Toseland: ”Efter två dagar är jag är snabbare än Spies...”

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"I've been looking at Ben's race time and in two days on the bike we are nearly a second a lap faster by the end which I'm quite pleased with.”

http://superbikeplanet.com/

(”Jag är inte bitter, nej då, jag är bara snabbare än Spies, men det känns bra att vara tillbaks på gathojar efter ett par säsonger i MotoGP utan en enda pallplats.”)

Bifogat

• James Toseland singing - 2.jpg
    James Toseland singing - 2.jpg
    37.5 KB · Visningar: 87
Last edited:
Härligt med människor som vågar tro på det dom gör. Sen har han aldrig suttit på hojen eller kört banan.

Fast jag antar att du i vanlig ordning vill förlöjliga hans insatser ?

Last edited:
Härligt med människor som vågar tro på det dom gör. Sen har han aldrig suttit på hojen eller kört banan.

Fast jag antar att du i vanlig ordning vill förlöjliga hans insatser ?

Det var ju inte Biaggi eller honda det gällde och allt och alla andra är väl värdelöst eller? :rolleyes:

Ontopic: Spies lär väl garanterat kunna säga samma sak nästa år fast gällade placeringar i MGP!

Toseland sa nyligen också i en intervju att han förväntade att Spies skulle göra ungefär samma resultat i MotoGP som han själv gjorde.

Men visst är det lite kul att den tidigare så timida Tåsseland efter sitt snöpliga återtåg till WSBK nu klär sig i den klassiska brittiska MC-kostymen, den som är ett par storlekar för stor, en kaxig attityd och lovar mer än man kan hålla. Varför var han annars tvungen att dra upp jämförelsen med Spies?

Men visst är det lite kul att den tidigare så timida Tåsseland efter sitt snöpliga återtåg till WSBK nu klär sig i den klassiska brittiska MC-kostymen, den som är ett par storlekar för stor, en kaxig attityd och lovar mer än man kan hålla. Varför var han annars tvungen att dra upp jämförelsen med Spies?

Engelsmän och superbike är som engelsmän och fotboll; ett omotiverat stort självförtroende.

Engelsmän och superbike är som engelsmän och fotboll; ett omotiverat stort självförtroende.
Håller med!

Men jag tror inte att man ska underskatta Toseland på en Superbike. Han har bjudit på en massa håriga insatser i WSBK genom åren och jag skulle inte bli förvånad om han faktiskt tar titeln 2010.

Men va han verkligen så snabb.

Jag saxar S&S&allt´s varvtidslista:

1. Jonathan Rea (Hannspree Ten Kate Honda) 1'41.878;
2. Michel Fabrizio (Ducati Xerox) 1'41.992;
3. Cal Crutchlow (Yamaha World Superbike) 1'42.115;
4. Leon Haslam (Suzuki Alstare) 1'42.251;
5. Max Biaggi (Aprilia Racing) 1'42.71;
6. Leon Camier (Aprilia Racing) 1'42.79;
7. Noriyuki Haga (Ducati Xerox) 1'43.098;
8. James Toseland (Yamaha World Superbike) 1'43.147;

Han är ju långsam ju!

/ Jens

Det var ju inte Biaggi eller honda det gällde och allt och alla andra är väl värdelöst eller? :rolleyes:

Ontopic: Spies lär väl garanterat kunna säga samma sak nästa år fast gällade placeringar i MGP!

Nej the roman emperor i kejsarens nya kläder fick ordentligt med stryk av en Amerikansk pojkspoling direkt importerad från kalle Anka serien.

Men va han verkligen så snabb.

Jag saxar S&S&allt´s varvtidslista:

1. Jonathan Rea (Hannspree Ten Kate Honda) 1'41.878;
2. Michel Fabrizio (Ducati Xerox) 1'41.992;
3. Cal Crutchlow (Yamaha World Superbike) 1'42.115;
4. Leon Haslam (Suzuki Alstare) 1'42.251;
5. Max Biaggi (Aprilia Racing) 1'42.71;
6. Leon Camier (Aprilia Racing) 1'42.79;
7. Noriyuki Haga (Ducati Xerox) 1'43.098;
8. James Toseland (Yamaha World Superbike) 1'43.147;

Han är ju långsam ju!

/ Jens

Han skyllde lite på jetlag efter att ha varit i Malaysia dan innan. Vilket säkert stämmer med.

Den Jantelagen symboliserar snarare ett förakt. Samma hoj samma bana och förarna byter positioner i olika team. Varför skulle det vara konstigt att jämföra sig då ?

Jag tror att Crutchlow blir bästa yamaha förare.
Det är väldigt många snabba britter med i superbike nästa år, hoppas ingen av dem tar titlen.

Premier leage är bland de bästa ligorna i världen
Men det är bara ett fåtal spelare från England som är stjärnor i den ligan jämfört med importerna. Engelsmännens problem är att de vann VM på 60-talet och sen dess har de förväntat sig att vinna varje gång de varit med.

Toseland sa nyligen också i en intervju att han förväntade att Spies skulle göra ungefär samma resultat i MotoGP som han själv gjorde.

Rossi gjorde ett uttalande om att han trodde att det skulle ta tid innan Spies skulle adaptera sig och själv sa Spies i en intervju att hans mål va att komma top 10.

Spekulerar man så tror jag Spies är ett strå vassare än Toseland och kommer ganska snart vara snabbaste Amerikan.

Framförallt så är han 1sek efter King Crutchlow :yoparty
Precis. :)

Dessutom presteras det ju alltid bättre varvtider på testerna efter en racehelg. Det var samma visa förra året då Byrne var snabbare än Bayliss kört under helgen, Spies snabbare än Haga etc etc.

Det är ju lite lustigt eftersom Spies spöade Toseland i alla de tre lopp som han kört i MotoGP ...

Last edited:
Men det är bara ett fåtal spelare från England som är stjärnor i den ligan jämfört med importerna. Engelsmännens problem är att de vann VM på 60-talet och sen dess har de förväntat sig att vinna varje gång de varit med.

Tyskarna slår ut dom på straffar och "Guds hand" har varit emot dom.

Men så många bra britter från BSB i WSBK visar verkligen att den serien håller högsta klass.
Skulle tro att backlund skulle få det svårt att komma top 20 med dagens WSBK startfält.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup