topphastighet på en R6:a

X-up skrev:
Min R6 -00 gör som sagt 284 km/h på mätaren, helt orginal. Men då pressades det rejält.
Jo då var det nerförsbacke och hemlängtan kan jag tänka, eller jorden felvisning, troligen alltihop.
En R1 går nåt i den stilen (ja inte de nya då alltså)

Valpen skrev:
tycker du ska provköra en Kawasaki ZX6R -00 eller nyare innan du bestämmer dig. Polaren kör R6 och det är en väldigt skillnad på våra hojar, min är mycket mjukare i växellådan och dom ligger närmare varandra så man slipper "slå" i växlarna. Min toppar 260.. :hihi
Hehe.. Hoppas att du inte bryr dig om ljudet... :7peta

Silwer skrev:
Jo då var det nerförsbacke och hemlängtan kan jag tänka, eller jorden felvisning, troligen alltihop.

Icke. En fin lång raksträcka, plan, inga bilar, en ljummen sommardag.
Kan hända att min kroppsvikt spelade in, 1.74 kort & 62 kg. :)

X-up skrev:
Icke. En fin lång raksträcka, plan, inga bilar, en ljummen sommardag.
Kan hända att min kroppsvikt spelade in, 1.74 kort & 62 kg. :)
Men felvisning gigantus tror jag med på, tänk på att de uppger typ 255 knyck som toppfart på de där.
Fast å andra sidan har man ju hört om folk som påstår att de har haft uppe sina R1or i över 300 med orginaldrevning med, så man ska väl aldrig säga aldrig.

Silwer skrev:
Den kanske är en aning nerdrevad, då blir ju felvisningen ännu större.
Min gör strax över 280 på mätaren, har gått ner ett kugg fram.

/A

Edit: Inte för att det spelar nån jävla roll egentligen.

Rundningsmärke skrev:
Den kanske är en aning nerdrevad, då blir ju felvisningen ännu större.
Min gör strax över 280 på mätaren, har gått ner ett kugg fram.

/A

Edit: Inte för att det spelar nån jävla roll egentligen.
tja jo har man drevat ner den visar förstås mätaren högre siffror.

Han kommer iaf köpa den hojen han vill ha oavsett hur mycket skit ni häver ur er.

Att köra en r6 strypt går utmärkt, dom som säger annat har fel. Klart att en hoj med 25kw orginal går bättre och att en r6a går 100ggr bättre på topp utan strypen i.

Han har ju kört 125, fattar inte varför det gnälls så mycket

Förstår att frågan intresserar en 125 ägare och så men alla R hojar går väl mellan 250 och 300. Jag menar min gamla YZF 750 från 94 gjorde 280 på mätaren. (Jag vet att mätarhastighet inte är verklig hastighet men för de flesta av oss är mätarhastigheten det enda vi har att rapportera så vi håller oss till den, ok? )
Inte några hastigheter du kommer ligga i särskillt ofta så: Skit i det. :)

Hoztic skrev:
Cyklar kan också vara farliga :fakta
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65420290_852__o,00.html

Jag gillar fortfarande inte att ha en massa dårar omkring mig i trafiken som anser att dom är helt odödliga och drar rullen i botten utan att bry sig det minsta om konsekvenserna av minsta lilla misstag. Oavsett om dom kör bil lr mc så är dom minst lika livsfarliga, både för sig själva och sin omgivning!
Kör gärna fort, det gör jag också, men jag väljer mina tillfällen! Ska ni prompt försöka köra ihjäl er, gör det när ni är ensamma på vägen! Eller handla cyanid...
usch o fyfan asså, sssånt e ehemsekt!

Slappa skrev:
Hmm gamla gubbar i keps är minst lika farlig som en kille på sporthoj som kör för fort :4skrika

Vilken jävla dubbelmoral, du gnäller på Pinky för att han kör 270+ sen säger du själv att du ochså kör fort. :fatta!

Jag har aldrig sagt att gubbar i keps är ofarliga, eller gamla kärringar som ser fram till vindrutan en bra dag. Men det är svårt att komma ifrån att en hoj i 270 åker i 75 m/s, dels gör det att man inte alltid hinner upptäcka den, och dels blir en eventuell smäll så otroligt mycket värre, hastigheten spelar en avsevärt mycket högre roll för rörelseenergin än vikten, (m * v^2) / 2 vettu!

Japp, jag kör fort, men som sagt, när jag är själv på vägen, då är det bara mig, och eventuella rådjur, det gör ont i! Att ha andra bilar som slalomportar anser jag vara vansinne! Sen kan ju faktiskt laglig hastighet vara för fort ibland också, allt handlar om tillfället!
Jag har även skrivit "Sånt som går fort" som intresse. Jag flyger, flygplan går rätt fort, och man får flyga hur fort man vill i praktiken. Jag är även otroligt fascinerad av tekniken bakom högprestandafordon. Så slapp du gnälla om det också :7peta

Hoztic skrev:
Japp, jag kör fort, men som sagt, när jag är själv på vägen, då är det bara mig, och eventuella rådjur, det gör ont i! Att ha andra bilar som slalomportar anser jag vara vansinne! Sen kan ju faktiskt laglig hastighet vara för fort ibland också, allt handlar om tillfället!

Haha men är du dum på riktigt eller, Pinky kanske ochså är ensam på vägen när han gasar. Jävla megapucko :fatta! o!

Slappa skrev:
Haha men är du dum på riktigt eller, Pinky kanske ochså är ensam på vägen när han gasar. Jävla megapucko :fatta! o!

Jag tror nog inte han verkar vara så speciellt ensam:
Pinky skrev:
EDIT: Jag är på dålig humör och skiter fullständigt i om ni tycker jag är efterbliven som riskerar alla andra trafikanter när jag kommer farandes i 270+.
I den farten skiter jag i allt och alla..har annat att tänka på!

Väx upp, mogna några år, och inse att man inte är odödlig på hojen. Jag antar btw att du som är 18 har din hoj försäkrad på dig, och kör den strypt till 25kW?

Caffe skrev:
Pinky är en Outlaw, att skälla på honom är som att hälla vatten på en gås, sunt förnuft i skriven form tränger inte igenom hans aura av coolhet.

:hihi :hihi :hihi

EDIT: Till dig Hoztic, som du ser skrev jag att jag väljer mina tillfällen att köra fort, då inte sagt att det är tomt på vägen. Sen om jag ligger i 270 så blir ju plötsligt en i stort sett tom motorväg inte lika tom längre med tanke på farten. Sen för att lugna ner er lite så kan jag säga att jag inte sysslar med slamomåkning i trafiken oavsett hastighet!

Last edited:
Hoztic skrev:
Jag har aldrig sagt att gubbar i keps är ofarliga, eller gamla kärringar som ser fram till vindrutan en bra dag. Men det är svårt att komma ifrån att en hoj i 270 åker i 75 m/s, dels gör det att man inte alltid hinner upptäcka den, och dels blir en eventuell smäll så otroligt mycket värre, hastigheten spelar en avsevärt mycket högre roll för rörelseenergin än vikten, (m * v^2) / 2 vettu!

Jag har även skrivit "Sånt som går fort" som intresse. Jag flyger, flygplan går rätt fort, och man får flyga hur fort man vill i praktiken. Jag är även otroligt fascinerad av tekniken bakom högprestandafordon. Så slapp du gnälla om det också :7peta

:tummenupp

Silwer skrev:
Men felvisning gigantus tror jag med på, tänk på att de uppger typ 255 knyck som toppfart på de där.

Gigantus hit o gigantus dit, alla hojar (och bilar för den delen) visar mer än den verkliga farten. Inte för att det är ballt att visa mer, utan för att det är lag på att de inte får visa för lite!

Min 00:a fick jag upp i 283Km/h (inte nerförsbacke, inte heller kiss eller bajsnödig).

Ändå har jag roligare på nuvarande hoj som bara gör futtiga 184km/h...

Börjar se ut lite som moppeforumet på Bike.se :banana

Slappa skrev:

Drifter skrev:
Börjar se ut lite som moppeforumet på Bike.se :banana

Dissa inte Slappa, du kan få en :kocko eller en :fatta! på dig då.
Det var pga honom som de tog bort smiliesarna på bike. Det blev så hätsk stämning.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D