Träna bakhjulskörning!

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Hej

Har köpt en billig offroad hoj för att just lära mig köra på slangen. Har redan övat lite grann men det känns dumt att öva på egen hand... Så om det är någon som vill hänga på så får ni gärna höra av er!

\Masonit

Det är bara att hänga med på våra tisdags runder så brukar vi avsluta med lite lek på en fin raka:)

kan inte ni som är rutinerade på sporthoj att köra bakhjul ta en dag o visa oss osäkra,,. vill så gärna lära mig, kan få upp den, bara inte hålla den där:huvet

kan inte ni som är rutinerade på sporthoj att köra bakhjul ta en dag o visa oss osäkra,,. vill så gärna lära mig, kan få upp den, bara inte hålla den där:huvet

Jo visa och förklara det kan man vel göra!
Söndag om det är fint väder hade jag tänkt ta en runda så då är det bara att hänga på!

Provade idag med gas och koppling på ettan...fan va dé kändes annorlunda när man kom upp...men händerna vill gärna trycka olika hårt när man landar...känns som att en styrdämpare hade suttit fint så man känner sig säkrare:)

Jo visa och förklara det kan man vel göra!
Söndag om det är fint väder hade jag tänkt ta en runda så då är det bara att hänga på!

Var hade du tänkt köra så man kan hitta dig och haka på kanske? :)

Last edited:
Provade idag med gas och koppling på ettan...fan va dé kändes annorlunda när man kom upp...men händerna vill gärna trycka olika hårt när man landar...känns som att en styrdämpare hade suttit fint så man känner sig säkrare:)

Var hade du tänkt köra så man kan hitta dig och haka på kanske? :)

Jag lägger ett inlägg om det!:)

ang bakhjul

nån som har ngt förslag på en billig hoj man kan lära sig köra på bakhjulet med?

Jag köpte en DR350 från 91. :) Men den är inte helt enkel att slanga med iheller. Har så lite effekt så det är balansläget som gäller å inga powerwheelies. Men då lär man iallafall sig på rätt sätt...

Tycker det är dålig respons, måste ju finnas någon med en offroadare som behöver träna. :va

\Masonit

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back