Tack Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Värt besväret? Om du inte haft de dör tröjerna i trafiken så hade inte siten varit så här stor nu. Så enkelt är det.

Är det inte bra att siten har blivit så stor då? :va
Tycker det är klockrent eftersom det bokstavligen talat är en outömlig källa på kunskap.
Jag har lärt mig bra mycket och även fått mycke hjälp när jag har behövt :)

Så jag tycker att det bara skulle va roligt om Swedie kunde få lite extra dollars för tröjjorna, eftersom det då höjjer motivationen för honom att forsätta.

Tack Swedie :tummenupp

Därför att det är ett genomgående tema hos dig att du aldrig har råd och att du tjänar så dåligt osv, osv. Detta har jag reagerat på i flera år och inte minst när det skulle samlas in till en server. Patetiskt faktiskt.

Värt besväret? Om du inte haft de dör tröjerna i trafiken så hade inte siten varit så här stor nu. Så enkelt är det.

Länka till dessa inlägg där jag säger mig inte ha råd eller att jag tjänar för dåligt. Jag har sagt att det är dålig förtjänst på tröjorna. Inte att jag tjänar dåligt generellt sett.

Om du reagerat på det i flera år bör du kunna ge exempel.

Jag vill dock säga att jag inte på iaf 2-3 år har sagt något gällande ha råd eller ej, då jag faktiskt HAR råd just nu. Så därför klagar jag inte.

Vad gäller servern så har jag vid ett flertal tillfällen försökt få kontakt med personer som KAN mysql och php-optimering för att hjälpa till mot betalning (det kommer du se om du hittar dom inläggen). Jag har inte bett om något gratis där.

Förr, för 3-4 år sedan och längre tillbaka så hade jag verkligen inte råd. Och om medlemmar erbjuder sig att hjälpa till att betala för att göra sajten så är det väl bara en bra grej. Ska jag tacka nej och låta sajten bli sämre?

För varje inlägg du gör inser jag förövrigt att du är bäst i världen. Måste kännas bra.

Nej nej, inte jag som byggt sajten. Det är medlemmarna... :nicka Dom miljarder timmar jag lagt på sajten är oxå såklart fiktionella och ej något att räkna med. Det ska vara idéellt utan ersättning. Det var så iaf första 5 åren.

Men ja, medlemmarna gör ju sajten läsvärd genom att bidra med trådar / inlägg (dock inte Biturbo... :arsele ) och det är det som gör att folk länkar till sajten och vill läsa det som sägs och besökarantelet gör annonsörer intresserade.

Visserligen gottar sig ju en hel del av att läsa sådana här hata-Swedie-trådar som kommer upp med jämna mellanrum. "All PR är bra PR" funkar även på webben.

Jag är inte speciellt sur faktiskt, sitter mest o småskrattar över hur Biturbo inte tänker till så mycket utan hittar på ett scenario som han sedan med järngrepp håller sig fast vid och kan inte tänka sig att det är på ett annat sätt.

Och när han blir tillfrågad att bidra till sajten, när då vill han ha pengar o han säger att han hatar mig (summa sumarum). Lyckat.

Haha.. Jag hatar dig inte gubben :pannkyss

Men nu gör du det igen.. Ååh.. jag har spenderat massor med tid.. Åååh.. de första fem åren.. ååh.. tröjorna är så dyra.. Åååh.. Jag har inte råd med en server.

Kom igen.. Vilken verksamhet har inte en uppstartsperiod?

Tycker det är klockrent eftersom det bokstavligen talat är en outömlig källa på kunskap.

Så jag tycker att det bara skulle va roligt om Swedie kunde få lite extra dollars för tröjjorna, eftersom det då höjjer motivationen markant.

Tack snälla herr ICA-handlare för att jag får handla varor av dig.

Last edited:
Haha.. Jag hatar dig inte gubben :pannkyss

Men nu gör du det igen.. Ååh.. jag har spenderat massor med tid.. Åååh.. de första fem åren.. ååh.. tröjorna är så dyra.. Åååh.. Jag har inte råd med en server.

Du pratar i kod, nu kommer det fram ett nytt ord "server".

Kan du inte bara prata ut istället för att hålla på som en klimakteriekossa med PMS-besvär som inte vill säga vad det verkligen handlar om?

Känns som jag är din teraput som försöker locka ut det där hemska inom dig.

Så jag tycker att det bara skulle va roligt om Swedie kunde få lite extra dollars för tröjjorna, eftersom det då höjjer motivationen för honom att forsätta.

Klockrent inlägg! :fakta

Om du reagerat på det i flera år bör du kunna ge exempel.

Jag kan ge ett istället:
För tre år sedan är jag i princip bombsäker på att det var en insamling till en ny server, inte 5-6 år sedan som du skrev.

Förresten, om du vill ha förslag - varför svarar du inte ens på de frågor eller förslag som ställs i just det, Förslag och Frågor-forumet?

De (förvisso få) gånger jag orkat bemöda mig har jag undrat varför.

Jag har till och med erbjudit mig att bli moderator för att rensa upp utan att ens få ett svar om jag minns rätt.

Du Swedie jag tycker att man ska få kunna ge lite kritik utan att bli kallad både det ena och det andra av dig. Biturbo resonerar lungt med ett någorlunda vårdat språk. Du därimot slänger ur dig onödiga påhopp. Varför?
Det verkar nästan som om du vill provosera fram det sämsta hos personen.
Varför annars slänga ur sig ....
Du pratar i nattmösan herr duktig själv.
Viktigpetters
Du kanske tycker det är manligt
Ett piller för mycket kanske? mm.

Sen tycker jag att det kan vara bra att få rensa ut luften ibland, om man kan hålla det på en rimlig nivå.
Utan att riskera att bli bannad av dig. Tycker som oftast att du är j-vligt snabb på att banna folk. Och spesiellt när det är fråga om kritik riktad till dig.

Håller med helt men det är ju inte i motsats till det någon skriver, eller vad har jag missat?

Jag kan ge ett istället:
För tre år sedan är jag i princip bombsäker på att det var en insamling till en ny server, inte 5-6 år sedan som du skrev.

Förresten, om du vill ha förslag - varför svarar du inte ens på de frågor eller förslag som ställs i just det, Förslag och Frågor-forumet?

De (förvisso få) gånger jag orkat bemöda mig har jag undrat varför.

Jag har till och med erbjudit mig att bli moderator för att rensa upp utan att ens få ett svar om jag minns rätt.
Ja tidsuppfattningen kan ju bli lite fel. Men japp, jag fick hjälp av en person som lånat ut en server för mysql-biten.

Du bidrar ibland väldigt mycket till spammning och att du ens ansöker som moderator känns mer som att du skojar med en.

Ahh, två duktiga debattörer i en duell.
Tar fram :corn och förväntar mig god eftermiddagsunderhållning.

Edit: Var f*n är popcornen? :mad:

Utan att riskera att bli bannad av dig.

Jag tycker det var spännande att Paradoxy uppenbarligen fick hoppa på mig och inlägget får dessutom ligga kvar men mitt svar till honom som var STEN + GLASHUS blev borttaget med kommentaren att jag riskerar banning?!

...OM du läser mina inlägg så har jag inte hoppat på någon eller ifrågasatt dig som person. Jag ifrågasätte det enkla faktum att vissa inte inser att tröjförsäljning på nätet är en affärsverksamhet som vilken annan och INTE någon form av välgörenhet eller ideell verksamhet, även om det möjligen rörde sig om det de allra första vändorna för flera år sedan..

Är det märkligt att kommetera när folk är beredda att kyssa en säljares fötter trots att de fått betala dyrt för att göra reklam för säljaren?

Det är väl snarare ett påhopp på köparen och har inget med säljaren att göra..

- "Tack snälla Ingvar Kamprad för att du låter mig köpa en Billybokhylla tiull ett sånt förmånligt pris!"

Du Swedie jag tycker att man ska få kunna ge lite kritik utan att bli kallad både det ena och det andra av dig. Biturbo resonerar lungt med ett någorlunda vårdat språk. Du därimot slänger ur dig onödiga påhopp. Varför?
Det verkar nästan som om du vill provosera fram det sämsta hos personen.
Varför annars slänga ur sig ....
Du pratar i nattmösan herr duktig själv.
Viktigpetters
Du kanske tycker det är manligt
Ett piller för mycket kanske? mm.

Sen tycker jag att det kan vara bra att få rensa ut luften ibland, om man kan hålla det på en rimlig nivå.
Utan att riskera att bli bannad av dig. Tycker som oftast att du är j-vligt snabb på att banna folk. Och spesiellt när det är fråga om kritik riktad till dig.
Det roliga är att jag ska bara sitta och ta emot och får inte "ge igen" om vi ska kalla det för något.

Men ja, jag kan erkänna att jag kanske använt lite extra kryddare ordval. Ibland trist o behöva sjunka till samma nivå för att göra sig hård.

Jag har inte tänkt banna någon som diskuterat i tråden.

Jag bannar spammare som inte vill diskutera, utan bara inbefinna sig i tråden utan att tillföra något. Därav det borttagna inlägget tidigt i tråden med varningen.

Jag bannar spammare som inte vill diskutera, utan bara inbefinna sig i tråden utan att tillföra något. Därav det borttagna inlägget tidigt i tråden med varningen.

Jag deltog ju i diskussionen. Mitt inlägg var ju en replik på ett spam-inlägg från en person som INTE deltog i diskussionen. Men påhoppet fick var kvar men min replik renderade i ett hot om banning.

Nu är ju inte jag säker, men hur många startar upp ett forum med avsikten att kunna tjäna pengar på den?

Ok då, ganska många. :tungan

Men är du säker på att det var så Sporthoj startade?

Dom flesta, betoning på flesta, som startar något sånt här med avsikt att tjäna pengar på det drömmer stort...

Kanske bara är min åsikt, men Swedie verkar ha fötterna på jorden.

Jag tycker det var spännande att Paradoxy uppenbarligen fick hoppa på mig och inlägget får dessutom ligga kvar men mitt svar till honom som var STEN + GLASHUS blev borttaget med kommentaren att jag riskerar banning?!

...OM du läser mina inlägg så har jag inte hoppat på någon eller ifrågasatt dig som person. Jag ifrågasätte det enkla faktum att vissa inte inser att tröjförsäljning på nätet är en affärsverksamhet som vilken annan och INTE någon form av välgörenhet eller ideell verksamhet, även om det möjligen rörde sig om det de allra första vändorna för flera år sedan..

Är det märkligt att kommetera när folk är beredda att kyssa en säljares fötter trots att de fått betala dyrt för att göra reklam för säljaren?

Det är väl snarare ett påhopp på köparen och har inget med säljaren att göra..

- "Tack snälla Ingvar Kamprad för att du låter mig köpa en Billybokhylla tiull ett sånt förmånligt pris!"
Du likt flera vill som sagt bara inbefinna sig i trådar utan att göra något för kvaliten. Att du ska svara på Paradoxys inlägg som var på gränsen till spam, med 2 stora bilder på stenar så är ju iaf det i mina ögon spam och inte direkt seriöst inlägg. Många övriga inlägg du gör är oxå i samma klass. Du har fått en spamstämpel på dig som jag reagerar fort på när du är på fel ställen och håller på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer