Gixxer 1000
Medlem
Många lovordar 250 R som den ultimata hojen att köra på bana, jag funderar på att lägga av med bankörning pga. skador och sliten kropp men skulle gärna vilja ge det en sista chans med en racer. Jag tror att det är lite lättare att köra en sån än den ca 200 kg monster jag nu har. Det blir en nivå som enbart handlar om kul, men jag är lite tveksam pga. mekandet. Inte så att jag har tummen mitt i handen utan att jag tröttnat på det för länge sedan.
Jag letar efter ngt. lättmekat och ganska ny hoj med inte allför dyra reservdelar till. (Honda har jag hört ska vara enkel att jobba med)
Problemet är att jag vet absolut ingenting om detta och var söker man svar om inte här?
Kan ni hjälpa mig med lite info om
- skillnader på årsmodeller
- vad får jag om jag köper lite nyare, jmfr lite äldre
- priser
-vad är prisvärt och går att sälja när den dan kommer, och motsatsen
- vad kostar res.delar och vart köper jag dessa
- vad ska jag kolla vid köp
- hur långt räcker std.fjädring o bromsar på Honda
- vad kostar uppgradering av det
- delar som ska bytas-hur ofta och pris
- vilka delar går att renovera
- hur viktig är detornations-sensor
- hur bestyckar man, och vad använder man för hjälpmedel till det
- är det speciell bensin och vad kostar den
Det finns säkert massor som jag inte kommer på eller ens vet om, så jag är tacksam för all info jag kan få.
Tack på förhand
Kari Svärd
PS. budgeten är tänkt ska ligga runt 100 men eftersom jag vet så lite så är den flytande både uppåt och neråt, prisvärt och lättsålt är kriterier som känns viktiga, förutom det jag nämnde tidigare.
Jag letar efter ngt. lättmekat och ganska ny hoj med inte allför dyra reservdelar till. (Honda har jag hört ska vara enkel att jobba med)
Problemet är att jag vet absolut ingenting om detta och var söker man svar om inte här?
Kan ni hjälpa mig med lite info om
- skillnader på årsmodeller
- vad får jag om jag köper lite nyare, jmfr lite äldre
- priser
-vad är prisvärt och går att sälja när den dan kommer, och motsatsen
- vad kostar res.delar och vart köper jag dessa
- vad ska jag kolla vid köp
- hur långt räcker std.fjädring o bromsar på Honda
- vad kostar uppgradering av det
- delar som ska bytas-hur ofta och pris
- vilka delar går att renovera
- hur viktig är detornations-sensor
- hur bestyckar man, och vad använder man för hjälpmedel till det
- är det speciell bensin och vad kostar den
Det finns säkert massor som jag inte kommer på eller ens vet om, så jag är tacksam för all info jag kan få.
Tack på förhand
Kari Svärd
PS. budgeten är tänkt ska ligga runt 100 men eftersom jag vet så lite så är den flytande både uppåt och neråt, prisvärt och lättsålt är kriterier som känns viktiga, förutom det jag nämnde tidigare.