Thailand, Åka Själv?

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Har ett problem.
Bokade en resa tillsammans med exet till Thailand 8dec-30dec.
Nu är det ju så att vi inte klarar av varandra mer och knappast kommer åka dit tillsammmans. Mina kompisar vill inte ner. Hade en annan flicka på g som var sugen på att följa med men hon verkar ha ändrat sig och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska göra.
Ska jag avboka resan, Eller åka dit själv och hoppas att man träffar någon där nere som man kan umgås med. Är ju rätt ung 23 vet inte hur vanligt det är med ungdomar där nere. Khao Lak verkar ju inte direkt vara ett fest ställe. Finns det någon möjlighet att sälja biljetterna?

Hjälp!..
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Min lillebror åkte ner ensam och var där i ett halvår, han hade det fint iaf.

Åk och träffa nya flickor! :tummenupp
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Helt klart att du ska åka, Thailand är superenkelt att resa runt i.
Jag får dock uppfattningen om att du bokat en charterresa. Oavsett så kan du ju resa runt en del i vilket fall som.
Om du inte redan har dykcert så tar du ju det på plats, sen kan du ta dig runt till olika ställen att dyka.

Trevlig resa - du kommer inte att ångra dig!

Åsa :hej
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Vad för typ av resa är det och vad ska du ha för biljetterna?

Skulle jag vara du skulle jag åka även om ingen hänger på.
Har varit i Skottland, England, Irland, Mexico på egen hand för att ingen ville/kunde hänga med. jag ångarar det inte. :tummenupp
Det är tokskönt att åka själv får då gör man som man vill, nackdelen är att det kan vara svårt att slappna av riktigt då man är själv. Har ingen att lita på så att säga. Annars är det bara toppen.

Om du åker iaf. säger jag bara Thaiboxning!:tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Åk själv!
Inga problem. Åkte en månad själv och det var det bästa jag gjort. Att få göra precis som man vill med sin tid. Inga problem att träffa folk om man vill. Många som reser själva.
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Det är bara å åka själv om du inte hittar ngn. Många åker själva. har du avbokningsskydd i värsta fall? Jag och min sambo åker dit i en månad, vi åker den 2dec å kommer hem i början av januari:yoparty
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Bara på mitt jobb är det nästan en handfull som ska till Kaoh Lak i december.
Tydligt rätt populärt resmål så jag skulle lätt ha dragit dit själv.

Du kommer ångra dig som fan annars (om inte annat när du blir äldre), tror jag iaf.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Åk själv! Det är grymt! Du kommer träffa massor med kul folk att umgås med. Jag har varit där ensam flera rundor, och det är riktigt soft ute på öarna. Skulle nog faktiskt föredra att åka ensam framför att vara två många gånger.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Ta med dig några bra böcker och din iPod såklarar du dig från dom tråkiga stunderna. Om du kommer att ha några över huvudtaget! :)
Reser oxså helst själva, om jag har brist på bra resesällskap och inget annat än rekommendera det!
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n

Jag får dock uppfattningen om att du bokat en charterresa.
Jo det har jag och en ganska dyr sådan också :huvet
Så det jag funderar på är om jag ska åka själv att avboka den då och satsa på en flygstol bara då är man lite friare och kan bestäma själv vart man vill bo.

Tog dykcert i sommras för att jag skulle ner och hade hört att det var fint att dyka där nere.

Vilken stad ska man satsa på i så fall?
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Menar du vart du skall flyga är det ju helt klart Bangkok och väl där tar du dig till Khao San Road, som är rena charterstället, mitt i stán :) Här hittar du massor av backpackers och kan få tips om vart du kan resa. Här finns också en massa resebyråer där du kan boka ditt fortsatta resande. Och mkt billigt boende. Inhandla guidbokenLonely Planet, så klarar du dig i alla lägen.

Vad vill du uppleva? Om du vill dyka så skall Khao Lak vara superfint (har inte varit där själva), så ett tips är ju att du börjar med att resa dit och ta det sedan som du kommer.

Om du vill upp till norra Thailand har du bl a Chang Mai, där du kan utgå från för att gå på treaking, övernatta i väldigt små byar med "locals", rida elefant.
Vilken stad ska man satsa på i så fall?
 

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Vit Aprilia.
Åk själv utan ngn fruga.. hört att dom säljer avsugningar för 10 kronor styck.. stämmer detta?:tuttar

Och att dom skuter pingisbollar ur.. musen:yoparty
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dennis: Ska du dyka rekommenderar jag bl a Phi phi öarna, går många turer ifrån Puket även till andra bra dykställen. Tänkte ta en tur till en ställe där man kan se hajar/valhaj, återkommer med platsen då jag i skrivande stund inte kommer ihåg namnet.

Ta kontakt med resebolaget; du kanske kan boka om din resa?, att avboka helt vore synd, resa är ett bra sätt att komma ifrån vardagens "måsten" och hämta nya krafter.

Edit: dykställen i närheten där du bokat är Similianöarna och Surinöarna "som ligger några timmars båtresa västerut. Similianöarna räknas som ett av de tio bästa dykställena i världen"
 

Bifogat

  • 2005%20Phuket%20-%20PhiPhi%20Island%20Tour%20060.jpg
    2005%20Phuket%20-%20PhiPhi%20Island%20Tour%20060.jpg
    84.1 KB · Visningar: 95
Last edited:

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n

Ta kontakt med resebolaget; du kanske kan boka om din resa?, att avboka helt vore synd, resa är ett bra sätt att komma ifrån vardagens "måsten" och hämta nya krafter.

Ska försöka ta kontakt med resebolaget i morgon, Men det tar emot att åka iväg ensam även om man vet att det brukar lösa sig.
Känslan att va ensam är kass, beroende av andra människor.

Har slitit hela sommarn för denna semester så det skulle ju va själva fan om man inte kommer iväg.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jag åker ner själv till Bankok den 9:e dec - 9:e jan, ska dock hälsa på min kusin som bor en bit utanför Bankok. Stannar väl några dagar där sen blir det att åka runt till div sevärdheter och bara softa järnet. Är inte helt säker på om han ska hänga på runt men jag räknar ju rätt stenhårt med att träffa mycket andra folk.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top