Jag gillar verkligen hästar, dom är som hojar; många olika varianter och typer, fascinerande djur helt enkelt. Jag förstår att hästar kräver mycket mer av mig än hoj, dom måste ha mat, husrum och veterinär, mm. Vad som egentligen håller mig ifrån hästsporten är väl att jag inte har ett eget komplex med stall, stora ägor där jag spontant kan rida när jag vill, och det nog viktigaste att ha bostad på platsen så att jag slipper "åka till stallet".
Jodå, det går utmärkt att ha träningsvärk i bålen. Bålen är ju bara en sektion på kroppen bestående av flera muskelgrupper; ribs, abs, pecs (övre och undre) på framsidan, och lats, traps, bakre delts mfl, som du kan isolera och lära känna. Om du bara vilar en längre tid och sedan shockar igång kroppen med ett bestämt rörelsemönster / ansträngning, sedan måste du också känna efter "var känns det", dvs vilka muskler har arbetat. Men det förutsätter att du totalt återställer dig och inte småtränar eller jobbar med kroppen på ett ansträngande sätt under tiden. Det tar tid att lära känna kroppen och hur den arbetar. Jag har experimenterat en hel del med det.