TL-tråden - v2 !

Jag har funderingar på att skaffa ett förhöjt svart kåpglas, någon som har testat att köra med ett sådant? Blir det snyggt?

På min hoj tycker jag det förhöjer utseendet! En nackdel är ju att man kanske kör ännu fortare...
 

Bifogat

  • Mörkt kåpglas.jpg
    Mörkt kåpglas.jpg
    133.5 KB · Visningar: 71
Är det en TLR fork?

Är det nån som vet om detta är en TLR fork?
Bilden är dålig men jag har ingen annan.
Fann den på ebay och tänkte kanske bjuda en liten slant.
 

Bifogat

  • faf6_1.jpg
    faf6_1.jpg
    14.3 KB · Visningar: 80
De tog ett jäkla tag för dig att hitta dessa bilder Lasse :D
Bättre sent än aldrig :yoparty

lite motivationsbilder inför vintern :)

P6100242.JPG

P6100244.JPG
 
lite motivationsbilder inför vintern :)

P6100242.JPG

P6100244.JPG
Det där visar ju tydligt på vilka klass skillnader vi har i samhället.
Jävligt taskigt o liksom måste visa upp att man är överklass så där o äta 2 strutar.

Jag trodde att alla TL åkare var lilka värda??
 
På min hoj tycker jag det förhöjer utseendet! En nackdel är ju att man kanske kör ännu fortare...

Jo helt klart är den snygg med svart glas :tummenupp Då får det bli ett sådant också tillsammans med mindre blinkers,speglar mm. Ser du förresten någonting igenom glaset i dagsljus?
 
Det där visar ju tydligt på vilka klass skillnader vi har i samhället.
Jävligt taskigt o liksom måste visa upp att man är överklass så där o äta 2 strutar.

Jag trodde att alla TL åkare var lilka värda??

Den enda som inte är värd något är du :pannkyss

Han kanske höll i en glassstrut åt fotografen :7peta

:Bugar

Var då fan att vi inte lyckades komma ihop oss för en enda körning i sommar.

suger fett men som jag ska jag kommer att dra ihop ett par datum till nästa år så får vi se :) borde ju gå att få ihop en körning på våren, sommaren och hösten minst 3 :tuttar

De tog ett jäkla tag för dig att hitta dessa bilder Lasse :D
Bättre sent än aldrig :yoparty

vafasen har du vaknat :D
 
Last edited:
Hallå.

Bytte tändstift o laddade batteriet, startade på 2 röda:) Fick dock en liten avgasknall när jag vred lite, kan ju ha varit för att den var lite kall. Har inte tagit ut den på provtur. Jag hade tänkt att ta bort pair valve men det kanske räcker med att fixa eventuell läcka på avgassystemet. Min fråga är vart det vanligtvis brukar vara? Eftersom pair valve ventilen (är väl egentligen ingen ventil) är original undrar jag om det var avgasknallar på nya hojar? Tycker inte det hade varit så skoj med sådana på en helt ny hoj.
 
Hallå.

...Fick dock en liten avgasknall när jag vred lite....
..det kanske räcker med att fixa eventuell läcka på avgassystemet... Min fråga är vart det vanligtvis brukar vara?

Det är vanligt att avgassystemet läcker mellan bakre cylindern och grenröret. Mellan bakre cylindern och grenröret sitter ett litet rör som träs i in i grenröret. Där sitter en packning som ofta trasas sönder och blir otät pga att det är lite bökigt att få dit den.
Mitt råd är att du köper nya packningar till hela systemet, från cylindrar bak till dämparna. Detta är det vanligaste anledningen till avgasknallar.

Ska jag va lite elak :rolleyes: (läs ärlig) så kan det vara lite andra anledningar också, synkningen av förgasarna, TPS:en, luft/bränslablandning etc. Men börja du med packningarna o ge dig ut på en provsväng. Glöm inte dubbdäcken bara ...:D
 
Ok tack.
Jag kommer att kolla den och kanske sedan om behov finns, fixa pair valve o ställa in tps. Angående den hemma gjorda varianten av tre mod. Är det någon som vet hur den brukar se ut och om den fungerar lika bra som en färdig?
 
Ok tack.
Jag kommer att kolla den och kanske sedan om behov finns, fixa pair valve o ställa in tps. Angående den hemma gjorda varianten av tre mod. Är det någon som vet hur den brukar se ut och om den fungerar lika bra som en färdig?
Tja. Jag har ett hemkok. Kanske rent av har en över, ska kolla...

Den som bara är ett motstånd har problemet att den även mappar in växel 5 (eller 6) när hojen är i neutralläge så att tomgången blir lite för låg och varierar beroende på om man har kopplingen intryckt eller inte.

Bygger man en aktiv som inkluderar ett till motstånd och en transistor så får man en TRE som kopplar ur sig själv när hojen är i neutral så då slipper man de problemen... :tummenupp

Edit:
Yep. Jag har en TRE över (för tl 98+) om du skulle behöva. Den har dock inga kontakter så man får klippa/löda, alternativt skaffa sig ett par kontakter.

Hur en hemmagjord ser ut? Typ hur som helst? :)
 
Last edited:
Det är vanligt att avgassystemet läcker mellan bakre cylindern och grenröret. Mellan bakre cylindern och grenröret sitter ett litet rör som träs i in i grenröret. Där sitter en packning som ofta trasas sönder och blir otät pga att det är lite bökigt att få dit den.
Mitt råd är att du köper nya packningar till hela systemet, från cylindrar bak till dämparna. Detta är det vanligaste anledningen till avgasknallar.


Ett helsystem löser det felet också... :hihi

Ska jag va lite elak :rolleyes: (läs ärlig) så kan det vara lite andra anledningar också, synkningen av förgasarna, TPS:en, luft/bränslablandning etc. Men börja du med packningarna o ge dig ut på en provsväng. Glöm inte dubbdäcken bara ...:D

Förgasare...
Släpp crackpipan nu PP! :D

(Men PP har rätt, dåligt synkade Throttle Bodies / TB kan get felaktig bränsle blandning)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top