Tråden för stötande skämt

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hur menar du här?
Psykiska problem-->könsdysfori eller könsdysfori-->psykiska problem? Kan inte könsdysfori vara ett av många psykiska problem man kan drabbas av? Det skulle således vara en delmängd av de olika sjukdomar vi lägger in under paraplytermen psykisk sjukdom?

Tror det hade varit kanske tom bättre att könsdysfori klassas som sjukdom, vid sjukdom har man ju "rätt" till vård.

Lite av problemet jag ser är att främst vänstern gör detta till en politisk/ideologisk fråga, tyvärr. Vi sätter idag griller i våra barns huvuden.

Jag tror det blir tokigt, men det är bara vad jag tror.
https://www.varldenidag.se/nyheter/...kand-psykiater/reptes!0ZbHHtHq8vTWXkLkpFXbGQ/
https://lakartidningen.se/klinik-oc...ig-okning-av-konsdysfori-bland-barn-och-unga/
https://www.socialstyrelsen.se/om-s...riska-diagnoser-hos-personer-med-konsdysfori/

Intressant historia: https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Reimer

Kan du ge några exempel på någon som skriker emot denna grupps "rättigheter"?(Jag misstror inte dig, jag bara frågar)

Oavsett så verkar dessa personer må piss och det önskar jag inte någon.

Sen är ju lite av frågan hur man menar med att normalisera?
Denna man får gärna vara hund för mig, önskar han all lycka i livet, men gör vi världen en tjänst genom att normalisera egentligen? Kanske borde han få hjälp att bearbeta om det egentligen är något som slagit slint?
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...er-dog-transgender-man-identifies-canine.html

Edit. Kanske finns en koppling till det som diskuterades i annan tråd om vår utsatthet för hormonstörande ämnen i vår miljö?

Könsdysfori är en psykisk diagnos så det klassas inom den kliniska psykiatrin som en sjukdom. Vad jag menade är att de som har könsdysfori ofta har andra personlighetsstörningar (ångest, depression, personlighetsstörningar) och då måste man reda ut vad som är vad. En person som går till vården och efterfrågar könsbyte har normalt 1-2 års psykisk utredning framför sig för att vara säker på att dysforin är "äkta" och inte en konskevens av andra problem, vilket förekommer.

Som jag skrivit flera gånger så delar jag inte Uppdrag gransknings bild, konsekvensen blev en stark opinion för att detta måste begränsas, vilket även vården kände av. Vad som är hönan och ägget kan diskuteras men processen tar längre tid idag trots att du inte får mer "vård" på resan.

Jag tycker att politiker och opinionsbildare skall hålla sig långt borta från frågan. Jag har väldigt svårt för hur t.ex RFSL driver opinion i ärendet. Det är en diagnos som skall hanteras inom vården och debatten runtomkring liknar mest Anti-vaccers. Detta har tyvärr blivit "the new frontier" när motståndet mot homosexualitet i västvärlden går mot noll och man måste ha något att debattera för att vara relevant på vänsterkanten, vilket bara är en stor björntjänst för de drabbade.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

Instämmer med dig. Någon "normal" person som orkar läsa dessa långa inlägg som måste ta en halv dag att författa? Ditt var kort och koncist så det läste jag, skrev svar till dig och återgår nu till i mitt tycke angenämare saker :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Instämmer med dig. Någon "normal" person som orkar läsa dessa långa inlägg som måste ta en halv dag att författa? Ditt var kort och koncist så det läste jag, skrev svar till dig och återgår nu till i mitt tycke angenämare saker :)

Jag har inte sett något långt inlägg som måste ta en halv dag att författa?

Är det så illa ställt i dag att tio rader text med några hänvisningar anses vara "långa inlägg som måste ta en halv dag att författa"

Och ett felstavat "Herregud" anses vara lagom innehållsrikt?

I såna fall, Herregud...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Mein Gott!

Voi jumala!

Maj Gadd! :tungan

Instämmer med dig. Någon "normal" person som orkar läsa dessa långa inlägg som måste ta en halv dag att författa? Ditt var kort och koncist så det läste jag, skrev svar till dig och återgår nu till i mitt tycke angenämare saker :)

Stötande skämt alltså, upp till bevis! :7peta :D :krama
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
I linje med trådens ”diskussion”...

03cfa0102e293a7c18ae10d04722f674.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
2020 Året då du bara fick komma till jobbet om du var negativ och luktade sprit !
 

FZR1000_2LA

Tekniknörd
Gick med
21 Jan 2017
Ort
Kungälv
Hoj
RD350, RG125, RG250, RG500, FZR1000, ..... +++++
Med tanke på Stefans tal till nationen samt Morgans och den egna turen till shopping centren.
LilleMogge.jpg
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top