Tips på racebuss

Det där är ju ett väldigt klent underbyggt uttalande. Jag såg senast igår en Hiace som det stod Toyota Material Handling på.

Om du tänker efter lite så är det nog upp till t ex en platschef att välja tjänstebilar efter behov. Det är knappast en global policy att inte välja Toyota även om du vill ge det intrycket.
Jo, självklart har inte alla hos Toyota VW som firmabilar, men jag tycker det är intressant att dom inte har som krav att dom ska ha Hiace inom företaget, eller iaf för den typen av transporter. Michelins säljare har tex alltid Michelindäck på bilarna, för att det ju knappast ser bra ut att komma med Conti-sulor och kränga Michelin. I synnerhet i samband med deras kvalitetsproblem just nu så borde dom verkligen stå upp för sitt eget märke på Toyota! :)

Ja nu har man ju köpt en Renault Master på 10 kbm från 2005. Låter väl en del i kupen och en ex transportbil men verkar rulla OK. Det får duga för iaf i år och så länge jag orkar med den. =p Ska se om jag kan försöka sätta in lite ljuddämpande material.

Om man ska måla om golvet i bilen som är av trä, vad för färg ska man ha då?
Samt, den "plyfa" eller vad det är på väggen. Hur bäst målar man om den? Sprayburk för att få vettig fästning?

Är det nån som vet hur en äldre Jumpy står sig i kvalité, 97-99 eller liknande?

Fint!

Jag köpte en 1.9 TDI -97a för ca en månad sedan och är nöjd. Den har gått 38tusen mil och ser ut där efter, men den går snålt.
Får in min 1098 rakt in, så det finns plats för prylar eller en hoj till.
Mycket bil för lite pengar. Men har man otur så kan väl allt hända...

Har en 98a, nøjd. Det enda jag saknar ær en 6e væxel, men annars ær den ok. Hellre en billig Jumpy æn billig Vito!

Jag var och provkörden en Peugeot Expert idag, och den såg kanon ut samt att priset var rätt. Dock kändes det som den saknade kraft. Jag hörde dessutom inte turbon. Jag körde en Jumpy igår, och där kändes turbon tydligt samt hördes.

Ska jag hålla mig borta eller är det ett enkelt standardfel?

Jag håller på och bygger på en 965 ambulans :p Kommer få in två hojar och lite packning. Ska bygga golvet i den till helgen. Kostade mig inte många kronor i inköp, vägning, reg.bes och skattning. Vet inte hur jag gör sedan, om jag säljer den och köper ett annat projekt och bygger på eller om jag behåller denna ett tag till.
164597-1559393.jpg

Den är inte snygg men fyller sin funktion.

164597-1631541.jpg

Reglat upp golv samt har förvaringsutrymme under där.

Race buss

Tja! är det ngn bil kunning på forumet som kan svara på min fråga!
Är vw Crafter samma bli som Mb sprinter? Nu pratar jag om årsmodeller från 07 och fram! En del påstår att det är i princip samma bil. Har haft Sprinter av äldre mod och det det sämsta skit jag ägt så vill inte köpa skräp igen.

Hur är nyare Iveco? Bra el skräp? Rent visuellt så ser de ju billigare och plastigare ut än crafter.

Tja! är det ngn bil kunning på forumet som kan svara på min fråga!
Är vw Crafter samma bli som Mb sprinter? Nu pratar jag om årsmodeller från 07 och fram! En del påstår att det är i princip samma bil. Har haft Sprinter av äldre mod och det det sämsta skit jag ägt så vill inte köpa skräp igen.

Hur är nyare Iveco? Bra el skräp? Rent visuellt så ser de ju billigare och plastigare ut än crafter.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Crafter
Japp! Precis som gamla LT:n så är det samma som Mercan.
Nyare Iveco är inte bra, precis som gamla Iveco.

Har en LT35 från -00 med maxiskåpet och som gått klockrent för mig under de 13 000 mil jag kört den (gått 25 000 mil totalt), visst lite rost men maskinellt går den klockrent (peppar peppar :-))

race buss

kommer nog bli en crafter maxi el sprinter maxi! har bara lite bad taste fån min sprinter som jag hade! Har redan en grym skåpbil nu men den är för liten.
Men ni som har koll o kanske till o med jobba med bilar, förekommer det inga skillnader alls mellan crafter och sprinter? tänker mest på antal lager som bilarna är lackade och galvanisering? Sprintrarna verkar rosta jävligt lätt.

kommer nog bli en crafter maxi el sprinter maxi! har bara lite bad taste fån min sprinter som jag hade! Har redan en grym skåpbil nu men den är för liten.
Men ni som har koll o kanske till o med jobba med bilar, förekommer det inga skillnader alls mellan crafter och sprinter? tänker mest på antal lager som bilarna är lackade och galvanisering? Sprintrarna verkar rosta jävligt lätt.

De som är metalliclacker brukar hålla längre, då metalliclack alltid klarlackas, vilket
vanliga lacker inte behöver....

Beror det inte mycket på att budfirmor m fl, som normalt är försteköpare på denna typ av bilar, skrapar sina transportbilar rätt mycket mer än vanliga personbilar. De verkar dessutom inte bry sig mycket om att fixa det utan rosten kan gro där de första åren innan bilen avyttras.

Race buss

Beror det inte mycket på att budfirmor m fl, som normalt är försteköpare på denna typ av bilar, skrapar sina transportbilar rätt mycket mer än vanliga personbilar. De verkar dessutom inte bry sig mycket om att fixa det utan rosten kan gro där de första åren innan bilen avyttras.

Säker om man köper en som är en fd post el bud bil så är de rätt misshandlade!!!

Budget på 50 tkr - tips på köp?

Jag har tänkt mig en vw t4 för runt 50 tkr.

Ett krav är plats för tre, dvs soffa fram så jag kan skjuts ungarna till och från dagis vid behov :)

Bonus är dragkrok och motorvärmare.

Hittills har jag hittat en fin fast långt bort:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volkswagen_Transporter_28526584.htm?ca=11&w=3

Några tips? Det som oroar mig är väl mest service gällande kamrem och vattenpump som verkar kosta en del och behöva göras då och då - någon som har prisuppgift på en stor service?

/ Jonas

Jag har tänkt mig en vw t4 för runt 50 tkr.

Ett krav är plats för tre, dvs soffa fram så jag kan skjuts ungarna till och från dagis vid behov :)

Bonus är dragkrok och motorvärmare.

Hittills har jag hittat en fin fast långt bort:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volkswagen_Transporter_28526584.htm?ca=11&w=3

Några tips? Det som oroar mig är väl mest service gällande kamrem och vattenpump som verkar kosta en del och behöva göras då och då - någon som har prisuppgift på en stor service?

/ Jonas
När jag kollade så gick en storservice med kamrem på runt 10k.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back