Tips på racebuss

Jag har tänkt mig en vw t4 för runt 50 tkr.

Ett krav är plats för tre, dvs soffa fram så jag kan skjuts ungarna till och från dagis vid behov :)

Bonus är dragkrok och motorvärmare.

Hittills har jag hittat en fin fast långt bort:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volkswagen_Transporter_28526584.htm?ca=11&w=3

Några tips? Det som oroar mig är väl mest service gällande kamrem och vattenpump som verkar kosta en del och behöva göras då och då - någon som har prisuppgift på en stor service?

/ Jonas

Jag hörde mig runt lite bland mekar innan jag valde buss. Hat nu en T4 med 1,9tdi. Trött som fan. Men kostar inte alls lika mycket att serva som 2,5 liters dieseln. Enligt vissa så håller den bättre också, med det handlar nog bara om tur o att den är servad som den ska. drar 0,7-0,8 landsväg och iaf kunder litern i stad. Men som sagt trött är den! finns chip till den så vi får se till sommaren vad som händer.

Nu har jag fått min skåpbil!

Den var rostigare och buckligare än man kunde ana på bilderna, men det lilla jag hunnit köra den så verkar den gå bra. Det saknas en hel del bruksanvisningar men stereon var väldigt schysst :confused:

Verkar sitta parkeringsvärmare och skåpsvärme, samt skumt larm kopplat till fönsterna bak... får krypa runt med en ficklampa och leta beteckningar på sakerna. Justering för bakspeglarna kan jag inte hitta - ser eldrivna ut då jag skymtar sladdar men inga reglage har jag sett i kupén :gnissla

Ska bli riktigt skoj att provlasta hojen!

Den går väl in i en vanlig biltvätt? Ska testa i natt.

Renault Trafic

Renault Trafic från 2003 (samma som Opel Vivaro / Nissan Primastar) är en bra bil där man slipper rosten. Rep mässigt samma som övriga, MB VW etc. Helt ok att köra och lättskruvad.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back