Thailand, Åka Själv?

En jag känner åkte ner själv i typ tre månader och träffade många människor. Han "jobbade" på någon dykbåt och hjälpte till, hans betalning var gratis tillgång till dykgrejerna =)

Lätt att du ska åka själv! har alldrig hört någon som åkt själv säga att dom ångrar sig!

Jag hoppas på att åka dit ensam innan året är slut men har då siktet inställt på det anegnäma thailändska slagsmålet(:yoparty). hört att det är huvudstaden som "gäller" för det samt att den i övrigt ska vara helt fantastisk..

När vi ändå är inne på ämnet: några här inne som har koll på olika knep man kan ta till för att få stanna där mer än 3 månader på raken?!
En jag snackade med sa att han hade varit där i ett år på ett sk "meditations visum", eller vad han kalla det det, som han fick från templet där han gick o drog fötterna efter sig...

När vi ändå är inne på ämnet: några här inne som har koll på olika knep man kan ta till för att få stanna där mer än 3 månader på raken?!
...

stanna utan visum! när du ska lämna landet får du betala overstay. maxbeloppet är 20tusen baht...ja fick pynta det efter en dust med polis och ett beslagtaget pass. tog mig 7 månader att komma hem:rolleyes:

Hej har varit i Thailand 2 ggr med mina barn har tagit flygstol båda gångerna och skulle lätt testa att åka själv någon gång. Jag rekomenderar Koh Tao om du ska dyka sedan vidare till Koh Samui och Koh Pangan för ute livet går smidigt att åka med http://www.lomprayah.com/ sedan kan man ju alltid fortsätta mot Krabi Phuket finns billiga bussar.
/ Mathias

nån som har varit med på nån sån thailandsegling, eller känner nån som har gjort det? låter ju riktigt soft men är risken stor att det bli lite väl mycket charterkänsla över det hela? vad tror ni?

hmmmm... :D

7 månader som du spenderade var då?

mestadels Koh Phangan. festligt ställe om man gillar ravekulturen.
helruttna hojvägar dock.
30min med båten så är du på koh samui. där kan du hyra sporthoj o sätta varvtider runt ön småfull iförd endast badskjorts.
dom höll på att modernisera sjukstugan när jag var där :rolleyes:

akta dig för:tuttar Trust me, I do this all the time. är vanligt förekommande:D

Synd du har varit Tailand *idiot*
kunde du inte valt afrika istället då hade jag köpt in mig, lätt:)

men nä får nog köpa en egen resa, för tailand lockar mig inte alls.. tyvärr
men det blir nog innan december. måste bort NU..

Synd du har varit Tailand *idiot*
kunde du inte valt afrika istället då hade jag köpt in mig, lätt:)

men nä får nog köpa en egen resa, för tailand lockar mig inte alls.. tyvärr
men det blir nog innan december. måste bort NU..

Jaha, du vill turista i Gambia. Jag förstår.

nja mer sydafrika:tungan

men hur kul e det och åka till tailand när det kryllar av svenskar??
hihi
jo någon gång åker man kanske dit men inte nu.. har mycket annat jag vill se innan det
Kryllar av svenskar där "inneställerna" är ja. Dra ut i djungeln eller så så kommer man nog slippa andra =)

finns ju annat folk från stan som ska ner då..

men visst, dra själv, thailand va löjligt lätt att resa i redan när jag va där,, -95

Burma nästa :)

Idag bokade jag om resan och passade på och förlängde den också :)
Bara flyg blev det, Så detta kommer bli bra jäkla intressant aldrig varit där inga kompisar och inget bokat hotell :P Man får väl hoppas man hittar några trevliga typer där nere.

Åker 1dec kommer hem 31dec, Någon mer som kommer åka ner då?
Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.

Last edited:

Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.

Åker ner 9:e dec till bankok å sen vidare runt. Stannar 1 månad, kanske kan mötas???

Idag bokade jag om resan och passade på och förlängde den också :)
Bara flyg blev det, Så detta kommer bli bra jäkla intressant aldrig varit där inga kompisar och inget bokat hotell :P Man får väl hoppas man hittar några trevliga typer där nere.

Jag och min sambo åker ner den 2dec-2jan :tummenupp :yoparty

¨Har inte gjort det själv, men känner flera som rest själva, både killar och tjejer i din +- några år i ålder.. Både nån månad och upp till ett år. De har haft askul även om det kanske stundvis varit en prövning. Men de har definitivt inte ångrat sig i efterhand och de flesta har åkt, eller ska åka flera vändor!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti