topphastighet på en R6:a

Virtue skrev:
haha jo kurvtekniken e ju guld värd för de e en skön kännsla men ja vill ju kunna dra mina polares bilar i toppspeeden liksom...

klart de e en fin hojj =)

Då är 600a inget för dig!!

En trimmad volvo eller dylikt blir svårt att hänga på i över 200a med en 600a...

Satsa på en hayabusa eller nån tusenkubikare istället... :7peta

gurra2fast skrev:
Då är 600a inget för dig!!

En trimmad volvo eller dylikt blir svårt att hänga på i över 200a med en 600a...

Satsa på en hayabusa eller nån tusenkubikare istället... :7peta

jo men blir ju bara 18 år... :huvet

Sammanfattningsvis så är R6 en utmärkt, lite lagom slö, nybörjarhoj.

tycker du ska provköra en Kawasaki ZX6R -00 eller nyare innan du bestämmer dig. Polaren kör R6 och det är en väldigt skillnad på våra hojar, min är mycket mjukare i växellådan och dom ligger närmare varandra så man slipper "slå" i växlarna. Min toppar 260.. :hihi

Vet en kille här på forumet som har varit uppe i 285 km/h med sin R6:a, iof mätarfart men iaf.

Ta inte de här fel men hur ska du göra med försäkringen på en R6:a ?

R6:an går sakta , så köp en R1:a istället, billiga o bra.
Och vilket jävla gnäll på vissa, klart som fan man vill att hojen ska vara snabb, annars kan man väl skita i sporthojsbiten helt och köra chopper!!!

Dioxin skrev:
ööh han undrade över toppfarten, och det är väl nåt ALLA tänker på förr eller senare när man går å funderar på att byta hoj!
Sen att undra om man kan hänga på en bil i en dragrace är väl inte fel, eller har jag fel?
Varför måste såna tråd alltid spåra ur i vilda diskutioner om "penislängd" och sånt? :va

För att han skulle topphastighetstävla rakt fram mot kompisarnas bil?

Vad ska han bevisa med det? Att han har haft råd att köpa en motorcykel (som han inte får köra med sitt körkort) som har högre topphastighet än bilen som polaren har haft råd att köpa.

Om det åtminstonde hade inneburit ett trim-moment däremellan, se vem som är vassast på att porta toppar, eller en krokig väg så att körskickligheten spelar in, istället för att jämföra vems plånbok som vinner, nu är det bara en pubertal snoppmätartävling.

Jo d e ju rätt viktigt att dra polarna , .. annars kan du ju dra dom på kurvig landsväg... då e d lite mer sport du vet ... :näsblod

Virtue skrev:
haha jo kurvtekniken e ju guld värd för de e en skön kännsla men ja vill ju kunna dra mina polares bilar i toppspeeden liksom...

Jo d e ju rätt viktgt att hojen gör minst 300km , för att använda NÄR då? :kocko

Art Vandalay skrev:
R6:an går sakta , så köp en R1:a istället, billiga o bra.
Och vilket jävla gnäll på vissa, klart som fan man vill att hojen ska vara snabb, annars kan man väl skita i sporthojsbiten helt och köra chopper!!!

har också haft min uppe i 285 mätarfart, har rejsat mot turbobilar i över 200 och det har aldrig varit några bekymmer. går bra upp till minst 250 innan det börjar sega. räcker för att slå de flesta bilarna på fingrarna. bara om bilarna gör över 300 som det blir jobbigt.

ps. så fort får man ju ändå inte köra om man inte kör på bana...

Gustav1 skrev:
Sammanfattningsvis så är R6 en utmärkt, lite lagom slö, nybörjarhoj.

Det är ju synd om han köper en slö hoj, grabben kanske tröttnar på hojåkat så är vi en mindre i vårt glada biker-kollektiv :kocko

Nej du junior, 1000 kubik ska du satsa på (minst). Det är ju dyrt som sjuttsingen med försäkring och bensin idag så det gäller att satsa på mest pang per krona

Lycka till så ses vi ute på vägarna :tummenupp

EDIT:
Jag känner flera som kör R6 och de är feminina morsgrisar med släta bröst och ryggar hela högen (hahaha) :mongo

Toppfart R6

Har en R6 05 med acrapovic system och den toppar 290 mätarhastighet och 270 enl GPS.

Raymond
:tummenupp

Det var mig ett jävla gnällande, låt han fråga hur fort hojfanskapet går för helvete utan att komma med spydiga kommentarer. Hade min hoj gått i 300 hade jag kört i det vid passande tillfälle här hemma på svensk motorväg, min trötta 750 jag har nu gör bara ca 280.

Sen till alla moraltanter som tycker det är töntigt att dra polarens bil rakt fram, är väl alltid kul att sätta polarna på plats som tycker dom har så snabba bilar. Sen kan ni sluta att slänga ur er såna meningslösa spydiga kommentarer.

Är det SVÅRT att dra en bil med mc rakt fram? NEJ!...Är det KUL att dra en bil rakt fram? JA!

Sluta gnäll på alla oss fartdårar som gillar att köra med livet som insats i 270+ km/h.

EDIT: Jag är på dålig humör och skiter fullständigt i om ni tycker jag är efterbliven som riskerar alla andra trafikanter när jag kommer farandes i 270+.
I den farten skiter jag i allt och alla..har annat att tänka på!

Last edited:
Pinky skrev:
Sluta gnäll på alla oss fartdårar som gillar att köra med livet som insats i 270+ km/h.

EDIT: Jag är på dålig humör och skiter fullständigt i om ni tycker jag är efterbliven som riskerar alla andra trafikanter när jag kommer farandes i 270+.
I den farten skiter jag i allt och alla..har annat att tänka på!

Undrar varför dom vill höja körkortsåldern? :va
Nåja Pinky, Darwins lagar tar nog snart hand om dig! :tummenupp

Som en säljare sa till en polares polare som skulle handla sig en CBR: "Det kvittar om du köper den där 600'an, eller 900'an. Båda går tillräckligt fort för att du ska slå ihjäl dig om du kör av vägen. Om du klotar i 200 eller 250 spelar mindre roll." Så sant, så sant...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D