Inte bara R1000.....
Jag skall inte hänga ut någon och jag gnäller inte för att plocka placeringar, men detta är ju självklart en mycket viktig diskussion. Jag såg tre solklara omkörningar vid gulflagg även i R600. Eftersom jag definitivt inte är den snabbaste på banan fick man efter halva racet en fin åskådarplats bakom blåflaggorna (som verkligen funkade kanon, jag är mycket imponerad av funktionärerna). Om det nu hade varit mig de kört om kunde man kanske förstå det, men de här killarna låg och slogs om placeringar ett varv före mig. Jag tänkte faktiskt snart är det väl så många diskningar så jag får SM-poäng. Men som sagt detta handlar ju inte om placeringar utan om säkerhet, jag är själv tävlingsledare i Motocross, där används bara EN gulflagg innan "hindret/olyckan", och även om vi ibland gnäller på förarna där med, OCH diskvalifiserar dem, visas ialla fall 10 gånger mer respekt för flaggorna och de som ligger på/vid banan. Och när det nu tydligen inte blir något straff för att skita i flaggorna så kommer ju fler göra det. Efter allt gnäll det varit på funktionärer här på forumet är det nog dags att fundera på om man skall kasta sten i glashus. Eller varför inte göra som Lodnert sa: -Häng ut oljeflaggan istället, den ser vi alltid!