Tråden för stötande skämt

Rent spontant tycker jag att det faktum att ett sådant avtal har (minst) 921 sidor är rätt stötande.
Hur stor är risken att de som röstat igenom det har läst - och framförallt förstått - ett sådant kompendie i sin helhet? :va

:näsblod

Ja det har nog som vanligt tröskats igenom ordentligt.

Det brukar vara så att olika delar av avtalet behandlas i olika grupper/utskott och där går man ned på detaljnivå, jurister finns med osv osv.

När man sedan kommit överens i de olika delarna slår man ihop till en helhet och då har man också vridit och vänt på alla delar i resp partigrupper så helheten är redan färdig och kan röstas igenom.

Många gånger är det små detaljer och formuleringar som är stötestenarna och det är de som tar längst tid att lösa. När de är lösta är det en formsak att rösta i parlamentet.

:glömdet
52eda499b1792e117ab38fd35f5a3129.jpg

Ja det har nog som vanligt tröskats igenom ordentligt.

Det brukar vara så att olika delar av avtalet behandlas i olika grupper/utskott och där går man ned på detaljnivå, jurister finns med osv osv.

När man sedan kommit överens i de olika delarna slår man ihop till en helhet och då har man också vridit och vänt på alla delar i resp partigrupper så helheten är redan färdig och kan röstas igenom.

Många gånger är det små detaljer och formuleringar som är stötestenarna och det är de som tar längst tid att lösa. När de är lösta är det en formsak att rösta i parlamentet.

Och ändå har dom missat detaljer som att vissa sker dom har beslutat om har varit döda sedan 2016-2017

LÄST MEN EJ FÖRSTÅTT i stor röd text på den då?

Troligen är det nog bara så enkelt att texten hänvisar till tidigare avtalstext som då lyfts in i sin helhet.

Inte alls ovanligt när det gäller avtal.

När man inte förstår något är det inte säkert att ”alla andra är idioter” som är den rätta lösningen.

Jag tror att du har lite ont i stjärten, har helgen varit vild?

Jag tror att GuW och BrooklynS behöver träffas på neutral mark snart innan det här går överstyr, tycker att tonen börjar att vara lite hård
Möts upp halvvägs på Krysset i Skellefteå och vädra era åsikter samtidigt som ni avnjuter varsin dubbel Bureburgare

Jag tror att GuW och BrooklynS behöver träffas på neutral mark snart innan det här går överstyr, tycker att tonen börjar att vara lite hård
Möts upp halvvägs på Krysset i Skellefteå och vädra era åsikter samtidigt som ni avnjuter varsin dubbel Bureburgare

Brooklyn får så långt att gå från laddaren.

Men jag stannar alltid för ett Buremål på krysset när jag passerar, vilket inte har varit allt för ofta dom senaste 10 åren

Ingen fara för min del, jag har uppfattat att GuW både ger och tar med varmt hjärta och glimten i ögat. Jag ber om ursäkt om jag gjort något övertramp i den vägen. :)

Buremål är för mastigt för mig, jag tar en vegansallad och en laktosfri chai-latte - jag kör ju elbil (också).

Skojade bara, i Skellefteå äter jag en dubbel norrlandscheese på Max. :fakta

Ingen fara för min del, jag har uppfattat att GuW både ger och tar med varmt hjärta och glimten i ögat. Jag ber om ursäkt om jag gjort något övertramp i den vägen. :)

Buremål är för mastigt för mig, jag tar en vegansallad och en laktosfri chai-latte - jag kör ju elbil (också).

Skojade bara, i Skellefteå äter jag en dubbel norrlandscheese på Max. :fakta

Kör du bensin eller diesel förbi skellefteå när du har lämnat Teslan i Holmsund?

Annars har ju MAX laddare...

Holmsund? Dit har jag aldrig ärenden... brukar ladda vid Max/IKEA i Umeå. Eller, om jag av någon anledning laddat i Skellefteå (startat hemifrån utan att ladda) så kör jag direkt till Övik.

Jag har handlat mat, reparerat en klocka, letat efter reservdelar till min rakapparat, varit på Systembolaget och handlat en julklapp till min fru Ulla. Vid dessa tillfällen har jag säkerställt att det inte har varit någon trängsel genom att beordra svenska folket att stanna hemma.

Bifogat

• Lofven.jpg
    Lofven.jpg
    32.1 KB · Visningar: 72
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti