Tillbakakallat körkort, beräkning av försäkring samt Audi TT...

t-rex skrev:
...

Ford, inte på min gård, eller nåt sånt.

Ska jag behöva lära er allt?? Det är antingen Ford, Cheva eller Mopar som gäller. God raggarstatus på samtliga, men en Cheva-ägare hånar Ford- o Mopar-ägare medan dessa hånar tillbaka och sinsemellan.

abstruse skrev:
På tal om GT-bilar och jänkare kom en polare flaxandes med någon biltidning häromdagen där det stod att Ford Mustang skulle släppas på nytt i Lincoln-landet. Tydligen var det en snuskigt låg prislapp för att målet var att det skulle bli en "svensson-bil" "ALLA" skulle kunna ha råd med. Sjukt låga 130 000:- SEK eller motsvarande, om uppgifterna i blaskan nu stämde. Snygg som tusan var den också, frågan är bara om det medföljde amerikanska eller europeiska vägegenskaper, det förtäljde icke historien.

300hk i ett av de snyggaste chassien som släppts av vanliga tillverkare på herrans många år? Vem bryr sig om vägegenskaper?

Last edited:
Alltså, abstruse, vet iofs inte vilken årsmodell TT du tittar på..
Men tittar du på 99-00 så är det ändå 4-5 år gamla bilar.. D.v.s de dyra servicarna börjar dyka upp.. Även om de är relativt driftsäkra..

Goodstuff skrev:
Det enda jag tycker är bakvänt i resonemanget är att du försöker få inköp av en TT/A3 till en mer ekonomiskt försvarbar grej.

Det ska va gött att leva! Köp en TT om du vill.

www.zatzy.com rekomenderas. ;)

Mjae. Grejen är ju att RR kostar väldigt mycket i drift, vilket vi gärna glömmer. Det är väldigt lätt att man glömmer av att räkna hur många däck, hur många oljebyten etc man gör under en säsong. Av den enkla anledning att man helst inte, som Chrille brukar säga, gärna gör en rättvis kalkyl. Man vill inte veta vad det egentligen kostar. Då skulle man ju slutligen komma fram till att man faktiskt är så knäpp som andra, folk utanför RR-cirkusen, tycker man är. Detta vore ju smärtsamt, alltså låter man bli.

En TT/A3/whatever på fyra hjul är så klart en mer ekonomiskt försvarbar grej. För det första måste jag ta mig till jobbet. För det andra kan man med en bil ta sig till både Uddevalla och Goodstuff records året runt. Min kalkyl är jätterättvis av skäl jag nämnt tidigare och tillika upprepat x antal gånger. Zatzy har jag redan varit på... :rolleyes: ...men det verkar vara rena rama lekstugan, inte alltför olik andra tvåhjulsrelaterade forum m a o.

Chris Ash skrev:
Köp en billig biljävel och pendla med då! Sen när du jobbat ett tag så har du råd att leka igen. :tummenupp

Tanken är att någon gång kunna fortsätta leka. Frågan är bara när. Vem vet, löser transportsituationen sig till det aktuella jobbet så ska ni få äta upp den här tråden hela bunten. Särskilt Chrille. Då ska han slaktas på sin fettohoj medelst en liten 600:a... :blah

abstruse skrev:
Tanken är att någon gång kunna fortsätta leka. Frågan är bara när. Vem vet, löser transportsituationen sig till det aktuella jobbet så ska ni få äta upp den här tråden hela bunten. Särskilt Chrille. Då ska han slaktas på sin fettohoj medelst en liten 600:a... :blah

Verkligheten kommer j iofs och knackar på emellanåt. Själv så är det ytterst tveksamt att jag kommer till start en endaste gång innan BikeWeek i år.

Dock har verkligheten ytterst lite att gör med en bra tråd på SH

abstruse skrev:
Under tiden kan du byta signatur till något mera passande.

oFFkeFF skrev:
RR är aldrig ekonomiskt försvarbart.. Men det är inte frisörbilar heller...
Säg som det är istället, du har ingen kontroll på regeringen..

Mjae, grejen är ju att regeringen är barnsligt förtjust i hojar. Dock har hon aldrig sett på roadracing utan är mer intresserad av att glida omkring på vägarna på sommaren. Något jag inte vågar göra mer. Hon har förståelse för om jag satsar kulorna på något jag tycker är djäkligt kul, även om jag försakar annat, vilket man gjort sedan '98.

t-rex skrev:
Inte många raggare kör fård. Eller?

Ford, inte på min gård, eller nåt sånt.

Åjo, Fåården står skyhögt i raggarkretsar. Men det där kan säkert Chrille förmana dig mycket bättre gällande än vad jag är kapabel till.

Chrille skrev:
AHAAAA! Har det skett ett maktskifte i det aptrusiska hemmet?!? DET förklara både det ena och det femte.

Mjae, särbos eller något... :rolleyes:

Jag bestämmer i mitt eget hem,

så länge jag inte har besök... :rodnar

Chrille skrev:
300hk i ett av de snyggaste chassien som släppts av vanliga tillverkare på herrans många år? Vem bryr sig om vägegenskaper?

Var det så många kusar även i "sniken"?

Chrille skrev:
Verkligheten kommer j iofs och knackar på emellanåt. Själv så är det ytterst tveksamt att jag kommer till start en endaste gång innan BikeWeek i år.

Ähhh vad trist! Du skulle få en skuren kitkolv ju! Du får masa ditt feta hårsvall till nån tävling innan dess....B-race på Knudan juh....

oFFkeFF skrev:
Alltså, abstruse, vet iofs inte vilken årsmodell TT du tittar på..
Men tittar du på 99-00 så är det ändå 4-5 år gamla bilar.. D.v.s de dyra servicarna börjar dyka upp.. Även om de är relativt driftsäkra..

Om det blir bilköp så siktar jag på en '00:a, oavsett om det sedan blir Audi, BMW eller SAAB.

Chrille skrev:

^^^^^^ - TITTA! :gnissla

ski_extreme skrev:
Sist när jag kolla på en TT skulle försäkringen ligga på runt 12.000 per år hel/hel

24år körkort sen 1998

Jag hamnar betydligt lägre gudskelov. Likväl så är det beräknat utifrån att jag haft körkort sedan 2000, vilket är fel, det var bara indraget då. Tog B-kort '92, tror jag det var.

Tackar för infon iaf.

Apsnus.
Känn nu efter riktigt djupt i din TT-besudlade själ.
I sommar när temperaturen pendlar runt de trettio och en stilla bris svalkar din hud kommer du glidandes i din TT då du ser två upprymda själar som under glädjeyttringar lastar på två fräsiga stålhingstar i en gammal skön Transit. Vackra, blanka slicks lastas i en hög bredvid depåtältet, ljugarstolarna, verktygslådan ( de flesta som kör RR har en sådan tro det eller ej), och bensindunkarna. I framkant hänger skinnställen och vill hoppa ut ur skåpet redan nu av iver inför det som komma skall.
Du hukar dig illa kvickt så att de inte ska upptäcka dig samtidigt som du gör en skarp u-sväng och avlägsnar dig. Ett varv runt torget med skrikande däck kan inte radera magkänslan du har.

-Du vet att du hade kunnat varit med och du vet att du varit snabbare än de där två skrävelpellarna jiwe och Palte om du bara köpt den där XX:an när du hade chansen. Dessutom vet du att det snart är BikeWeek medan du tänkt ta en tur ner till Falkenberg för att titta på en budget-Breitling..........

Vi tjatar ju bara för att du är en trevlig prick som vi vill träffa i depån dividerandes varvtider. Hur ska du kunna tråka mig? Hur ska du kunna le överseende när DOn Q är den där försmädliga halvsekunden efter? Du riskerar ju bara att bli allas vårat driftkucku och DET kommer du inte stå ut med! :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra