Till alla idioter i Rookie1000.

Swedie skrev:
Ja, DET har jag lärt mig... och även lärt mig att S-et inte är det bästa stället att ta fart för att köra om i. Men det är fortfarande ett ställe som är möjligt att köra om i så jag räknar inte ut stället som ett omkörningsställe.

Självklart. Att nypa en förare som gjort ett misstag där är ju en självklar möjlighet. Nästa gång så vinglar killen framför och du går klar eftersom han drev in i ett dåligt spår. Sen visslar du förbi i utgången eftersom han släppt gasen och Rille som också har valt sitt spår med större omsorg följer med i omkörningen och attackerar dig i nästa sväng.

Chrille skrev:
Självklart. Att nypa en förare som gjort ett misstag där är ju en självklar möjlighet. Nästa gång så vinglar killen framför och du går klar eftersom han drev in i ett dåligt spår. Sen visslar du förbi i utgången eftersom han släppt gasen och Rille som också har valt sitt spår med större omsorg följer med i omkörningen och attackerar dig i nästa sväng.
Mums! Racing. Nu blev jag lite mer sugen att fixa hojen och köra nått race till i år. Har varit lite nära att skita i och fixa hojen då jag ogillade denna krasch skarpt. Fast det tar nog 1 månad iaf innan foten blir bra. Den är blå som blålera just nu. Hum, titta just på armen som jag tror blev överkörd eller nått och blodkärlen är svarta. :( sen gör halsmusklerna oxå ont. Detta endast pga "Otur" och ett misstag på banan. bläh. Ska nog ta en 500mg smärttablett till.

Swedie skrev:
Mums! Racing. Nu blev jag lite mer sugen att fixa hojen och köra nått race till i år. Har varit lite nära att skita i och fixa hojen då jag ogillade denna krasch skarpt. Fast det tar nog 1 månad iaf innan foten blir bra. Den är blå som blålera just nu. Hum, titta just på armen som jag tror blev överkörd eller nått och blodkärlen är svarta. :( sen gör halsmusklerna oxå ont. Detta endast pga "Otur" och ett misstag på banan. bläh. Ska nog ta en 500mg smärttablett till.

Shit happens, köra om är inte alltid det lättaste, men öva mera, du kör ju rätt fort, så lägga av för lite vurpor? ähh..

abstruse skrev:
Jag tror inte du får räkna med resan till och från banan... :va
Jag snittade 145 km/h KSD-Gränna i onsdags (aj äm än aotlaa ov WCX). Fast det kanske inte räknas det heller?

Man kör ju i B först för att lära sig, men alla sätt att lära sig på är ju inte bra(menar inte dig nu swedie, mer allmänt).
Det är ju så här varje år, att det bryts en massa regler i B-klasserna, på sviesta va det alltid 2-4 förare i R1000 som körde ut över vitalinjen från depån och drog en wheelie, sånt borde resultera i avstängning, tveklöst.
Visst händer det att man missar en del regler i A-klasserna också, men skillanden är enorm, framförallt så är likheten i tempo bidragande till säkrare lopp.
Detta går ju inte att trolla fram i B, så då måste reglerna tydligen bankas in i huvet på de som inte fattar.

Last edited:
Swedie skrev:

Klart du ska köra mer. Du har ju bara haft lite osis och hojen blev ju inte så illa tilltygad. En fotpinne och ett bromshandtag. Avgasröret går väl att knäcka tillbaka och dina superplastade pansarkåpor verkar ju hålla för allt. Det är ju över en månad tills nästa race :7peta

Da Weasel skrev:
Klart du ska köra mer. Du har ju bara haft lite osis och hojen blev ju inte så illa tilltygad. En fotpinne och ett bromshandtag. Avgasröret går väl att knäcka tillbaka och dina superplastade pansarkåpor verkar ju hålla för allt. Det är ju över en månad tills nästa race :7peta
Grenröret är böjt för mycket för att bockas tillbaka. Röret är veckat på ett konstigt sätt. Har inte inspekterat handtaget närmare. Får se om det endast är handtaget som behöver bytas ut på ISR mojängen. Jag kommer ta en titt på hojen om några veckor eller så. Växelpinnen är av. Gafflarna / styret är inte riktigt raka... = dyrt. Hojen startar inte, utan sprakar endast. Får se vad det kan vara. Massa tsit är det iaf.

Lägga av vill jag absolut inte!

Don Quixote skrev:
Hur många omkörningar var det på gulflagg i inbromsningen efter rakan under R1000-rejset. Jag tyckte mig kunna räkna 5-6 stycken då klunga efter klunga kom lödandes utan att slå av ett uns. Kass är det!

Det var säkert fler än så. Jag var helt rutten på banan och blev omkörd 5ggr under gulflagg. Iof var väl 2st gränsfall, men jag tycke att vi passerat första gulposteringen när de flög om. Och inte prutade man mycket på gasen när ambulansen var på banan. Blåflagg var det också dåligt med. Jag såg den en gång och då passade nån bakomvarande på att köra om. Jag vet att vad reglerna säger men lämnar man fritt spår så att tätklungan kan göra upp så känns det surt när nån passar på att klippa förbi.

Jag ska inte sitta och peka ut vem som gjorde vad, det är tävlingsledningens jobb...men faan vad det suger! I Linköping fungerade det bättre, men där var de nästan övernitiska. Men hellre det än att ha en tävling utan regler.

Gnäll, gnäll, gnäll !!! Hoppas det blir bättre ordning på Karlskoga.

Chrille skrev:
...

Ni borde samtliga se videon med funktionären i USA som blir påkörd. Tyvärr kan jag inte hitta den nu men den finns där ute någonstans

Nu har jag fått videon från en hjälpsam lurkare. Någon som kan hosta 16 MB en vecka??

Chrille skrev:
Nu har jag fått videon från en hjälpsam lurkare. Någon som kan hosta 16 MB en vecka??

Jajjamännsann!!!

Kan du maila den till mig??? Eller ska jag ladda ner den från någonstans?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul