Thailand, Åka Själv?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Visst! :tummenupp Vet du något om möjligheter till att hyra hoj?

Bara att byta mailadress sen då så får vi se.

Verkar vara livsfarligt att köra hoj där nere, vägarna är väl inte riktigt vad vi är vana vid här vad jag har förstått :gnissla
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bara att byta mailadress sen då så får vi se.

Verkar vara livsfarligt att köra hoj där nere, vägarna är väl inte riktigt vad vi är vana vid här vad jag har förstått :gnissla

Njae, det är lite överdrivet i många fall. Visst, det är vänstertrafik och folk kör som dårar och det är lite halt här och där men man behöver inte köra "slingerbulten-tempo" konstant så det funkar.
Dock får du köra med "ditt eget skinnställ" men hjälmar finns iaf. Är du i Bangkok så finns det skinnställ att köpa enligt en kompis som köpte med ett för 1500:-. Inte högsta kvalitet men snyggt och fungerande med puckar. Fast du får nog leta litegrann...
Grekland är värre måste jag säga, där är det blödande asfalt i varje kurva och att drifta sig runt öarna där är betydligt lättare än i thailand. Blev omkörd 1 gång senast jag var i grekland så det var lite av ett misslyckande :gnissla
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(

Åker 1dec kommer hem 31dec, Någon mer som kommer åka ner då?
Mitt största mål med resan är att få många dyktimmar och kanske träffa några trevliga människor.

Kan rekomendera http://www.similan-diving-safaris.com/ . Åkte på en liveaboard med dom i våras, allt va precis skitbra inkl mat och allt, svensk instruktör också. De utgår från Khaolak, dit tar du dig med minibuss från phuket. I övrigt suger Khaolak, bara barnfamiljer och inget kvällsliv alls.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
äsch! inte farligare än vad man gör det till!, nackdelen är väl alla kvinnliga backpackers man missar på bussrersorna :p

Vänstertrafik gör det hela lite mer spännande också :pannkyss du kommer se :tuttar även om du inte ser dem på bussresorna :hihi om du nu inte ska svinga runt i djungeln. Vägarna är som sagt inte så bra, trottoarer saknas, en och annan elefant eller buffel strossar förbi på vägarna så ta det försiktigt.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag lånar tråden lite för det är onödigt att göra en ny thailandstråd för en fråga. Hur knivigt är det om man vill stanna mer än 30 dagar? Man måste väl skaffa visum?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Det verkar perfekt.
Vad kostade det? hitta inga priser på deras sida.

Du har mer info under "schedule/booking", 17800 baht för en 4 dagarstur. Om du inte har advanced så rekomenderar jag att ta ett deep dive som adventuredive så får du gå till 30m. Kan även ta nattdyk som adventuredive då har du 4 dyk om dagen! Har för mig att vi gjorde 2 dyk vid Richelieu Rock som räknas som ett av världens 10 bästa dyksiter! :yoparty

Shit va sugen man bli o dra iväg igen...

Jag lånar tråden lite för det är onödigt att göra en ny thailandstråd för en fråga. Hur knivigt är det om man vill stanna mer än 30 dagar? Man måste väl skaffa visum?


Det räcker att du tar en sväng ut ur thailand i 24 timmar så är du välkommen in igen om jag inte minns fel.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hur gör man det billigast? Bali verkar ju lockande men ganska dyrt också.

Åk ner till Malaysia en sväng, när jag va där drog jag till GP banan och smet in på vintertesten, fyra fina topsecret rullar :)
Malaysia är ju asfint också, Lankawai kanske..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hur och varifrån gör man det enklast?

beror ju på vart du är i Thailand, men det är väl Perlis som gäller om du ska till Langkawi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia-Thailand_Border

Lankawi, massor fina öar, skattefritt också.
langkawi5.jpg


missa inte Krabi / Railey beach
Railay_aerial.jpg

photo_lg_thailand.jpg


finns en lagun där också..
Railey-lagoon.jpg
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
beror ju på vart du är i Thailand, men det är väl Perlis som gäller om du ska till Langkawi.

Tja vi bokade flygstolar till Bangkok 7dec och hem 16jan igår sen insåg vi att man bara får stanna 30 dagar men det ska gå att förlänga upp till 10 dagar på plats. Inget mer än det planerat, kom gärna med tips på hur vi ska lägga upp det hela. 3 grabbar är vi.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tja vi bokade flygstolar till Bangkok 7dec och hem 16jan igår sen insåg vi att man bara får stanna 30 dagar men det ska gå att förlänga upp till 10 dagar på plats. Inget mer än det planerat, kom gärna med tips på hur vi ska lägga upp det hela. 3 grabbar är vi.

Förutom mina tips ovan så tycker jag du ska kolla med nån som va där nyligen. 94-95 som del av jordruntresa va jag där.. mycket har nog ändrats.

3 grabbar, hm, mycket mekong/lipovitan/7up lär gå åt iaf.. :)
 
Last edited:

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Ducati 1000ss
Tja vi bokade flygstolar till Bangkok 7dec och hem 16jan igår sen insåg vi att man bara får stanna 30 dagar men det ska gå att förlänga upp till 10 dagar på plats. Inget mer än det planerat, kom gärna med tips på hur vi ska lägga upp det hela. 3 grabbar är vi.

Tror du kan ansöka om längre visum här hemmifrån , upp till 3 månader, men då är det inte gratis längre.
Vad gäller Bali så finns det som jag ser det bara en anledning att åka dit istället för thailand, och det är om man ska surfa, annars tyckte jag thailand var bättre på allt , trevligare folk , godare mat och finare stränder får väl dock tillägga att det var grymt billigt på bali, nästan halva priset av vad du ger i thailand :)

Och till trådskaparen:
Har vart i thailand nu 5 ggr och 2 ggr har jag åkt ned ensam , använder man bara lokala transporter och bor på backpackerställen träffar man massvis med sköna människor.
Kan rekomendera Phi Phi island för party och grym natur*dykning*, dock rejält charter turistigt nu.
Ko Phang ngang GRYMT party *läs Fullmoonparty* och massa fina stränder runt ön, knappt inge charter alls = billigt att bo och leva
Koh tao Liten ö precis jämte koh phang ngang dykarnas paradis sägs det
Sist men inte minst Koh Chang grym natur , fina hoj\moppevägar och grym natur med fina stränder, väljer du lonely beach slipper du alla charter resenärer och träffar massa folk också + billigt boende.

och som nån skrev innan , Lonely planets guide är riktigt bra, men ha den bara soom referens och hitta dina egna smultronställen :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top