Jag har inget emot att man diskuterar hej vilt på forumet. Det är ju just ett diskussionsforum, och det är ju själva tanken med ett forum. Right?
Det som jag, och säkert många med mig, tycker är lite jobbigt är ju när samma gamla diskusioner och personliga vedettor dyker upp i varje tråd. Och att var och varannan tråd till slut halkar in på diskusionen om 2-takt vs. 4-takt, eller om Hayden var en värdig mästare etc.
Den typen av diskussioner har liknats vid en repig vinylskiva förut, och jag är beredd att hålla med.
Om jag diskuterar med en människa IRL och det snabbt visar sig att vi är av helt olika åsikter, och ingen av oss verkar beredd att byta åsikt, så ger jag upp och går vidare. Och så tycker jag att man borde fungera när man sitter vid ett tangentbord också, istället för att fortsätta träta om samma gamla frågor i 320st trådar till.
Vi satt igår och letade bland gamla trådar efter resultat och racerapporter från 2003 och 2004, och föga förvånande så fanns EXAKT samma trådar då som nu. 2-takt vs. 4-takt var ett hett ämne redan då, det känns som att i alla fall jag har släppt det ämnet efter 7år nu och skiter i på vilken typ av hoj som man ska sitta på för att på bästa sätt skolas till att bli en värdig mästare i MotoGP.
Sen visst kan jag hålla med att det finns en scrollfunktion i alla moderna webbläsare, och att man lätt kan scrolla förbi sån skit man inte vill läsa. Men att sitta och läsa i en vettig tråd och försöka sålla bort 60% av inläggen för att det är nån typ av personligt gnabb eller tjat av typen "repig LP" gör att man till slut tappar intresset och inte läser klart tråden, och därför inte gör nåt inlägg i ämnet som man kanske annars hade gjort.
Resultatet blir att tjatet och gnabbet "trycker undan" en del vettiga och kanske informativa inlägg eftersom folk tröttnar och inte orkar scrolla igenom 2 sidor med "repiga LP skivor". Då urvattnas forumet sakta men säkert eftersom allt färre "seriösa" inlägg skrivs, och det finns allt mindre intressant att läsa.
Därför tycker jag att man får träta bäst man vill, men moderatorerna ska se till att man håller sig någorlunda "on topic" och det inte blir allt för mycket "repiga skivor" i annars rätt så matnyttiga trådar....