Till alla fjantar i racingforumet som PM:ar Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Till S&S3M:

"Mannen, myten, fiaskot"= Det är fan mig det bästa jag har läst på mycket länge :tummenupp
Jag har flabbat åt det nu i 2 dar, igår kväll när jag låg under benpressen på gymet kom jag och tänka på det igen och fick ett hysteriskt skrattanfall med följd av att jag tappade luften och fick inte upp vikten utan fick ropa på hjälp:D
Har jävligt ont i knäna idag:gnissla

Jag stjäl citatet rakt av för att använda i andra sammanhang.

Lessen att jag avbryter tråden, just i detta ämne har jag ingen specifik åsikt.....................än.

Absolut, jag håller med fullständigt.

Det var just därför jag vädrade min åsikt om ditt inlägg... Vilket inte var mycket bättre än det uppförande på forumet som du själv klagar på.

Vad var problemet med mitt ilägg CHIILI...Att jag svarade i fel forum tydligen där bara besserwissar umgås där ingen annan har behörighet men det är fortfarande ett FRITT FORUM.... så vitt jag vet.
Det som stör mig mest är är "Att här har du inte att göra" Menaliteten Vad fan vet du om det du har noll koll på mina motorcyckel vanor eller hur länge jag kört hoj säkerligen kört hoj då du låg i vaggan så rid inte på stora hästar bara för att du gör 1.59 på banan eller vad det är (vem bryr sig)Hela mentaliteten är skev i detta forum väldig få som är raka och schysta som man kan föra en diskution med utan att få ett pekfinger upp i nyllet.
Men det finns bra seriöst folk också så det finns mycket interessant att läsa här....

Vad var problemet med mitt ilägg CHIILI...Att jag svarade i fel forum tydligen där bara besserwissar umgås där ingen annan har behörighet men det är fortfarande ett FRITT FORUM.... så vitt jag vet.
Det som stör mig mest är är "Att här har du inte att göra" Menaliteten Vad fan vet du om det du har noll koll på mina motorcyckel vanor eller hur länge jag kört hoj säkerligen kört hoj då du låg i vaggan så rid inte på stora hästar bara för att du gör 1.59 på banan eller vad det är (vem bryr sig)Hela mentaliteten är skev i detta forum väldig få som är raka och schysta som man kan föra en diskution med utan att få ett pekfinger upp i nyllet.
Men det finns bra seriöst folk också så det finns mycket interessant att läsa här....

Herre jösses, hetsa inte upp dig så in i helvete!!! Du är väldigt långt ifrån den vettiga nivå som efterfrågas, vilket du bevisar än en gång med ditt inlägg.

Vad har min ålder eller erfarenhet att göra med denna diskussion?

När har jag sagt att du inte har här att göra?

När tycker du att jag varit oseriös?

..O där åkte mina popcorn fram.:hoppa

..O där åkte mina popcorn fram.:hoppa
Jupp...
popcorn.gif

Lägg bara ner nu för fan. Det går ju inte att klaga på ett otrevligt beteende hos andra och sen vara dubbelt så aggresiv själv.

Lägg bara ner nu för fan. Det går ju inte att klaga på ett otrevligt beteende hos andra och sen vara dubbelt så aggresiv själv.

Det är på det viset som vi blir färre och färre som vill delta i "diskusionerna".....eller som man också kan säga...

"Vilket skulle bevisas"

/KentW

Jag är så nyfiken på hur S&S3M resonerar när han skriver att folk som inte har skrivit nåt förut på RR-forumet ska hålla käften. Det blir ju så svårt för folk att komma med sitt första inlägg då....

Jag har inget emot att man diskuterar hej vilt på forumet. Det är ju just ett diskussionsforum, och det är ju själva tanken med ett forum. Right?

Det som jag, och säkert många med mig, tycker är lite jobbigt är ju när samma gamla diskusioner och personliga vedettor dyker upp i varje tråd. Och att var och varannan tråd till slut halkar in på diskusionen om 2-takt vs. 4-takt, eller om Hayden var en värdig mästare etc.

Den typen av diskussioner har liknats vid en repig vinylskiva förut, och jag är beredd att hålla med.

Om jag diskuterar med en människa IRL och det snabbt visar sig att vi är av helt olika åsikter, och ingen av oss verkar beredd att byta åsikt, så ger jag upp och går vidare. Och så tycker jag att man borde fungera när man sitter vid ett tangentbord också, istället för att fortsätta träta om samma gamla frågor i 320st trådar till.

Vi satt igår och letade bland gamla trådar efter resultat och racerapporter från 2003 och 2004, och föga förvånande så fanns EXAKT samma trådar då som nu. 2-takt vs. 4-takt var ett hett ämne redan då, det känns som att i alla fall jag har släppt det ämnet efter 7år nu och skiter i på vilken typ av hoj som man ska sitta på för att på bästa sätt skolas till att bli en värdig mästare i MotoGP.

Sen visst kan jag hålla med att det finns en scrollfunktion i alla moderna webbläsare, och att man lätt kan scrolla förbi sån skit man inte vill läsa. Men att sitta och läsa i en vettig tråd och försöka sålla bort 60% av inläggen för att det är nån typ av personligt gnabb eller tjat av typen "repig LP" gör att man till slut tappar intresset och inte läser klart tråden, och därför inte gör nåt inlägg i ämnet som man kanske annars hade gjort.
Resultatet blir att tjatet och gnabbet "trycker undan" en del vettiga och kanske informativa inlägg eftersom folk tröttnar och inte orkar scrolla igenom 2 sidor med "repiga LP skivor". Då urvattnas forumet sakta men säkert eftersom allt färre "seriösa" inlägg skrivs, och det finns allt mindre intressant att läsa.

Därför tycker jag att man får träta bäst man vill, men moderatorerna ska se till att man håller sig någorlunda "on topic" och det inte blir allt för mycket "repiga skivor" i annars rätt så matnyttiga trådar....

Jag är så nyfiken på hur S&S3M resonerar när han skriver att folk som inte har skrivit nåt förut på RR-forumet ska hålla käften. Det blir ju så svårt för folk att komma med sitt första inlägg då....
Vad jag menar är att om man inte normalt är med och diskuterar utan mest sitter och läser kanske man ska tänka sig för innan man kritiserar dem som faktiskt bidrar med något. Om man tycker att de skriver skit så påtalar man det i tråden, inte via PM till en moderator.

Vad jag menar är att om man inte normalt är med och diskuterar utan mest sitter och läser kanske man ska tänka sig för innan man kritiserar dem som faktiskt bidrar med något. Om man tycker att de skriver skit så påtalar man det i tråden, inte via PM till en moderator.

Leder inte det till ännu mer skräp i tråden?

Ganska fjantig diskussion som härmed låses. Tråden leder ingen vart, utan skapar endast tråkig stämning. PM:a Swedie om ni vill att den öppnas igen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma