svensk media beskriver med "hon".
Men "hon" passar sig väl inte när det är en mördare.

Last edited:
Familjenamnet Säbb har nog ingen flyktinganknytning, inte på väldans många generationer i alla fall. Tror jag...

Det är lite märkligt att media som vanligtvis gärna är snabba med att kalla transmän för kvinnor och gärna inför kvinnliga pronomen för allehanda yrken väljer nu att kalla gärningsmannen för gärningspersonen, inte gärningskvinnan eller gärningstransen.

Jämför tex Lia Thomas som svensk media beskriver med "hon".
Men "hon" passar sig väl inte när det är en mördare.

När ett rovdjur ser ett byte så kan det många gånger helt enkelt inte låta bli och instinkten tar över. Tex en granne som fick sina höns ihjälbitna av jakthund mer än en gång.

Eller om någon blir skrämd och försöker springa ifrån och efterföljandet triggar igång jaktinstinkten.
Jag håller med fly inte.
För snart 60 år sedan hade jag kört moped in i en öppen hage och stod och kollade något över stengärdsgården. Då ser jag en flock på ca 10 ungdjur (kvigor/stutar ?) komma i full fart mot mig.
Insläppta av bonden i den tomma hagen. Jag tar moppen och ger järnet rakt mot dom. Och flocken delar sig i två och jag kan passera rakt igenom upp till grinden och ut igen.
Var ute och joggade innan jobbet. Hade stuckit ut innan hotellfrukosten. Då kommer en schäfer i full karriär mot mig över gräsmattan. Jag lägger om riktningen och springer rakt mot hunden. När det är ca 2 meter kvar till smällen vänder schäfern och springer åt andra hållet.
Jag avbryter förföljandet av schäfern efter några meter.
Går i Mount Kenyas Nationalpark, på väg ner (vi kom inte upp). Då kliver det ut en buffel ur snåren ca 20 meter fram. Jag vänder om och går mot ett träd 10 meter bort. När jag har 5 meter kvar hörs hur det brakar till bakom mig. Jag försöker springa, fastnar med foten och kraschar platt på marken med ryggsäcken över huvudet. Till slut kommer jag upp. Där står Amos och ser på mig.
Buffeln hade tittat på oss sedan vänt helt om och flytt med ett brak in i snåren.
Jag har haft tur i livet.

Jag håller med fly inte.
För snart 60 år sedan hade jag kört moped in i en öppen hage och stod och kollade något över stengärdsgården. Då ser jag en flock på ca 10 ungdjur (kvigor/stutar ?) komma i full fart mot mig.
Insläppta av bonden i den tomma hagen. Jag tar moppen och ger järnet rakt mot dom. Och flocken delar sig i två och jag kan passera rakt igenom upp till grinden och ut igen.
Var ute och joggade innan jobbet. Hade stuckit ut innan hotellfrukosten. Då kommer en schäfer i full karriär mot mig över gräsmattan. Jag lägger om riktningen och springer rakt mot hunden. När det är ca 2 meter kvar till smällen vänder schäfern och springer åt andra hållet.
Jag avbryter förföljandet av schäfern efter några meter.
Går i Mount Kenyas Nationalpark, på väg ner (vi kom inte upp). Då kliver det ut en buffel ur snåren ca 20 meter fram. Jag vänder om och går mot ett träd 10 meter bort. När jag har 5 meter kvar hörs hur det brakar till bakom mig. Jag försöker springa, fastnar med foten och kraschar platt på marken med ryggsäcken över huvudet. Till slut kommer jag upp. Där står Amos och ser på mig.
Buffeln hade tittat på oss sedan vänt helt om och flytt med ett brak in i snåren.
Jag har haft tur i livet.
Liknande upplevelser i Botswana - en ledarelefant (brukar väl vara honor) rusar mot vår bil. Chauffören gasar på rakt mot elefanten o blinkar med helljus - hon tvärnitar och backar långsamt

Märkligt att Svd.se inte skriver 26-årig kvinna begärs .... !?​

Stöder inte svd.se könsbyteslagen !?​
1767084436433.png
Följande partier röstade för könsbyteslagen
Vänsterpartiet. Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Centerpartiet, Liberalerna, Moderaterna
Följande partier röstade emot
Kristdemokraterna, Sverigedemokraterna.

Last edited:
Och ulvigt.

Jag väntar bara på att en varg verkligen ska attackera någon. Att dom inte är rädda för människor är ju ganska uppenbart även om just den här vargen troligen inte jagade joggaren utan bara råkade lunka åt samma håll.
Den hade väl redan ätit någon katt eller får så den var väl redan mätt.

Men förr eller senare står där ett barn lite lägligt samtidigt som vargen faktiskt råkar vara hungrig.
Mycket större risk i dagens Sverige att barnet möter en pedofil än varg .... gp.se idag
1767085049243.png

Mycket större risk i dagens Sverige att barnet möter en pedofil än varg .... gp.se idag
View attachment 524217

Ja, det finns nog avsevärt fler pedofiler än vargar i landet men jag bedömer det som politiskt sett lättare att få vargen utrotad igen än att vi lyckas genomföra en utrotning av pedofiler.
Dessutom är bevisbördan svårare. En varg känns ju igen ganska väl på utseendet.

*/ ?>
Back