Tråden för stötande skämt

Och här är risken störst i Sverige. Undvikes med andra ord !
Lägger man sedan till den nya låga bron över Älven vägbanan 11 meters höjd jämfört med den gamla 19 meters höjd så kan man förvänta sig långvariga broöppningar om man gör misstaget köra i Centrala Göteborg. Jag har cyklat över bron två gånger och råkat ut för en broöppning. #
En bilist beklagade sig i GP över en broöppning som tog 25 minuter.
Med den gamla bron klarade sig de flesta båtarna under bron. Inget behov av broöppning.

# Numera tar jag cykeln på någon av färjorna över älven, dum javisst, men lär mig ändå snabbt.
 

Såväl Storbritannien som Tyskland byggde många skenmål - inklusive hela fält. Jag tror inte att något av länderna riskerade besättning osv för att enkom fälla en trägranat över ett skenmål utan hellre är detta en attrapp avsedd för att se ut som en bomb liggandes i upplag på marken (och därigenom ådra sig intresse från anfallande flyg).
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top