Tillbakakallat körkort, beräkning av försäkring samt Audi TT...

abstruse skrev:
Det tycks mig som ingen läser det jag skriver. OM jag ska köra RR så tas inga nya lån. Ska jag köra RR så har jag exakt 55kkr att leka med och då ska det räcka till:

* Hoj (De som är intressanta för mig ligger på 40-67kkr.)
* Bil (Billig bil = högre reparationskostnader)

Finns inte en chans i helvete att jag på kommande månatlig inkomst därefter kan både betala slicks, startavgifter, bensin till och från träning (då räknar jag ändå med samåkning), träningsavgifter, försäkring till både RR-cykel och bil, skatt på bil, service-, reparations- samt bensinkostnad för bilen.

Dessutom är jag djävligt trött på att leva på vatten och bröd, vilket lån och mc-åkande sedan '98 har medfört.

Hähä, vi häcklar dig bara.. Visst fanken är man trött på vatten och bröd. Men inte så trött att man gå och köper sig en frisörfjollbil..
Men repar/servicar behöver som sagt vad inte kosta skjortan.
Jag körde bekvämt och billigt med en mazda 626, över 4000 mil på ett år, inköp kostade den 10000kr, den drog 0.7, och kostade i service 2000kr..
Försäkring 3000kr(och det i stockholm). Sålde den sedan för 8500:-
En milkostnad på 7.90...
Fast nej, det är inte vettigt att låna till en racingsäsong, eller driftskostnaderna. Däremot om man inte har råd att köra i år, är det vettigt att lägga pengarna på en bil som är billig att åka, för att spara ihop pengar till en säsong nästa år kanske.
Men vill man lägga hjälmen på hyllan för alltid är väl en TT och en livstidsförbrukning av DOVE en utmärkt plan :D

abstruse skrev:
Det största misstag du kan göra i ringen, är att underskatta en motståndare du aldrig har mött. Ett misstag du nyss begått... ;)

(Med din längre erfarenhet bör du vinna, men att du förutsätter att så automatiskt blir fallet är inte något som ligger till din fördel.)

Eller så kan man låta dig tro du har det övertaget ;)

oFFkeFF skrev:
Hähä, vi häcklar dig bara.

Jag vet, men jag är så tacksam att hetsa upp... :rolleyes: Det är ju dessutom Gubbstrutt fruktansvärt medveten om. Snart trettio, att man aldrig lär sig... :gnissla

oFFkeFF skrev:
Visst fanken är man trött på vatten och bröd. Men inte så trött att man gå och köper sig en frisörfjollbil..

TT rockar phett! Men visst, att fjoll-Zübeyde (spl?) har haft en är ju inget plus. Men, med det resonemanget finge man ju slutas andas luft bara för att Stalin också andades detsamma.

oFFkeFF skrev:
Fast nej, det är inte vettigt att låna till en racingsäsong, eller driftskostnaderna. Däremot om man inte har råd att köra i år, är det vettigt att lägga pengarna på en bil som är billig att åka, för att spara ihop pengar till en säsong nästa år kanske.

Mjae, jag har hittat en puma som jag eventuellt kan tänka mig att slå ihop påsarna med. Ska jag köra något mer RR, vilket jag vill, så får det nog bli att köra de där 12-tiderna på Åsen ganska snart så man kan skaffa knoddar sedan. Visst, vinner man på Lotto kan man ju fortsätta, men det känns som prioriteringarna känns lite annorlunda idag, mot hur man tänkte när man var 20.
Vilja och kunna är inte alltid samma sak, även om jag normalt brukar hävda att vill man så kan man. Dock, är pengar inblandat så får man ibland bita i det sura.

oFFkeFF skrev:
Men vill man lägga hjälmen på hyllan för alltid är väl en TT och en livstidsförbrukning av DOVE en utmärkt plan :D

Jag hör dig, din orm. ;)

Vad är det för fel på er där i skogarna, är det inte onödigt dyra klockor så ska det va fjollbilar som tar hela RR budgeten, säg som det är istället att ni fick inte köra RR för att mamma & pappa tyckte att det såg läskigt ut.

abstruse skrev:
Du får gärna citera PM:n. Jag har sagt att Breitling är fina och bra klockor, det är de. Dock tycker jag personligen inte deras snikvarianter under 40kkr är snygga. Då tycker jag min klocka för x antal tusen färre är vansinnigt mycket snyggare. Skulle jag själv lägga +20kkr på en klocka skulle jag köpa en Tag Heuer som jag tycker är vansinnigt mycket läckrare.

Själv skulle jag bara köpa en klocka för femsiffriga belopp om jag hade snuskigt mycket pengar och det inte märktes i plånboken om jag köpte klockan eller inte.

Jag skulle ALDRIG köp en så dyr klocka om valet var klockan eller RR. Men, som tur är, är valet fritt.

Nåja, du tar väl ditt förnuft tillfånga du med, någon gång... ;)

McB skrev:
Nåja, du tar väl ditt förnuft tillfånga du med, någon gång... ;)
Nu kastar du glas över bäcken, se på dig själv innan du rackar ner på den stackars arbetslöse Apsnus, du har ju skiftarbete och hade kunnat PRIORITERA racingen....

Ja jösses djävlar!
Det är inte ens två veckor sedan detta inlägg startade en lång drömmartråd.
Vad har hänt? Chrille, rota fram en dunk med rekorderligt drecka, sen kan vi schlö lite vett i pöjken!

abstruse skrev:
Ny säsong, äntligen!

--------------------------------------------------------------------------------

Solen steker från en klarblå himmel ovanför Karlskogas stolthet. Det känns förb*nnat skönt att vara tillbaks på banan igen. Nyförvärvet ska provas för första gången och förväntningarna är stora. Miinin ligger redan ute och piskar på banan då jag hakar på Jiwe och Palte ut på Gelleråsens nylagda asfalt för första gången sedan juli 2003.

I depån ger jag Gubbstrutt en tröstande klapp på ryggen, då han frenetiskt följer OnOffs instruktioner om vilken som är den bästa bestyckningen. Att sedan hojen inte gått rent under hela förmiddagen är inget som herrskapet tycks ha tagit någon som helst notis om. Faktum är att vi är alla lika förundrade över att TZ:an överhuvudtaget startat. Men startat har den faktiskt gjort, det känner man, inte minst på lukten.

Jag följer Paltes ryggtavla ut ur depån och efter att herrljungatrion likt Knatte, Fnatte och Tjatte har slängt en blick till höger över axeln när vi glider längs med det vita heldragna strecket ut ur depån låter vi våra radfyror ylande accelerera ner mot Trösen. Jag förbannar min fattigdom då jag fortfarande åker med tejpat visir, men å andra sidan får jag den friskluft jag behöver. Av någon anledning andas jag lika tungt som en blåval på banan, men eltejpsmodifikationen fyller sin funktion och så länge gubben får luft har han kraft att nypa i bromsen när det behövs.

Det är en underbar känsla att åter sitta i sadeln. De första varven cirkuleras i lugnt tempo för att få vintern ur kroppen. Klockan har hunnit närma sig 11-snåret och det ser ut att bli ännu en lyckad Wemi-körning då molnen lyser med sin frånvaro. Jag vinkar glatt åt Fettot och Simulanten vilka sitter på läktaren och lirar luffarschack. Trevligt att de äntligen ses IRL, även om de senaste timmen har kivats om vem som ska ha ringar och vem som ska ha kryss.

Jag lägger några 16-varv och det börjar kännas bra. Börjar bli vän med cykeln och börjar pressa den mer och mer för att ganska snart vara under tidigare personbästa. I tät klunga med Palte, Sepahewe och Riddaren närmar vi oss inbromsningen inför Ejes när plötsligt...

Peno skrev:
Ja jösses djävlar!
Det är inte ens två veckor sedan detta inlägg startade en lång drömmartråd.
Vad har hänt? Chrille, rota fram en dunk med rekorderligt drecka, sen kan vi schlö lite vett i pöjken!
Lika säkert som solen inte lyser idag, har han fastnat med dasen i musfällan igen, lägg ner fruntimmerstjafset nu Apsnus :fatta!

I somras höll jag på att smacka rätt in i en TT cab i en korsning här i stan. TT-förare? Mark Levengood. Så säg, är bilen manlig?

Richard skrev:
I somras höll jag på att smacka rätt in i en TT cab i en korsning här i stan. TT-förare? Mark Levengood. Så säg, är bilen manlig?

Det där var ju ett slag under bältet...

*Söker vidare efter Audi A3:or...*

GSXR1100R skrev:
Lika säkert som solen inte lyser idag, har han fastnat med dasen i musfällan igen, lägg ner fruntimmerstjafset nu Apsnus :fatta!

Aaaahhh, du menar att han är "Nupparen" med hela SH igen?

Jocke, jag hoppas av hela mitt hjärta att du får jobbet

sen kan vi börja häckla på allvar

Som jag sa tidigare: klart grabben skall ha en TT om han vill ha en.
Var och en gör sina prioriteringar. Vad är egentligen en motorcykel? Som en bal på slottet tycker somliga. Som tandvärk tycker andra.

Ankan skrev:
Som jag sa tidigare: klart grabben skall ha en TT om han vill ha en.
Var och en gör sina prioriteringar. Vad är egentligen en motorcykel? Som en bal på slottet tycker somliga. Som tandvärk tycker andra.

Läs peno's inlägg ;) http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=584754&postcount=72
Så förstår man iaf varför folk är förvirrade, apstrutsen mörkar antagligen att han köpt cralles kawor, antingen är han scitzofren, eller så är det här bara en dålig mörkning ;)

oFFkeFF skrev:
Läs peno's inlägg ;) http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=584754&postcount=72
Så förstår man iaf varför folk är förvirrade, apstrutsen mörkar antagligen att han köpt cralles kawor, antingen är han scitzofren, eller så är det här bara en dålig mörkning ;)
Ja, nog tusan förvirrar han mig i alla fall. Men jag har ju å andra sidan aldrig förstått att man kan värdera ett fruntimmer högre än materiella ting eller trevig samvaro i glada vänners lag, som på RR-banan. :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti