Tack Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Du bidrar ibland väldigt mycket till spammning och att du ens ansöker som moderator känns mer som att du skojar med en.

Du får nog ordna en definition som jag begriper i så fall för i min värld så är spam något totalt ovidkommande och det kan jag någorlunda rakryggat säga att jag sällan bidrar med, sedan att jag tillbringar 90% i OT och 10% i MC kan du däremot ha rätt i.

Men fundera på hur du uppfattas om du tycker det är trevligt att svara någon att man tror han skämtar när han erbjuder sina åtråvärda tjänster.

Och om det inte är spammande moderatorer du vill ha, när du har t.ex. RoLLer (som jag gillar) men som jag inte noterat är särskilt aktiv i t.ex. teknikforumet heller. Och Mattias attityd och inlägg i trådar? Störtskönt mestadels men oftast helt ovidkommande och ärligt talat väldigt otrevligt mot vissa personer. Inte för att det stör mig, tvärtom, men det tyder på en viss inkonsekvens tycker jag.

Och som sagt, MDM som inte varit online på ett halvår, är det ditt förstahandsval att hålla ordning i OT verkligen?

Nu är ju inte jag säker, men hur många startar upp ett forum med avsikten att kunna tjäna pengar på den?

Ok då, ganska många. :tungan

Men är du säker på att det var så Sporthoj startade?

Dom flesta, betoning på flesta, som startar något sånt här med avsikt att tjäna pengar på det drömmer stort...

Kanske bara är min åsikt, men Swedie verkar ha fötterna på jorden.
Sporthoj startades för gruppkänslan att sporthojare skulle ha någonstans o snacka utan behov att vara med i någon klubb, för på den tiden fanns bara klubbforum.

Efter ett antal år vartefter sajten blev större så började företag höra av sig om att göra reklam på sidan. Nu tror Biturbo säkert att jag skriver det här för att jag vill att ni ska tycka synd om mig, men jag är inte den som bett företag att göra reklam på sidan.

Min initiala tanke var alltså inte pengar, tro't eller ej. Men pengar blev till slut involverat o det förstör ju ibland det roliga med saker o ting.

Sedan tror jag inte att en helt annonsfri sajt som SH skulle vara bättre i sig, utan jag har satt regler runt hur var när och hur stora annonserna får vara på SH. Jag har därmed prioriterat läskvaliten för forumet framför annonsintäkter.

Det roliga är att jag ska bara sitta och ta emot och får inte "ge igen" om vi ska kalla det för något.

Men ja, jag kan erkänna att jag kanske använt lite extra kryddare ordval. Ibland trist o behöva sjunka till samma nivå för att göra sig hård.

Professionellt jobbat gentemot "kunder"

Nope.

Egot får sig törnar ibland, då biter man ihop och jobbar professionellt.:tummenupp

Du likt flera vill som sagt bara inbefinna sig i trådar utan att göra något för kvaliten.

Vilken kvalité är det du syftar på. Vissa trådar saknar per defintion kvalité och är helt enkelt bara underhållande kackel för alla inblandade. Där deltar jag som lika god kålsupare och spammar jag med.

I seriösa trådar anser iaf jag att jag oftast diskuterar och argumenterar sakligt. I andra seriösa trådar har jag så gott som dagligen varit 100% seriöst och försökt hjälpa folk med alla möjliga frågor och ärenden. Det har gällt allt från Ljud&Bild-frågor till digitalkameraprylar, till hojköp till körkortsärenden.

Att du sedan stör dig på att jag är en energisk debattör när utmedpackarna drar igång, nu även understödda av dig är en annan sak. För den saken har du redan bannat mig när antirasism plötsligt började anses lika förbjudet som rasism..

I den här tråden har jag som sagt bara spammat då jag besvarat ett påhopp på mig som uppenbarligen inte anses vara spam.. Att den som hoppade på mig uteslutande ägnar sig åt spam på forumet verkar inte göra något eftersom han troligen aldrig är kritisk i sin hållning och dessutom har samma politiska åskådning som du själv.

Du får nog ordna en definition som jag begriper i så fall för i min värld så är spam något totalt ovidkommande och det kan jag någorlunda rakryggat säga att jag sällan bidrar med, sedan att jag tillbringar 90% i OT och 10% i MC kan du däremot ha rätt i.

Men fundera på hur du uppfattas om du tycker det är trevligt att svara någon att man tror han skämtar när han erbjuder sina åtråvärda tjänster.

Och om det inte är spammande moderatorer du vill ha, när du har t.ex. RoLLer (som jag gillar) men som jag inte noterat är särskilt aktiv i t.ex. teknikforumet heller. Och Mattias attityd och inlägg i trådar? Störtskönt mestadels men oftast helt ovidkommande och ärligt talat väldigt otrevligt mot vissa personer. Inte för att det stör mig, tvärtom, men det tyder på en viss inkonsekvens tycker jag.

Och som sagt, MDM som inte varit online på ett halvår, är det ditt förstahandsval att hålla ordning i OT verkligen?
Ja, jag tog inte ditt PM på allvar. Jag kan ju ha fel om dig, men tyvärr så är du en av dom som startar kontroversiella trådar om politik och allt möjligt. Det är inte kompatibelt med en moderator.

Ta Roller, han var rolig före han var Moderator, efter han blev Moderator började han inse hur seriös han måste vara för att få unsen till "respekt". Han vågade till slut inte göra några egna modereringar.

Av denna anledning så är jag just nu inte lika våglig att ge ut rättigheter till vilka som helst där ute. Det måste vara en smått anonym person med få inlägg, men med god respekt bland övriga och ska visa god moral och etik.

Mattias är med för att han har varit med från början. Han har ju fan egen smilie :mattias :)

Ja, jag tog inte ditt PM på allvar. Jag kan ju ha fel om dig, men tyvärr så är du en av dom som startar kontroversiella trådar om politik och allt möjligt. Det är inte kompatibelt med en moderator.

Ta Roller, han var rolig före han var Moderator, efter han blev Moderator började han inse hur seriös han måste vara för att få unsen till "respekt". Han vågade till slut inte göra några egna modereringar.

Av denna anledning så är jag just nu inte lika våglig att ge ut rättigheter till vilka som helst där ute. Det måste vara en smått anonym person med få inlägg, men med god respekt bland övriga och ska visa god moral och etik.

Mattias är med för att han har varit med från början. Han har ju fan egen smilie :mattias :)

Vadå. Är inte RoLLer moderator längre?
Jag tycker mig inte startat speciellt mycket kontroversiella trådar på sistone (något år) men vi kanske har olika referenser, och på tal om det:
Jag tycker faktiskt du har bra åsikter vad gäller vissa kontrobversiella frågor, men hade jag skrivit hälften av vad du skrivit om t.ex. Södertäljes problem så hade du förpassat mig till samma öde som ah17 mötte, som f.ö. var hälften så explicit i sina slutsatser som du är.

Och apropå egna smilies, du tog till och med bort korvgubbes tråd om att jag skulle få äran med en egen med myrstackspinnen.

Vilken kvalité är det du syftar på. Vissa trådar saknar per defintion kvalité och är helt enkelt bara underhållande kackel för alla inblandade. Där deltar jag som lika god kålsupare och spammar jag med.

I seriösa trådar anser iaf jag att jag oftast diskuterar och argumenterar sakligt. I andra seriösa trådar har jag så gott som dagligen varit 100% seriöst och försökt hjälpa folk med alla möjliga frågor och ärenden. Det har gällt allt från Ljud&Bild-frågor till digitalkameraprylar, till hojköp till körkortsärenden.

Att du sedan stör dig på att jag är en energisk debattör när utmedpackarna drar igång, nu även understödda av dig är en annan sak. För den saken har du redan bannat mig när antirasism plötsligt började anses lika förbjudet som rasism..

I den här tråden har jag som sagt bara spammat då jag besvarat ett påhopp på mig som uppenbarligen inte anses vara spam.. Att den som hoppade på mig uteslutande ägnar sig åt spam på forumet verkar inte göra något eftersom han troligen aldrig är kritisk i sin hållning och dessutom har samma politiska åskådning som du själv.
Vad du valde att göra istället för att rapportera vad du tog som ett påhopp, så svarade du med ännu "värre" spam som i sig är första inlägget till att göra tråden sämre och sämre.

Om du tycker att Paradoxy skrev något elakt till dig kan du isåfall rapportera det som ett påhopp och förklara varför så tas det bort.

(ja, du rapporterade hans inlägg som "Spam", men först efter att ditt inlägg togs bort som "Spam").

Vadå. Är inte RoLLer moderator längre?
Jag tycker mig inte startat speciellt mycket kontroversiella trådar på sistone (något år) men vi kanske har olika referenser, och på tal om det:
Jag tycker faktiskt du har bra åsikter vad gäller vissa kontrobversiella frågor, men hade jag skrivit hälften av vad du skrivit om t.ex. Södertäljes problem så hade du förpassat mig till samma öde som ah17 mötte, som f.ö. var hälften så explicit i sina slutsatser som du är.

Och apropå egna smilies, du tog till och med bort korvgubbes tråd om att jag skulle få äran med en egen med myrstackspinnen.

Roller är satt som moderator fortfarande, men som sagt väldigt inaktiv. Därför jag lite lätt börjat se mig om efter nya moderatorer. MDM kände sig lika påhoppad. Jag har varit påhoppad i många år HEHE (Biturbo, jag skriver inte att folk ska tycka synd om mig...!).

Vissa saker kan man PM:a folk om.

Två medlemmar ska inte behöva starta en tråd i ett forum som 1000-tals läser och fråga saker.

Det är detta jag menar med "kvalite", att man liksom inte startar vilka trådar som helst.

Vissa trådar är ju likt dönickar-diskussioner man ser i Chat-sessioner. Sådant tycker inte jag tillhör forumet.

Testforumet och OT började bli för likt, Testforumet rök helt då det helt enkelt enbart spammade där.

Last edited:
Men ibland får man fan ge även "kunder" på käften. Man tar inte hur mycket skit som helst.

Nej det är klart att man måste sätta några gränser.
Men det är de kunder man redan har som man ska vara mest rädd om, för det är dem som ger dig inkomst. En ny kund måste du smöra för och övertyga att just du/dina grejer är de bästa. En ny kund ger dig inte någon stadig inkomst förrens han har blivit en återkommande kund.

.
(ja, du rapporterade hans inlägg som "Spam", men först efter att ditt inlägg togs bort som "Spam").

Så i.o.m det så är hans påhopp(spam) ok men inte min replik?
Spännande! Konsekvent!

Hur mycket konkret har Paradoxy skrivit i denna tråd utöver påhoppet?

Självklart bekommer det mig inte att han gör sig lustig på min bekostnad. Eftersom du uppenbarligen så tydligt noterat att jag är en "spammare" så borde du även noterat att jag sällan blir särskillt upprörd när någon "mobbar mig".. Förutom något inlägg när någon ville slå sönder mina knäskålar har mina "anmälningar" ytterst sällan gällt påhopp på mig utan uteslutande nackskåttarnas hets-inlägg som rör helt andra personer än mig själv. Jag har nitiskt och envetet käftat emot och talat för grupper som aldrig kommer till tals här. För det blev jag bannad för något år sedan.

Nu måste jag gå och jobba. Hoppas att tråden får ligga kvar. Så jag har nått att läsa i kväll.

Ha det bra nu gubbar. Och va snälla nu :pannkyss

Testforumet och OT började bli för likt, Testforumet rök helt då det helt enkelt enbart spammade där.

För egen del har jag ytterst sällan spammat i MC-forumet eller något annat forum.
OT-forumet är däremot ett typexempel på något som gör att folk faktiskt hänger här hela dagarna. Det är som MC-klubbens klubblokal, inte garage, utan lokal där man hänger och snackar skit. Skulle allt spammande tyotalförbjudas och endast strikt "nödvändiga" trådar tillåtas så skulle detta forum garanterat halvera sin besökarskara..

Man hänger i OT men använder resten av forumet för att få kunskap.

Professionellt jobbat gentemot "kunder"

Nope.

Egot får sig törnar ibland, då biter man ihop och jobbar professionellt.:tummenupp
Jag tror att i de flesta fall där folk PMar eller emailar mig så har jag skött allting så P.K. som det är möjligt och varit trevlig.

Jag blir bara trött på sådana påhopp som visade sig i en tråd som skulle vara en tacktråd till mig.

Jag skulle va den bästa moderatorn, jag är inne här jämt o jag vet hur mkt man får spamma innan man blir bannad :D

För övrigt, kan du inte bara helt enkelt gå ut med hur mkt du tjänar på denna sidan per månad samt på tröjorna så kan vi va tysta sen.
Jag får slita natt 165h/mån för att få ihop min brödföda på strax över 20 före skatt iaf.

Nej det är klart att man måste sätta några gränser.
Men det är de kunder man redan har som man ska vara mest rädd om, för det är dem som ger dig inkomst. En ny kund måste du smöra för och övertyga att just du/dina grejer är de bästa. En ny kund ger dig inte någon stadig inkomst förrens han har blivit en återkommande kund.
Men som Biturbo sagt så är det inte JAG som är sajten, det är medlemmarna som är sajten och det är medlemmarna som sätter stämningen.

Jag kan ju även göra som så att jag skiter i allt och modererar INGENTING.

I ärendet tröjor så kan nog ingen heller säga att jag skött supporten dåligt. De flesta ska ha fått svar och till slut blivit nöjda. Det är inte jag som säljer tröjorna, jag förser tjänsten då det är medlemmar på sajten som vill ha tröjor som det står ens namn på. Helt på eget bevåg utan påtryck från mig.

Jag skulle va den bästa moderatorn, jag är inne här jämt o jag vet hur mkt man får spamma innan man blir bannad :D

För övrigt, kan du inte bara helt enkelt gå ut med hur mkt du tjänar på denna sidan per månad samt på tröjorna så kan vi va tysta sen.
Jag får slita natt 165h/mån för att få ihop min brödföda på strax över 20 före skatt iaf.
Nej, exakta nuffror är inget jag kommer säga. Jag skriver igen, att jag klagar inte. Jag tjänar inte pampigt, men det duger och betalar utgifterna jag har. Sedan så skattar och bidrar glatt till socialbidragstagarna hurra :D (not)

För egen del har jag ytterst sällan spammat i MC-forumet eller något annat forum.
OT-forumet är däremot ett typexempel på något som gör att folk faktiskt hänger här hela dagarna. Det är som MC-klubbens klubblokal, inte garage, utan lokal där man hänger och snackar skit. Skulle allt spammande tyotalförbjudas och endast strikt "nödvändiga" trådar tillåtas så skulle detta forum garanterat halvera sin besökarskara..

Man hänger i OT men använder resten av forumet för att få kunskap.
OT är ett nödvändigt ont.

Att hantera OT forumet är delikat.

Vad jag vill göra är inte alltid något jag kommer göra då det inte vore bra för sajten, iaf på kort sikt.... så låt säg jag vågar inte (slänga ut ett X antal personer).

Men jag vill ju helst ge alla en chans att inse att sajten blir vad man själv gör den.

Last edited:
Men som Biturbo sagt så är det inte JAG som är sajten, det är medlemmarna som är sajten och det är medlemmarna som sätter stämningen.

Jag kan ju även göra som så att jag skiter i allt och modererar INGENTING.

I ärendet tröjor så kan nog ingen heller säga att jag skött supporten dåligt. De flesta ska ha fått svar och till slut blivit nöjda. Det är inte jag som säljer tröjorna, jag förser tjänsten då det är medlemmar på sajten som vill ha tröjor som det står ens namn på. Helt på eget bevåg utan påtryck från mig.

Nej, exakta nuffror är inget jag kommer säga. Jag skriver igen, att jag klagar inte. Jag tjänar inte pampigt, men det duger och betalar utgifterna jag har. Sedan så skattar och bidrar glatt till socialbidragstagarna hurra :D (not)

Jag vet att du tjänar det tredubbla mot mig plus lite till :crash
:gnissla

Edit: Det minsta du kan göra mot oss stackare som måste jobba natt för att få ihop brödfödan är att tillåta natt-spamtråden igen så tiden kan gå lite fortare :fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer