Till alla fjantar i racingforumet som PM:ar Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tråden om helgens MotoGP stängdes pga att några tydligen inte gillade det som diskuterades och PM:ade Swedie.

Om ni klarar av att dra iväg ett PM klarar ni väl av att skriva i tråden också eller vågar ni inte stå för era åsikter?

Fegisar!

Nivån på diskutionerna var rätt låga. Kan ni inte bättre än så kan det ju lika gärna vara.

Starta en ny tråd och diskutera om arrangörer o deras göra o inte göra.

Men håll det sansat för guds skull.

Håller med att det är lite "fegt" att PMa.. Men samtidigt håller jag med om att en del trådar spårar ur här..
Ni får starta en tråd som handlar om rödflaggning kanske?

Det finns många knyta näven i fikan lirare här på SH
Ja, tyvärr. Säkert samma typer som sprang till fröken i skolan.

Nivån på diskutionerna var rätt låga. Kan ni inte bättre än så kan det ju lika gärna vara. Starta en ny tråd och diskutera om arrangörer o deras göra o inte göra. Men håll det sansat för guds skull.
Jag tycker inte att det var lågt. Diskussionen gällde om och när man bör hänga ut den röda flaggan.

Varför skulle vi starta en ny tråd när diskussionen skedde i den tråd som handlade om racet?

Nästa gång du får PM, be dem att skriva i tråden istället :)

Ja, tyvärr. Säkert samma typer som sprang till fröken i skolan.

Jag tycker inte att det var lågt. Diskussionen gällde om och när man bör hänga ut den röda flaggan.

Varför skulle vi starta en ny tråd när diskussionen skedde i den tråd som handlade om racet?

Nästa gång du får PM, be dem att skriva i tråden istället :)

Lite "makabert" blev det nog i det här fallet......det var inte bara en som blandade ihop det hela.
Tråden började ju med den tragiska olyckan i Moto2, och gled sen över till att handla om han hade "överlevt" om man rödflaggat, till att sen handla om rödflaggning i stort.

Tycker nog som Swedie att det var från ganska många håll en "låg nivå", och att diskusionen om "rödflagg" kan vi ta i en ny "ren" tråd.

/KentW

Jag erkänner att jag var en av dem som PM:are Swedie för att jag ansåg att nivån på diskussionerna var för låg!

Att diskutera rödflagg etc är viktig men, det var trist att se vissa använda sin språkliga begåvning i provokativt syfte för starta hetsiga diskussioner.

Klart man skall diskutera det som har hänt men, man kan ju se till att det inte sker på sandlådenivå!

Jag jobbar inom Motorsport, älskar mitt yrke och sporten. I min mening har motorsporten ganska låg status i Sverige, jag anser därför att det är viktigt att alla intresserade och aktiva etc beter sig som ambassadörer för att stärka sportens rykte. Eftersom motorsport är något jag håller varmt om hjärtat, och något som jag önskat hade högre status så anser jag att uttryck som ”Shit happens”, andra provokativa uttryck, hetsiga diskussioner på låg nivå i samband med en tragisk dödsolycka är kontraproduktivt för sportens anseende och utveckling. Detta är dock min högst personliga åsikt.

//Atsushi Ishii

Last edited:
Har inte läst tråden, men tyvärr så ballar de flesta trådar ur här på forumet,
så rent spontant är jag inte förvånad...

anser t.o.m. att fler trådar borde stängt eller skärpts till, då många på fourmet är duktiga på att tjata om samma saker om o om igen...

kanske inte fel att "ryta till" lite då o då o stänga trådarna som ballar ur...

så många disskussioner som spårar ut på 10 minuter så tycker jag det är bra att folk mailar moderators.
om någon går in och säger till folk att höja nivån så börjar alla gemensamt hacka på denna.
sedan är det långa disskussioner ibland helt i onödan där sida tre handlade om samma sak som sidan 10,bara att alla gått från rödflaggning till lämplig utbildning som flaggvakt och vidare till om man måste vara trätekniker för att göra flaggpinnen eller om alla ska vara av kolfiber.och då måste någon tugga om sin kompis som känner en som haft kolfibertejp på sin moped och just den mopeden är inge bra....

gillar att du tagit det så personligt ss3m,hela världen kanske inte är en komplott eller varför är det bara du som frågar efter denna tråd?

och eftersom jag/mfl då inte frågar efter denna tråd är vi då fjantar?
många trådar med sakligt korrekt innehåll vill jag ha,resten kan ni väl babbla om på lunarstorm...

ps.jag skickade inget pm.men tycker rubriken kunde varit bättre vald,gillar inte sådana hårda slangord:)

jobbigt att få satsen i luftstrupen?

Jag skrev faktiskt "fikan" - inte "fittan"!!!!1!
Och nej, det brukar hon inte ha några problem med vad jag har lagt märke till... i dom flesta kulturer betyder - såvitt jag har förstått - tårade ögon och okontrollerade hostattacker "nämen ser man på, tänk, det där var allt bra trevligt!

Jobbigt att ha kaffet i "fickan?"!:)
Tricket är att ha brallor med fickor som rymmer en termos. Annars kan man göra som jag har gjort: Tagit svetsen och moddat en gammal astmaspray. Enkelt att ta med, varmt och skönt på vintern och slinker förbi flygplatssecurityn som ingenting! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back