Behöver man lastbilskort för att dra släp eller husvagn bakom skåpbil?
Jag får dra 800kg på B-kortet och 2000 på BE med viton,kolla regbeviset så står det där(del1,det blåa pappret)
Henrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ni som vet om en vito får gärna tipsa lr något annat lämpligt
Skryt...detta är vad jag kör på B-kort
Sverige är för underbart ibland. Regler för allt men att hoppa in och ratta en buss på typ 10-12 ton med bara B-kort är helt okejdetta är vad jag kör på B-kort
Det där är rätt så lustigt. En kompis fru kör buss. Hon har alltså *B***DE.nej man måste ju tagit kortet innan mitten på 96 så förr eller senare försvinner det ju
och en pb2 reggad buss går ju att finna ganska så "billigt"
Jag kan ju meddela att jag oxå söker köpa en skåpbil. Det får kosta upp emot 70-80 som mest. Gärna 12 kubik eller iaf minst 10. Bilar såsom Citroen Jumper, Peugeot Boxer och Opel Movano är reko!
Det är dåligt med bilar på Blocket för rätt pris och schyst skick.
Japp, det är grymt slitstarka bilar det där, sväljer massor, tål allt och hyggligt billiga i driftjag har haft 2st T4, en -91 & en -99,
med -91:an körde vi Mo i Rana ToR med släp(3 hojar, däck, extrafälgar), 5 personer, full last överallt, det var fullt både i bilen & på släpet... (full fart också)
0.95 drog den och farten hölls "lite" högre än 80...
har nog kört runt 10 000mil i T4:a 2.5L, aldrig över 1.2 på en tank oberoende last eller fart.
Dock är 99:an lite svårare att få under litern än 91;an, konstigt nog.
i princip har bägge billarna följt
100km/h = 1.0l/mil
110km/h = 1.1 osv utan att vara snäll på gasen, green driving har jag inte lärt mig riktigt
Dock skulle jag helst velat haft diesel, men de kostar lite mera
Jag har sagt det förr, men Toyota Material handling har VW Transporter som servicebilar istf Toyota Hiace, det säger en del![]()
Vad du än gör, köp ingen Vito. Det är en riktig skitbil x 1000 En kompis har en 06 och den går sönder mest hela tiden. Alltid något. Fönster som inte går att veva upp, fläkt som lägger av, delar som trillar loss o.s.v, och framförallt rostar så pass att om man lyssnar riktigt noga en tyst natt så hör man hur det knakar i plåten. Hans är 6 växlad och den 6:e växeln har ungefär samma utväxling som 4:an på en VW T5. En redig surrburk. Föraren åker hyfsat i den men passageraren... Nåja.
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |