Till alla fjantar i racingforumet som PM:ar Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag skrev faktiskt "fikan" - inte "fittan"!!!!1!
Och nej, det brukar hon inte ha några problem med vad jag har lagt märke till... i dom flesta kulturer betyder - såvitt jag har förstått - tårade ögon och okontrollerade hostattacker "nämen ser man på, tänk, det där var allt bra trevligt!

Tricket är att ha brallor med fickor som rymmer en termos. Annars kan man göra som jag har gjort: Tagit svetsen och moddat en gammal astmaspray. Enkelt att ta med, varmt och skönt på vintern och slinker förbi flygplatssecurityn som ingenting! :tummenupp

ha ha

Jag erkänner att jag var en av dem som PM:are Swedie för att jag ansåg att nivån på diskussionerna var för låg!

Att diskutera rödflagg etc är viktig men, det var trist att se vissa använda sin språkliga begåvning i provokativt syfte för starta hetsiga diskussioner.

Klart man skall diskutera det som har hänt men, man kan ju se till att det inte sker på sandlådenivå!

Jag jobbar inom Motorsport, älskar mitt yrke och sporten. I min mening har motorsporten ganska låg status i Sverige, jag anser därför att det är viktigt att alla intresserade och aktiva etc beter sig som ambassadörer för att stärka sportens rykte. Eftersom motorsport är något jag håller varm om hjärtat, och något som jag önskat hade högre status så anser jag att uttryck som ”Shit happens”, andra provokativa uttryck, hetsiga diskussioner på låg nivå i samband med en tragisk dödsolycka är kontraproduktivt för sportens anseende och utveckling. Detta är dock min högst personliga åsikt.

//Atsushi Ishii

:tummenupp:tummenupp

Egentligen borde det finnas en stickytråd där man kunde ta såna grejor. Tex om S&S3M började bjebba om nått då kunde jag bara säja "step outside" i bråk-tråden å sen kunde jag dra på gubbjäveln en fet jävla tjocksmocka.

Egentligen borde det finnas en stickytråd där man kunde ta såna grejor. Tex om S&S3M började bjebba om nått då kunde jag bara säja "step outside" i bråk-tråden å sen kunde jag dra på gubbjäveln en fet jävla tjocksmocka.

Det hade blivit en grym tråd! :yoparty
Massor av härligt ogrundade beskyllningar och "Din mamma är så fet att vågen visar "En i taget, för fan!"

I min mening har motorsporten ganska låg status i Sverige, jag anser därför att det är viktigt att alla intresserade och aktiva etc beter sig som ambassadörer för att stärka sportens rykte. Eftersom motorsport är något jag håller varm om hjärtat, och något som jag önskat hade högre status så anser jag att uttryck som ”Shit happens”, andra provokativa uttryck, hetsiga diskussioner på låg nivå i samband med en tragisk dödsolycka är kontraproduktivt för sportens anseende och utveckling

Detta stycke borde pinnas högst upp på hela sporthoj. Att avfärda en dödsolycka som "shit happens" då resten av sporten sörjer tyder på ytterst tveksamt omdöme. Trådar med sådant innehåll bör omgående stängas - utan pardon.

Jag håller med om att åsikten "shit happens" är ett dumt uttryck. Tycker absolut ska trådar stängas där man går på personangrepp eller leker sandlåda.

Men vi får ALDRIG låsa trådar p g a olika eller annorlunda åsikter. Ska forumet bli en myshörna där alla sitter och kramas och alla tycker lika eller vad är det fråga om?

Håller med Sandstream, det stora felet med SH är att det över-modereras och att allt för mycket censureras.
"Shit happens" som nämndes i tråden var väl för övrigt inget uttryck från någon på forumet utan ett citat av hur klumpigt någon uttryckt sig i kvällspressen.

Har aldrig förstått rädslan som finns på SH för "vad ska hända om någon utomstående kommer in och läser det här". Mitt andra stora intresse är kampsport och jag har aldrig upplevt en sån attityd på de forumen, även om det finns betydligt större anledning där.

Ska forumet bli en myshörna där alla sitter och kramas och alla tycker lika eller vad är det fråga om?

...det stora felet med SH är att det över-modereras och att allt för mycket censureras.
Håller med.

Toleransen för lågintellektuella, sexistiska och rasistiska kommentarer och värderingar är obegripligt hög.

Samtidigt är toleransen för den som bemöter korkade inlägg och ansätter den som argumenterar uselt obegripligt låg. Banning, varning och raderade inlägg väntar den som inte är löjligt lättsam eller stryker andra medhårs.

Jag tror det beror på att SH styrs av en moderators privata värderingar och subjektiva tyckande, istället för flera moderatorer med varierande åsikter, men lika stort inflytande.

Flashback har 93 moderatorer!

https://www.flashback.org/moderatorer

Jag tror också att den som är ovan vid att diskutera och dessutom inte är speciellt allmänbildad, tycker att två eller flera personer som ansätter varandra med motargument hör hemma i ett annat universum och därmed ska portas från deras eget.

Det är ganska talande att de flesta ämnen som kräver lite allmänbildning, samhällsintresse och intresse för diskussion har av moderatorn placerats i ett forum med namnet:

OT^2 - Dumpforumet

https://sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=96

Last edited:
Håller med.

Toleransen för lågintellektuella, sexistiska och rasistiska kommentarer och värderingar är obegripligt hög.

Samtidigt är toleransen för den som bemöter korkade inlägg och ansätter den som argumenterar uselt obegripligt låg. Banning, varning och raderade inlägg väntar den som inte är löjligt lättsam eller stryker andra medhårs.

Jag tror det beror på att SH styrs av en moderators privata värderingar och subjektiva tyckande, istället för flera moderatorer med varierande åsikter, men lika stort inflytande.

Tre moderatorer är det Racingforumet.

Det var inte illa. ;)

Och de har lika stort inflytande över vilka medlemmar som ska varnas, bannas och vilka inlägg som ska raderas?
Det är inte speciellt många inlägg som modereras, dock är dom modererade inläggen ofta från samma lilla grupp av medlemmar.

En handfull av medlemmarna gillar att vara lite provokativa och ibland så går det tydligen över styr enligt moderatorerna samt en del andra medlemmar.

Om man blir modererad ofta och ens inlägg blir bortplockade så kanske man ska fundera lite över det som kallas för självinsikt.

I vissa fall får man ta åt sig av kritiken och backa av lite.

:krama

Håller med.

---snip---
Det är ganska talande att de flesta ämnen som kräver lite allmänbildning, samhällsintresse och intresse för diskussion har av moderatorn placerats i ett forum med namnet:

OT^2 - Dumpforumet

*galopp, galopp* *rider på en hög häst*

OT^2 - Dumpforumet

Ah, Du menar som:
"Wrong hole - officiella analsextråden"
och "Allsång på skansen = Propaganda tv ?"? :krama

Om man blir modererad ofta och ens inlägg blir bortplockade så kanske man ska fundera lite över det som kallas för självinsikt. I vissa fall får man ta åt sig av kritiken och backa av lite.
Eller så kanske det är moderatorn som ska fundera lite över sina egna personliga värderingar. Det är knappast en slump att det ofta är samma personer som blir modererade/bannade av samma moderator.

Så länge det inte är rena personangrepp förstår jag inte varför det ska modereras? De som gnäller mest är som vanligt de som bidrar med minst och när de inte längre hänger med drar de ett PM till Swedie. Sluta läs istället, hur svårt kan det vara?

Eller så kanske det är moderatorn som ska fundera lite över sina egna personliga värderingar. Det är knappast en slump att det ofta är samma personer som blir modererade/bannade av samma moderator.

Så länge det inte är rena personangrepp förstår jag inte varför det ska modereras? De som gnäller mest är som vanligt de som bidrar med minst och när de inte längre hänger med drar de ett PM till Swedie. Sluta läs istället, hur svårt kan det vara?
Eller så är det som med det mesta här i världen en kombination av bägge extremerna. En del blir modererade oftare än andra av en anledning och en moderator modererar en del mer av en anledning. Det är aldrig så enkelt svart/vitt som en del vill göra gällande.

Eller så är det som med det mesta här i världen en kombination av bägge extremerna. En del blir modererade oftare än andra av en anledning och en moderator modererar en del mer av en anledning. Det är aldrig så enkelt svart/vitt som en del vill göra gällande.
Självklart inte, om man inte har en släng av borderline, men varför ska trådarna egentligen modereras så länge det är en någorlunda ton och de inblandade är "med" på det?

Ska de modereras för att Hasse-Slöhög som surfar in en gång i veckan ska slippa bläddra igenom 5-6 sidor diskussion där du och jag försöker komma överens om att Biaggi faktiskt är en sopa? Eller en tråd där vi diskuterar när en rödflagg borde hängas ut som i det här fallet?

*galopp, galopp* *rider på en hög häst*
Snick snack.

Face it: det här stället är inte precis någon intellektuell högborg och det krävs löjligt lite för att framstå som att ”sitta på höga hästar”.

Klart det finns massor av medlemmar som är både intellektuella, kulturella, allmänbildade och genusmedvetna, men eftersom forumets grundare fortfarande står vid rodret så är motsatsen normsättande.

Jämför med Flashback där alla tänkbara ämnen diskuteras av människor av alla tänkbara sorter. Det uppfattas såklart som provocerande av reaktionära typer, men är jävligt inspirerande och intressant.

https://www.flashback.org/t1268368

https://www.flashback.org/t1272478

https://www.flashback.org/t1284000

https://www.flashback.org/t1181682

Last edited:
Vad menar du med det?
Det fattar du säkert men jag förklarar ändå.
Jag tycker du galopperar runt på en hög häst i ditt inlägg. Jag förstår vad du menar och delar din åsikt i stor del men du uttrycker dig, tyvärr allt för ofta, nedsättande om de som inte uttrycker sig eller tycker som du.

Håller med.

Jag tror också att den som är ovan vid att diskutera och dessutom inte är speciellt allmänbildad, tycker att två eller flera personer som ansätter varandra med motargument hör hemma i ett annat universum och därmed ska portas från deras eget.

OT^2 - Dumpforumet

Mycket bra skrivet , huvudet rätt på spiken:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...