abstruse skrev:Det tycks mig som ingen läser det jag skriver. OM jag ska köra RR så tas inga nya lån. Ska jag köra RR så har jag exakt 55kkr att leka med och då ska det räcka till:
* Hoj (De som är intressanta för mig ligger på 40-67kkr.)
* Bil (Billig bil = högre reparationskostnader)
Finns inte en chans i helvete att jag på kommande månatlig inkomst därefter kan både betala slicks, startavgifter, bensin till och från träning (då räknar jag ändå med samåkning), träningsavgifter, försäkring till både RR-cykel och bil, skatt på bil, service-, reparations- samt bensinkostnad för bilen.
Dessutom är jag djävligt trött på att leva på vatten och bröd, vilket lån och mc-åkande sedan '98 har medfört.
Hähä, vi häcklar dig bara.. Visst fanken är man trött på vatten och bröd. Men inte så trött att man gå och köper sig en frisörfjollbil..
Men repar/servicar behöver som sagt vad inte kosta skjortan.
Jag körde bekvämt och billigt med en mazda 626, över 4000 mil på ett år, inköp kostade den 10000kr, den drog 0.7, och kostade i service 2000kr..
Försäkring 3000kr(och det i stockholm). Sålde den sedan för 8500:-
En milkostnad på 7.90...
Fast nej, det är inte vettigt att låna till en racingsäsong, eller driftskostnaderna. Däremot om man inte har råd att köra i år, är det vettigt att lägga pengarna på en bil som är billig att åka, för att spara ihop pengar till en säsong nästa år kanske.
Men vill man lägga hjälmen på hyllan för alltid är väl en TT och en livstidsförbrukning av DOVE en utmärkt plan