Tillbakakallat körkort, beräkning av försäkring samt Audi TT...

abstruse skrev:
......då 25-öringen uppenbarligen inte trillar ner.

Den trillade nästan hela vägen med en gång. Det du nu gör är en fullskalig McB. Du väljer en onödigt dyr leksak istället för RR.

Det är ett fritt land och det är naturligtvis ditt val, men jag ser ingen skillnad på era val. En bil, enligt mitt exempel, med dragkrok är det självklara komplementet till RR-hojen då båda krävs för en träning.

Orsaken till min utförliga förklaring var att det lät på dig som om du trodde gamla bilar vara dyra i drift vilket naturligtvis är fel Du kan ha bittra erfarenheterav din gamla BMW då det är dyrt krångel på hjul och det var dessa erfarenheter jag försökte motbevisa ...

valmers skrev:
Vänta lite här nu. Ska man kunna attrahera åttiotalsbrudarna måste man kunna visa upp lite läder, lyx och flärd. Dylikt är väldigt viktigt för de små liven, nämligen. Dyrt? Äsch, det är budgeterat.

Äh, det är bara att handla med femhundralappa i baren och ha en stor hög marker framför sig vid spelborden så är det kirrat. Kalla sedan de blonda bimbosarna smarta och intressanta så skiter de i vad du har för bil. (so what att du ljuger)

Chrille skrev:
Den trillade nästan hela vägen med en gång. Det du nu gör är en fullskalig McB. Du väljer en onödigt dyr leksak istället för RR.

Jag har inte råd med bil och köra RR, oavsett om bilen kostar 10kkr eller mindre. Bilen går inte på vatten till och från jobbet och den ska likväl försäkras, etc.

Bilköpet, om det blir av, framtvingas av ett jobb som ligger utanför Herrljunga. Dessutom så är jag inte så intresserad av vare sig EM, biltärningar eller skitiga 240/740:s.

Du lyssnar inte, sålunda svarar jag inte mer i denna tråd.

abstruse skrev:
Jag har inte råd med bil och köra RR, oavsett om bilen kostar 10kkr eller mindre. Bilen går inte på vatten till och från jobbet och den ska likväl försäkras, etc.

Bilköpet, om det blir av, framtvingas av ett jobb som ligger utanför Herrljunga. Dessutom så är jag inte så intresserad av vare sig EM, biltärningar eller skitiga 240/740:s.

Du lyssnar inte, sålunda svarar jag inte mer i denna tråd.

Äh, hur ska man kunna lyssna på ditt dyngprat, köp en klocka och ett saltvattensakvarium när du ändå är igång.... :D :hihi

Chris Ash skrev:
Äh, hur ska man kunna lyssna på ditt dyngprat, köp en klocka och ett saltvattensakvarium när du ändå är igång.... :D :hihi

Har du rymt från moppe.net nu igen? Har förresten hört att slapstick-humorn är på G igen. Snubbla på bananskal och köra över sina egna fötter torde troligen vara egenskaper som står högt i kurs framöver. :hihi

Tjacka ny BMW 1 serie då :)
DesktopImage1_800x600.jpg

Eller en M3 E46 :)
flowerbed.jpg

Fast egentligen ska du ha en E30!
05.jpg

abstruse skrev:
www.lasforstaelse.com

Läs om. Köper jag en hoj för 40-50kkr så tillåter inte min ekonomi NÅGRA andra utgifter -- bla, bla ---
den ekonomiska aspekten då 25-öringen uppenbarligen inte trillar ner.

1. Du kan köpa en billigare racehoj än 40 000.
2. Då har du råd med en bil för 10 000.
3. Du kommer ju få en månadslön.

summa: Hoj, bil och RR utan en krona mer i lån.

abstruse skrev:
...

...

Jocke, jag kan ju lyssna:
Kolla mitt första inlägg och vad jag repade fram ur ärmen - specially for you. Frisör-klasse :D

Chrille skrev:
....

Dagens biltips - nybesiktigad Fiat Uno för 3000:- spänn. Gått bekymmersfritt i flera år. Drar lite. Även om den pajar ihop efter ett år så är det billig jobbpendling.....

.....

Sen ska vi väl diskutera och jämföra åsikter. Lika lite som du kan förstå tjusningen med EM så kan jag köpa en bil för över 30k utan att känna mig som en idiot.

Det är ju en fråga om värderingar och jag visste inte att bil var så känsligt. Faktum kvarstår - för de pengarna du sålt kawan för(om jag fattat rätt) så kan jag ordna bättre, nyare hoj, en bil som lovar gott för ett års ekonomisk jobbpendling inklusivve skatt försäkringar och ett relativt bra service-konto.

Mina inlägg i den här tråden har inget med roliga, stilenliga bilar att göra - bara ekonomi och användarvärde. Du tror väl inte att jag kör Sierra för att det är den roligaste bil jag kan komma på??

Chrille skrev:
Det du nu gör är en fullskalig McB. Du väljer en onödigt dyr leksak istället för RR.

:hihi

På förslag till nästa upplaga av SAOB:

McB
BETYDELSE: att göra en enl. tredjeperson felaktig prioritering, göra av med pengar på värdsliga ting; han gjorde en McB.

"...en fullskalig McB". HASSELBERG Sporthoj.com (2004).

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Det tror iofs jag :D

Du skule ha sett min Dart GT -65'a. Den körde jag för att det var kul......och för att hålla mig nykter. Så fort jag lät någon annan köra och satt bredvid så blev jag skitfull! :fyllisar

Det enda jag tycker är bakvänt i resonemanget är att du försöker få inköp av en TT/A3 till en mer ekonomiskt försvarbar grej.

Det ska va gött att leva! Köp en TT om du vill.

www.zatzy.com rekomenderas. ;)

Goodstuff skrev:
1. Du kan köpa en billigare racehoj än 40 000.

Nej. Du vet ju dessutom om flertalet av vilka som är intressanta för mig, samt vilka det gäller. De ligger på 40 - 67kkr, de som är "rimliga". Det är rookie600 som gäller och ska jag kunna ge mig en ärlig chans så är det en XX:a som gäller. Sedan kan man ju drömma om somliga cyklar som annonseras ut för 95kkr, men det kommer stanna därvid, vid drömmar.

Goodstuff skrev:
2. Då har du råd med en bil för 10 000.

Visst, men jag har inte råd att drifta både bil och en RR-hoj. Jag tänker inte utöka ett banklån som redan idag frestar hårt på ekonomin, enbart för att kunna fortsätta leka. Punkt slut. Lätt för dig att säga som kör moppe där däcken räcker i en evighet.

abstruse skrev:
Visst, men jag har inte råd att drifta både bil och en RR-hoj. Jag tänker inte utöka ett banklån som redan idag frestar hårt på ekonomin, enbart för att kunna fortsätta leka. Punkt slut. Lätt för dig att säga som kör moppe där däcken räcker i en evighet.

RR är aldrig ekonomiskt försvarbart.. Men det är inte frisörbilar heller...
Säg som det är istället, du har ingen kontroll på regeringen..

abstruse skrev:
Nej. Du vet ju dessutom om flertalet av vilka som är intressanta för mig, samt vilka det gäller. De ligger på 40 - 67kkr, de som är "rimliga". Det är rookie600 som gäller och ska jag kunna ge mig en ärlig chans så är det en XX:a som gäller. Sedan kan man ju drömma om somliga cyklar som annonseras ut för 95kkr, men det kommer stanna därvid, vid drömmar.

Köp en billig biljävel och pendla med då! Sen när du jobbat ett tag så har du råd att leka igen. :tummenupp

Chrille skrev:
Du tror väl inte att jag kör Sierra för att det är den roligaste bil jag kan komma på??

Öh, jo. Du lever ju fortfarande efter svensk-amerikanska raggarideal som ledstjärna. ;)

oFFkeFF skrev:
...
Säg som det är istället, du har ingen kontroll på regeringen..

AHAAAA! Har det skett ett maktskifte i det aptrusiska hemmet?!? DET förklara både det ena och det femte.

Chrille skrev:
Du skule ha sett min Dart GT -65'a. Den körde jag för att det var kul......och för att hålla mig nykter. Så fort jag lät någon annan köra och satt bredvid så blev jag skitfull! :fyllisar

På tal om GT-bilar och jänkare kom en polare flaxandes med någon biltidning häromdagen där det stod att Ford Mustang skulle släppas på nytt i Lincoln-landet. Tydligen var det en snuskigt låg prislapp för att målet var att det skulle bli en "svensson-bil" "ALLA" skulle kunna ha råd med. Sjukt låga 130 000:- SEK eller motsvarande, om uppgifterna i blaskan nu stämde. Snygg som tusan var den också, frågan är bara om det medföljde amerikanska eller europeiska vägegenskaper, det förtäljde icke historien.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP