Toseland: ”Efter två dagar är jag är snabbare än Spies...”

Tyskarna slår ut dom på straffar och "Guds hand" har varit emot dom.
Var det inte Gary Lineker (stavning) som sa att fotboll är en sport där man spelar 90 minuter sen vinner Tyskland på straffar! :D
Men så många bra britter från BSB i WSBK visar verkligen att den serien håller högsta klass.
BSB är bra men engelsmännen har en förmåga att hausa sina egna förare och tro att de ska leka hem WSBK titt som tätt. Det är väl bara Toseland som gjort det sen Ducati-cup dog ut.

BSB är bra men engelsmännen har en förmåga att hausa sina egna förare och tro att de ska leka hem WSBK titt som tätt. Det är väl bara Toseland som gjort det sen Ducati-cup dog ut.

Neil Hodgson vann väl något år.

Var det inte Gary Lineker (stavning) som sa att fotboll är en sport där man spelar 90 minuter sen vinner Tyskland på straffar! :D

Jo det var han som myntade begreppet. Defensiv fotbollens glansperiod som Italienarna och Tyskarna var bäst på.

Våldsamt OT nu ..men mina brittiska gener ...

Han var väl bara snabb när han körde Ducati i Ducati-cup, eller?

om jag inte minns fel så slog väl Edwards honom lr hade han redan lagt av då :va

satt faktiskt ock kollade på en dockumentär med honom när dom skulle bygga sin egen race bike Foggy Against All Odds heter den

OT
Var inte Jimmy Lindström och körde något ss600 tävling i england, som träning inför stcc. Han var väl runt 6 och hade aldrig kört banan tidigare.

OT
Var inte Jimmy Lindström och körde något ss600 tävling i england, som träning inför stcc. Han var väl runt 6 och hade aldrig kört banan tidigare.
Bättre upp! Jimmy hade wildcard i SS-VM 2004 och trillade på Imola. Han tog poäng på Magny Cours också.

Han var väl bara snabb när han körde Ducati i Ducati-cup, eller?

Det där var ungefär lika dumt som att säga att Mick Doohan bara var snabb förr att han körde Honda i en Honda-cup.
Foggy är utan tvekan en av de största i WSBK:s korta historia. Han har desutom tre segrar på Isle of Man vilket inte många moderna road-race förare kan skryta med (har för mig att han höll varv-rekordet i några år också)
Nej, Fogarty blev inte slagen av Edwards, däremot av John Kociniski på RC45.

Det där var ungefär lika dumt som att säga att Mick Doohan bara var snabb förr att han körde Honda i en Honda-cup.
Kalla det vad du vill, dumt, korkat etc :)

Jämförelsen med Doohan känns inte direkt klockren då det var på en annan nivå. Lite svårt att jämför folk som aldrig lyckades i MotoGP/500 med folk som tog titel efter titel.

Ah, ursäkta. Tänkte inte på att skiten körde sig själv och att han var enda ducatiförare på banan under de 59 race han vann och de 4 mästerskap han tog. Va pinsamt det blev, nu skäms jag... :tråkad
Allt är ju relativt. Men du har rätt i att Fogarty var snabbast i den serie han körde.

Camier är snabb, Haslam är snabb, Backlund är snabb osv.

Last edited:
Foggy är utan tvekan en av de största i WSBK:s korta historia. Han har desutom tre segrar på Isle of Man vilket inte många moderna road-race förare kan skryta med (har för mig att han höll varv-rekordet i några år också)
Nej, Fogarty blev inte slagen av Edwards, däremot av John Kociniski på RC45.

Det är större i mina ögon än en sbk vinst! Stort.
Där ökade Foggys storhet ganska mycket.
Man måste ha stora "bollar" om man kör där!

:Bugar

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...