Tråden för stötande skämt

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Rent spontant tycker jag att det faktum att ett sådant avtal har (minst) 921 sidor är rätt stötande.
Hur stor är risken att de som röstat igenom det har läst - och framförallt förstått - ett sådant kompendie i sin helhet? :va

:näsblod
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det har nog som vanligt tröskats igenom ordentligt.

Det brukar vara så att olika delar av avtalet behandlas i olika grupper/utskott och där går man ned på detaljnivå, jurister finns med osv osv.

När man sedan kommit överens i de olika delarna slår man ihop till en helhet och då har man också vridit och vänt på alla delar i resp partigrupper så helheten är redan färdig och kan röstas igenom.

Många gånger är det små detaljer och formuleringar som är stötestenarna och det är de som tar längst tid att lösa. När de är lösta är det en formsak att rösta i parlamentet.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
:glömdet
52eda499b1792e117ab38fd35f5a3129.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja det har nog som vanligt tröskats igenom ordentligt.

Det brukar vara så att olika delar av avtalet behandlas i olika grupper/utskott och där går man ned på detaljnivå, jurister finns med osv osv.

När man sedan kommit överens i de olika delarna slår man ihop till en helhet och då har man också vridit och vänt på alla delar i resp partigrupper så helheten är redan färdig och kan röstas igenom.

Många gånger är det små detaljer och formuleringar som är stötestenarna och det är de som tar längst tid att lösa. När de är lösta är det en formsak att rösta i parlamentet.

Och ändå har dom missat detaljer som att vissa sker dom har beslutat om har varit döda sedan 2016-2017

LÄST MEN EJ FÖRSTÅTT i stor röd text på den då?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Troligen är det nog bara så enkelt att texten hänvisar till tidigare avtalstext som då lyfts in i sin helhet.

Inte alls ovanligt när det gäller avtal.

När man inte förstår något är det inte säkert att ”alla andra är idioter” som är den rätta lösningen.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag tror att du har lite ont i stjärten, har helgen varit vild?

Jag tror att GuW och BrooklynS behöver träffas på neutral mark snart innan det här går överstyr, tycker att tonen börjar att vara lite hård
Möts upp halvvägs på Krysset i Skellefteå och vädra era åsikter samtidigt som ni avnjuter varsin dubbel Bureburgare
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror att GuW och BrooklynS behöver träffas på neutral mark snart innan det här går överstyr, tycker att tonen börjar att vara lite hård
Möts upp halvvägs på Krysset i Skellefteå och vädra era åsikter samtidigt som ni avnjuter varsin dubbel Bureburgare

Brooklyn får så långt att gå från laddaren.

Men jag stannar alltid för ett Buremål på krysset när jag passerar, vilket inte har varit allt för ofta dom senaste 10 åren
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ingen fara för min del, jag har uppfattat att GuW både ger och tar med varmt hjärta och glimten i ögat. Jag ber om ursäkt om jag gjort något övertramp i den vägen. :)

Buremål är för mastigt för mig, jag tar en vegansallad och en laktosfri chai-latte - jag kör ju elbil (också).

Skojade bara, i Skellefteå äter jag en dubbel norrlandscheese på Max. :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ingen fara för min del, jag har uppfattat att GuW både ger och tar med varmt hjärta och glimten i ögat. Jag ber om ursäkt om jag gjort något övertramp i den vägen. :)

Buremål är för mastigt för mig, jag tar en vegansallad och en laktosfri chai-latte - jag kör ju elbil (också).

Skojade bara, i Skellefteå äter jag en dubbel norrlandscheese på Max. :fakta

Kör du bensin eller diesel förbi skellefteå när du har lämnat Teslan i Holmsund?

Annars har ju MAX laddare...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Holmsund? Dit har jag aldrig ärenden... brukar ladda vid Max/IKEA i Umeå. Eller, om jag av någon anledning laddat i Skellefteå (startat hemifrån utan att ladda) så kör jag direkt till Övik.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har handlat mat, reparerat en klocka, letat efter reservdelar till min rakapparat, varit på Systembolaget och handlat en julklapp till min fru Ulla. Vid dessa tillfällen har jag säkerställt att det inte har varit någon trängsel genom att beordra svenska folket att stanna hemma.
 

Bifogat

  • Lofven.jpg
    Lofven.jpg
    32.1 KB · Visningar: 72
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top