topphastighet på en R6:a

Pinky skrev:
Det var mig ett jävla gnällande, låt han fråga hur fort hojfanskapet går för helvete utan att komma med spydiga kommentarer. Hade min hoj gått i 300 hade jag kört i det vid passande tillfälle här hemma på svensk motorväg, min trötta 750 jag har nu gör bara ca 280.

Sen till alla moraltanter som tycker det är töntigt att dra polarens bil rakt fram, är väl alltid kul att sätta polarna på plats som tycker dom har så snabba bilar. Sen kan ni sluta att slänga ur er såna meningslösa spydiga kommentarer.

Är det SVÅRT att dra en bil med mc rakt fram? NEJ!...Är det KUL att dra en bil rakt fram? JA!

Sluta gnäll på alla oss fartdårar som gillar att köra med livet som insats i 270+ km/h.

EDIT: Jag är på dålig humör och skiter fullständigt i om ni tycker jag är efterbliven som riskerar alla andra trafikanter när jag kommer farandes i 270+.
I den farten skiter jag i allt och alla..har annat att tänka på!

Kan ju bara ge dig en :tummenupp

Pinky skrev:
Det var mig ett jävla gnällande, låt han fråga hur fort hojfanskapet går för helvete utan att komma med spydiga kommentarer. Hade min hoj gått i 300 hade jag kört i det vid passande tillfälle här hemma på svensk motorväg, min trötta 750 jag har nu gör bara ca 280.

Sen till alla moraltanter som tycker det är töntigt att dra polarens bil rakt fram, är väl alltid kul att sätta polarna på plats som tycker dom har så snabba bilar. Sen kan ni sluta att slänga ur er såna meningslösa spydiga kommentarer.

Är det SVÅRT att dra en bil med mc rakt fram? NEJ!...Är det KUL att dra en bil rakt fram? JA!

Sluta gnäll på alla oss fartdårar som gillar att köra med livet som insats i 270+ km/h.

EDIT: Jag är på dålig humör och skiter fullständigt i om ni tycker jag är efterbliven som riskerar alla andra trafikanter när jag kommer farandes i 270+.
I den farten skiter jag i allt och alla..har annat att tänka på!

Dags för att införa obligatorisk extraskylt i bak på sånnadärra: "Barn på mc" alternativt "Alla hästar står inte i detta stall"

Min gör 284km/h på mätaren med Akrapovic slip-on. Men det fanns liiite mer kvar att ge dock.

Pinky skrev:
Det var mig ett jävla gnällande...

Sluta gnäll på alla oss fartdårar som gillar att köra med livet som insats i 270+ km/h...
Bra sagt! Håller med dig till 100% :tummenupp

Enligt Bike gör en R6 från 99 fram till när-det-nu-är 252 verklig fart, så uppåt 280 är nog fantasi-siffror i sammanhanget. Den låga vikten hjälper ju inte så mycket när det ska åkas fort rakt fram.

Dioxin skrev:
Det gör du med din hoj i 40km/t oxå om du har otur! Mitt råd är att sälja din hoj och köpa en plast trehjuling.. :rolleyes:

Tur att Pinky skrev att han "..skiter i vad andra säger... " om hans inlägg :hihi

Pinky är en Outlaw, att skälla på honom är som att hälla vatten på en gås, sunt förnuft i skriven form tränger inte igenom hans aura av coolhet.

Dioxin skrev:
Det gör du med din hoj i 40km/t oxå om du har otur! Mitt råd är att sälja din hoj och köpa en plast trehjuling.. :rolleyes:

Tur att Pinky skrev att han "..skiter i vad andra säger... " om hans inlägg :hihi

Cyklar kan också vara farliga :fakta
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,65420290_852__o,00.html

Jag gillar fortfarande inte att ha en massa dårar omkring mig i trafiken som anser att dom är helt odödliga och drar rullen i botten utan att bry sig det minsta om konsekvenserna av minsta lilla misstag. Oavsett om dom kör bil lr mc så är dom minst lika livsfarliga, både för sig själva och sin omgivning!
Kör gärna fort, det gör jag också, men jag väljer mina tillfällen! Ska ni prompt försöka köra ihjäl er, gör det när ni är ensamma på vägen! Eller handla cyanid...

Virtue skrev:
tjena ja fundrar på attköpa mig en liten R6:a efter min karriär i 125 klassen...
jag undrar då om nån har lite rolig info t.ex vad är topphastigheten på en yamaha R6 ostrypt me ett slip on på.. :confused:
250 (270 på mätarn säkert) max i verklig fart...
jag ska ha 300 hästarskit på min busa snart å då vill jag nå iaf 350 i verklig fart.
alla hojar måste börja gå snabbare nu. 300 är mesigt tycker jag nu när det finns bilar som Koonegsen eller vad den heter...den gör iaf 388.

och jag vill inte bli ifrånkörd av nån jävla bil

bilar är skit
(hata alla som sviker bågen och byter till en bil)

Hoztic skrev:
Jag gillar fortfarande inte att ha en massa dårar omkring mig i trafiken som anser att dom är helt odödliga och drar rullen i botten utan att bry sig det minsta om konsekvenserna av minsta lilla misstag.

Kör gärna fort, det gör jag också, men jag väljer mina tillfällen! Ska ni prompt försöka köra ihjäl er, gör det när ni är ensamma på vägen! Eller handla cyanid...

Hmm gamla gubbar i keps är minst lika farlig som en kille på sporthoj som kör för fort :4skrika

Vilken jävla dubbelmoral, du gnäller på Pinky för att han kör 270+ sen säger du själv att du ochså kör fort. :fatta!

Last edited:
Hoztic skrev:
Cyklar kan också vara farliga...
...mc så är dom minst lika livsfarliga, både för sig själva och sin omgivning!
Sant det du säger, men att "...välja sina tillfällen..." är väl att ha lite av en dubbelmoral precis som Slappa säger! En olycka är just det.. en olycka! Man är inte alltid orsaken till den, det kan va allt från medtrafikanter till rådjur!

Att köra fort har sina risker, men som du säger så borde man göra sitt yttersta för att minimera olycksrisken när man väl väljer att köra fort(are)...

Ride safe :tummenupp

h01hmt skrev:
250 (270 på mätarn säkert) max i verklig fart...
jag ska ha 300 hästarskit på min busa snart å då vill jag nå iaf 350 i verklig fart.
alla hojar måste börja gå snabbare nu. 300 är mesigt tycker jag nu när det finns bilar som Koonegsen eller vad den heter...den gör iaf 388.

och jag vill inte bli ifrånkörd av nån jävla bil

:hoppskrat :hoppskrat :hoppskrat

jo en äldre modell av R6 gör då inga 280 på mätaren, då är man uppe på R1 nivå från samma era och det säger ju sig självt tat det inte går med en standardhoj.
Nä 250+ ärlig toppfart gäller nog och det är fullt tillräkligt.

Silwer skrev:
jo en äldre modell av R6 gör då inga 280 på mätaren, då är man uppe på R1 nivå från samma era och det säger ju sig självt tat det inte går med en standardhoj.
Nä 250+ ärlig toppfart gäller nog och det är fullt tillräkligt.

Min R6 -00 gör som sagt 284 km/h på mätaren, helt orginal. Men då pressades det rejält.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D