Till alla fjantar i racingforumet som PM:ar Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Håller med.

Toleransen för lågintellektuella, sexistiska och rasistiska kommentarer och värderingar är obegripligt hög.

Samtidigt är toleransen för den som bemöter korkade inlägg och ansätter den som argumenterar uselt obegripligt låg. Banning, varning och raderade inlägg väntar den som inte är löjligt lättsam eller stryker andra medhårs.

Jag tror det beror på att SH styrs av en moderators privata värderingar och subjektiva tyckande, istället för flera moderatorer med varierande åsikter, men lika stort inflytande.

Flashback har 93 moderatorer!

https://www.flashback.org/moderatorer

Jag tror också att den som är ovan vid att diskutera och dessutom inte är speciellt allmänbildad, tycker att två eller flera personer som ansätter varandra med motargument hör hemma i ett annat universum och därmed ska portas från deras eget.

Det är ganska talande att de flesta ämnen som kräver lite allmänbildning, samhällsintresse och intresse för diskussion har av moderatorn placerats i ett forum med namnet:

OT^2 - Dumpforumet

https://sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=96
Flashback har 93 moderatorer, javisst. Men räkna antalet kategorier, och räkna antalet moderatorer per forumdel. Dessa 93 moderatorer kan inte i de flesta av fallen moderera i annat än sitt eget forum. Så rätt dålig jämförelse.

SH ska inte heller jämföras med Flashback, då den sajten är till för de åsikter som sällan diskuteras av övriga samhället då det är som debatt i SVT. Alla bara skriker och det blir inget av det ändå. Men hetsk och hatisk och negativ stämning blir det. Det är av den anledningen sajten blivit känd. SH delar inte samma inriktning eller mål.

Ditt behov att utnämna mig, eller någon annan, som icke-allmänbildad för att höja upp dig själv är bara löjligt och bekräftande av hur du beter dig i trådar.

Det tjat du och andra sysslar med, har efter några år, blivit en nagel i ögat på de flesta inklusive mig och andra moderatorer. Därför modereras du oftare, för du får fler klagomål mot dig då fler lägger märke till dig.

Här är en extra förklaring för dig som verkar ha svårt att förstå OT2's syfte:
OT2 är som till för trådar som generellt många klagar på.
Detta har gett den effekt jag önskat, vilket är att OT-forumet har blivit lugnare och trevligare för medlemmar som inte vill diskutera rasfrågor eller politiska frågor. Det är mycket mindre att hantera där nu.
Och OT2 huserar de medlemmar som tidigare hetsade och orsakade tumult i OT. Bra lösning alltså.

I övrigt, jag mottar gärna PM från någon som känner sig manad att bli moderator i RR-forumet. Målet med att moderera SH är en lagom djup sandlåda, men inget pissande. Då sticker alla... och det är lite därför tyvärr som SH tappat många fina RR-förare som hänger här.

Det är allt jag får höra i depån (och utanför) om varför man inte läser på SH längre. Det är pga dessa "puckade" trådar med samma gamla tjat från en handfull medlemmar. Självutnämna experter som ska hävda sig. Man kan göra som ni gör, fast med aningen mer självinsikt och ödmjukhet mot andra. DET ÄR ALLT moderatorerna begär.

Jag vill gärna att SH's RR-forum ska husera fler RR-förare så vi får in nya idéer, tänk och diskussioner / debatter. Men TREVLIGT sådant, med lagom högt till tak för lagom hetska debatter. Det är tyvärr bevisat att det hets som för ofta uppstår i trådar, får folk att försvinna från RR-forumet (och även SH i sig).

Nu när RR-sporten lite på en nedgång i utövare och även gatsporthojsåkande mer sällsynt pga politiska utspel och nya lagar, så bör SH's medlemmar gör allt man kan för att spegla en bättre bild av hur RR-sporten går till. Om man googlar roadracing som publik och kommer till sporthoj.com och läser trådarna, förstår jag när en del lägger pikar som att "inte konstigt att inte sporten går framåt".

Jag vet att "hets" ofta får fler besökare i statistikstaplarna, men det är temporära läsare och inte bra när man ser på det längre perspektivet för sajtens bästa.

Men jag har ju fel såklart, då jag tydligen inte är allmänbildad eller har samhällsintresse. Fast jag kan nog anse att SH är ett samhälle och jag har högsta intresse att driva detta samhälle på bäst sätt för alla, och inte bara för ett par få medlemmar som jämnt ska kasta handskarna och "slåss" i vem som vet bäst.

... puh, mycket text. Nu får någon annan skriva något.

Det är allt jag får höra i depån (och utanför) om varför man inte läser på SH längre. Det är pga dessa "puckade" trådar med samma gamla tjat från en handfull medlemmar. Självutnämna experter som ska hävda sig. Man kan göra som ni gör, fast med aningen mer självinsikt och ödmjukhet mot andra. DET ÄR ALLT moderatorerna begär.
Det där är lite lustigt för jag får höra precis samma sak på tävlingarna men jag ifrågasätter hur många av dem som säger så som egentligen skulle skriva något även om "vissa" personer inte var aktiva på SH?

Det är som sagt jäkligt lätt att gnälla istället för att själv vara med och påverka.

Sen undrar jag hur fan folk läser en del inlägg. Om tex NyTeknik skriver att Hayden är en sopa så tar jag inte det som fakta utan som en åsikt. Eftersom jag tycker att han har fel förklarar jag varför och vips så tolkar en del oss som självutnämnda experter.

En del trådar i racingforumet är ju så trista att ett förarmöte framstår som underhållning i jämförelse. Vartannat inlägg är en resultatlista och någon tycker att Rossi är bra. Wow, vad kul :rolleyes:

Kanske dags att starta Racingforumet2 för oss med lite hår i röven som tycker det är roligare med folk som har åsikter än att läsa resultatlistor :)

Det där är lite lustigt för jag får höra precis samma sak på tävlingarna men jag ifrågasätter hur många av dem som säger så som egentligen skulle skriva något även om "vissa" personer inte var aktiva på SH?

Det är som sagt jäkligt lätt att gnälla istället för att själv vara med och påverka.

Sen undrar jag hur fan folk läser en del inlägg. Om tex NyTeknik skriver att Hayden är en sopa så tar jag inte det som fakta utan som en åsikt. Eftersom jag tycker att han har fel förklarar jag varför och vips så tolkar en del oss som självutnämnda experter.

En del trådar i racingforumet är ju så trista att ett förarmöte framstår som underhållning i jämförelse. Vartannat inlägg är en resultatlista och någon tycker att Rossi är bra. Wow, vad kul :rolleyes:

Kanske dags att starta Racingforumet2 för oss med lite hår i röven som tycker det är roligare med folk som har åsikter än att läsa resultatlistor :)
När varje tråd till slut slutar om samma gamla gnäll om Hayden förtjänade sin VM-buckla elle rinte, så kan det faktiskt bli riktigt irriterande. Just det här repeterande, som ett slags "tjuvnyp" om och om igen med olika påstående är inte bra för trådarna. Sådant har jag bett flertalet sluta med.

Ett "OT"-forum i RR-forumet kanske inte vore helt fel. Faktiskt! Men det funkar nog inte i RR-forumet, då det är för få trådar för det.

Du debatterar mer sakligt än andra, på sistone... efter lite skäll (förr). :-P Vilket är uppskattat. Andra fortsätter på samma sätt som förr, oavsett tillsägelser. Sådant är ytterst tråkigt och svårhanterligt. Jag vill inte använda "banning", då det inte alltid får fram budskapet ändå.

Men som du säger, angående vem som skulle skriva på SH, även om "nötterna" inte är här, kanske ändå inte vore så månag. Även forum har ju sina svackor när det kommer till intresse. Det känns lite som att på samma sätt som RR generellt blivit mindre i Sverige, så minskar även aktiviteten i forumet. Dock har banåkning blivit större, som kanske om 1-2 år kommer ge lite tillbaka till sporten Roadracing.

OT2 är som till för trådar som generellt många klagar på.
Detta har gett den effekt jag önskat, vilket är att OT-forumet har blivit lugnare och trevligare för medlemmar som inte vill diskutera rasfrågor eller politiska frågor.
Många klagar på trådar om politik och det blir ”trevligare” utan. Herregud...

Med sådan barnanpassad snuttifiering är det verkligen inte konstigt att någon som jag framstår som en avart.

Bingo for president!

Bifogat

• article_image_fec56c34219a93db.jpg
    article_image_fec56c34219a93db.jpg
    77.7 KB · Visningar: 231
Last edited:
Många klagar på trådar om politik och det blir ”trevligare” utan. Herregud...

Med sådan barnanpassad snuttifiering är det verkligen inte konstigt att någon som jag framstår som en avart.

Bingo for president!
På sistone verkar du ha ändrat personlighet till att försöka vara sarkastiskt roligt eller nått, men det går inte hem. Kanske du i med 2-taktens utgång oxå borde fundera på ett adjö, för sådana inlägg som du just gjorde fyller verkligen inget syfte. Vad vill du egentligen få ut av sitter beteende? Skratt o medhåll och någon som håller upp stolen du satt dig på?

Vad vill du egentligen få ut av sitter beteende?
Gissar att du menar ”ditt beteende”.

Sannolikt samma sak som du själv och andra på både detta och andra forum: formulera åsikter, diskutera och prova argument i intressanta ämnen. Så du skriver och tänker inte som jag. So what?! Argumentera och tyck istället för att fingra på banningknappen.

Gissar att du menar ”ditt beteende”.

Sannolikt samma sak som du själv och andra på både detta och andra forum: formulera åsikter, diskutera och prova argument i intressanta ämnen. Så du skriver och tänker inte som jag. So what?! Argumentera och tyck istället för att fingra på banningknappen.
Surfar mobilt o fel ord valdes.

Banning sker när övertrampet är stort eller att personen inte lyssnar. Du och andra har bevisat att ord och argument inte hjälper för att skapa förändring i attityden. Därmed bannas du oftare.

En del verkar ha svårt att förstå att man inte alltid kan göra precis som man vill, utan det finns regler att följa. Rimliga vettig och ettiketregler.

Valet av hur du tex gjort din profilbild och profiltext relaterat till vad du skriver och hur ditt tillvägagångssätt är i diskussioner har satt dig där du nu sitter. Ditt eget val, och du klagar?

Nä, nu PM:ar jag Nr.18 så att han får banna NyTeknik och Swedie ett tag så det lugnar ner sig lite.

I övrigt, jag mottar gärna PM från någon som känner sig manad att bli moderator i RR-forumet.
:klappar (Citera inte långa texter. Korta ner citaten till den bit av citatet du talar om. )

Last edited:
Yes... Jag har läst hela tråden och det var det mest låga/dåliga jag läst på SH någonsin..
Varför klipper ni inte linan för dessaupp viglande medlemmar som bara är ute efter groll och stök är för mig obegripligt...........:(
Skicka bort "MÖGET" med en gång..................................................!!!!!!!
Skit skall skit ha.........
Det pratas om TROLL I FORUMET bland men då dom är integrerade i forumet då är det
ennu jävligare..............:arsele:arsele:arsele:arsele

Last edited:
Jag förstår inte problemet och hur lätt-provecerade vissa verkar vara. Det enda som gör mig förbannad är när jag ser massa borttagna poster så man inte får något sammanhang av diskussionen.
Trist med censur!
Om man nu vill markera att något var olämpilgt eller icke PK så var det väl ett utmärkt system förut att när en post får tillräckligt många - (negativa röster) så döljs den om man inte väljer att klicka på den.

Yes... Jag har läst hela tråden och det var det mest låga/dåliga jag läst på SH någonsin..
Varför klipper ni inte linan för dessaupp viglande medlemmar som bara är ute efter groll och stök är för mig obegripligt..
Tycker det är ännu mer obegripligt att folk som knappt skrivit en rad i RR-forumet har mage att uttala sig överhuvudtaget :rolleyes:

Svar till S&S3M...Ursäkta mig då att jag tyckte tråden var orättvis och godtycklig men bajasa på som alla andra då om du tycker det är okey du verkar inte bättre själv då du forftsätter att nedsätta folk som visar sympati för denna tråden men tack endå
Gav bara mitt stöd men det visa är ennu en SH anda.............. tyvärr............... :(

Varför klipper ni inte linan för dessaupp viglande medlemmar som bara är ute efter groll och stök är för mig obegripligt...........:(
Skicka bort "MÖGET" med en gång..................................................!!!!!!!
Skit skall skit ha.........
Det pratas om TROLL I FORUMET bland men då dom är integrerade i forumet då är det
ennu jävligare..............:arsele:arsele:arsele:arsele

Tycker du ärligt att ditt inlägg är så mycket bättre? Tillför du något till vettigt till diskussionen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma