Tack Swedie!

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag vet att du tjänar det tredubbla mot mig plus lite till :crash
:gnissla

Edit: Det minsta du kan göra mot oss stackare som måste jobba natt för att få ihop brödfödan är att tillåta natt-spamtråden igen så tiden kan gå lite fortare :fakta
Gällande ekonomi, så klart Nej på det.

Nej, att tillåta en spamtråd samtidigt att jag säger att det ska bli hårdare tag mot spam vore väl inte så bra va? Jag vill ju inte behöva bli kallad för inkonsekvent för ofta. Jäkla tunn tråd o vandra på iaf för att hålla sig på rätt sida om vad som är konsekvent eller ej.

Jag vill ha ett OT-forum som har mycket inlägg utan att behöva bli spammigt i känslan. Stundsvis håller det bra nivå, men ibland sjunker det tillbaka och vissa medlemmar härjar vilt.

Det brukar bli lugt när jag bannad en del, kanske borde testa banna längre perioder.

Gällande ekonomi, så klart Nej på det.

Nej, att tillåta en spamtråd samtidigt att jag säger att det ska bli hårdare tag mot spam vore väl inte så bra va? Jag vill ju inte behöva bli kallad för inkonsekvent för ofta. Jäkla tunn tråd o vandra på iaf för att hålla sig på rätt sida om vad som är konsekvent eller ej.

Jag vill ha ett OT-forum som har mycket inlägg utan att behöva bli spammigt i känslan. Stundsvis håller det bra nivå, men ibland sjunker det tillbaka och vissa medlemmar härjar vilt.

Det brukar bli lugt när jag bannad en del, kanske borde testa banna längre perioder.

Det jag vill åstakomma med en spamtråd är att just få bort spammet, trot eller ej.
Med en specifik spamtråd så tror och hoppas jag att folk helt enkelt kan spamma av sig lite där istället för o göra det lite här o var.

Kommer inte riktigt ihåg hur det blev sist men jag har iaf för mig att resten av forumet hölls ganska spamfritt under nätterna medans tråden som skulle spammas fylldes på med rask fart.

Edit: ett annat alternativ jag funderat på är om det kan ordnas en enkel web-chatt a'la aftonbladet som det kan spammas iväg på.
IRC o sånt funkar inte när folk jobbar o vill fördriva tiden för de e ingen som installerar IRC-klienter på datorn för det ändamålet.

Jag skulle va den bästa moderatorn, jag är inne här jämt o jag vet hur mkt man får spamma innan man blir bannad :D

För övrigt, kan du inte bara helt enkelt gå ut med hur mkt du tjänar på denna sidan per månad samt på tröjorna så kan vi va tysta sen.
Jag får slita natt 165h/mån för att få ihop min brödföda på strax över 20 före skatt iaf.

Är det ännu ett inlägg i debatten om den svenska avundsjukan eller? Vad fan spelar det för roll om Swedie tjänar en mille eller 100 spänn? Skulle du vilja lägga ner horder av timmar på ett jobb utan att få betalt? Och dessutom bli störd i nattsömnen för att en massa dårar sitter och fyller sajten man skapat med dynga som får en att undra hur folk funkar...eller inte funkar?!!
Jag skulle då definitivt inte gjort det.
Om man nu tycker att man tjänar så jävla dåligt och är avundsjuk på vad andra tjänar som tjänar mer varför skaffar man inte en bättre utbildning då och byter jobb helt enkelt?
Jag har mer ut än vad du har brutto din jävla fattiglapp för att jag började använda hjärnan istället.
Typiskt svenskt jävla tankesätt:mad:

Anm: Ursäkta men få saker gör mig mer arg!!!

OT är ett nödvändigt ont.

Att hantera OT forumet är delikat.

Vad jag vill göra är inte alltid något jag kommer göra då det inte vore bra för sajten, iaf på kort sikt.... så låt säg jag vågar inte (slänga ut ett X antal personer).

Vilka är det du vill slänga ut?
De som spammar?
De som är kritiska?
De som inte bidrar i MC-delen?
Eller alla ovanstående?

Att säga att OT-delen är ett onödigt ont är att förenkla det hela för det är ofta här du återfinner de mest "hängivna" sporthoj.com:arna.

Självklart finns en trogen skara banåkare och olja&bensinluktande lirare men OT fyller en otrligt viktig funktion för det är de som samlar de "vanliga dödliga"...

Att sparka ut alla som jag listade däruppe och förbjuda allt spam och allt oseriöst är lika naivt och aningslöst som att en mc klubb plötsligt byggde om klubblokalen till garage och förbjöd långfika på gruppkörningarna med kommentaren:
- "Hojar skall åkas och mekas, vill ni inte bidra till den delen utan bara fika och snacka skit så kan ni dra!"

Hojarna är den gemensamma nämnaren men det är det "sociala" och ibland osociala kacklet som gör att folk fastnar och återvänder dagarna i ände.

Någon får gärna visa på ett exempel på ett forum som är 100% tekniskt och sakligt och helt och hållet dedikerat sakfrågan som ändå har 500+ ständiga inloggningar.

Mitt förslag är att tillåta spam, mer än idag, men det måste begränsa sig till ett fåtal trådar och får inte förstöra riktigt seriösa trådar.

Jag deltog aldrig i nattspamtråden men ser inte hur den på något sätt förstör forumet. Man vet innehållet och kan alltså välja att inte delta eller läsa...

Så länge det är så får de gärna spamma flera tusen sidor.

Att däremot spamma sönder alla trådar som är uppe, även de med seriöst innehåll är en annan sak.

Last edited:
Är det ännu ett inlägg i debatten om den svenska avundsjukan eller? Vad fan spelar det för roll om Swedie tjänar en mille eller 100 spänn? Skulle du vilja lägga ner horder av timmar på ett jobb utan att få betalt? Och dessutom bli störd i nattsömnen för att en massa dårar sitter och fyller sajten man skapat med dynga som får en att undra hur folk funkar...eller inte funkar?!!
Jag skulle då definitivt inte gjort det.
Om man nu tycker att man tjänar så jävla dåligt och är avundsjuk på vad andra tjänar som tjänar mer varför skaffar man inte en bättre utbildning då och byter jobb helt enkelt?
Jag har mer ut än vad du har brutto din jävla fattiglapp för att jag började använda hjärnan istället.
Typiskt svenskt jävla tankesätt:mad:

Anm: Ursäkta men få saker gör mig mer arg!!!

Jag började mitt inlägg med att säga att jag borde bli moderator, hänger du med på forumet vet du att då är inlägget inte så himla seriöst :D

O jag får inte sova alls på natten för jag måste jobba, buhu då om man blir väckt nån natt då o då för man inte stängt av mobilen :D

Dem pengarna jag egentligen tjänar för de lilla jobb jag gör så e jag nöjd o glad så jag klagar inte, egentligen..fast de gör jag ju såklart..det måste man göra oavsett hur bra man har de :D

Vilka är det du vill slänga ut?
De som spammar?
De som är kritiska?
De som inte bidrar i MC-delen?
Eller alla ovanstående?

Att säga att OT-delen är ett onödigt ont är att förenkla det hela för det är ofta här du återfinner de mest "hängivna" sporthoj.com:arna.

Självklart finns en trogen skara banåkare och olja&bensinluktande lirare men OT fyller en otrligt viktig funktion för det är de som samlar de "vanliga dödliga"...

Att sparka ut alla som jag listade däruppe och förbjuda allt spam och allt oseriöst är lika naivt och aningslöst som att en mc klubb plötsligt byggde om klubblokalen till garage och förbjöd långfika på gruppkörningarna med kommentaren:
- "Hojar skall åkas och mekas, vill ni inte bidra till den delen utan bara fika och snacka skit så kan ni dra!"

Hojarna är den gemensamma nämnaren men det är det "sociala" och ibland osociala kacklet som gör att folk fastnar och återvänder dagarna i ände.

Någon får gärna visa på ett exempel på ett forum som är 100% tekniskt och sakligt och helt och hållet dedikerat sakfrågan som ändå har 500+ ständiga inloggningar.

Mitt förslag är att tillåta spam, mer än idag, men det måste begränsa sig till ett fåtal trådar och får inte förstöra riktigt seriösa trådar.

Jag deltog aldrig i nattspamtråden men ser inte hur den på något sätt förstör forumet. Man vet innehållet och kan alltså välja att inte delta eller läsa...

Så länge det är så får de gärna spamma flera tusen sidor.

Att däremot spamma sönder alla trådar som är uppe, även de med seriöst innehåll är en annan sak.
Som du själv skriver är OT ett bra forum, men tyvärr ibland alldeles för spammigt och det mynnar ibland ut på de övriga seriösa(re) delarna på forumet och det blir då för mycket salt i såret för OT-forumet.

Men OT kommer inte tas bort. Utan det behövs bättre allmän respekt för övriga medlemmar om vad som är läsvärt eller ej. Att man tar till en extra tankeprocess innan man skriver ett inlägg.

All börda ska inte läggas på att moderatorer likt blodiglar ska gå in och rensa upp efter den dynga som lagts ut under natten, eller sitta som klistrade framför trådar som är på gränsen av vad som är OK. Det blir för mycket jobb för ett obetalt jobb. Och jag vill iaf inte ge moderatorer för mycket jobb, då flyr dom till slut eller förstör deras egna inarbetade "respekt" de fått som icke-moderatorer.

Och du själv har skrivit där och frågat och sjukdomar, vilken bil du skulle köpa m.m. ;)

OT är nödvändigt men ett positivt sådant.
Japp, men jag drar mig för att lägga ut seriösare frågor i OT nuförtiden då känslan är att tråden fort blir bombarderad av "roligar" figurerar som inte kan hålla sig från att skriva något bara för att.

Det är detta jag vill bekämpa på något sätt. Hur är jag dock osäker på.

Lite trist att en hyllningstråd bara blev blaha för att folk inte kan låta bli att bråka. :(

Själv tycker jag att Swedie gör ett bra jobb och lyckas han tjäna lite bra pengar på det... Good for him. :D

När tröjbeställningen var förra gången och jag hade beställt tröja och sen när den dök upp blev lite snopen då namnet var i väldigt liten text...
Fick veta att det var så hela den beställningen var och fanns inget att göra.
Dock fick jag nyckelring/snöre med Sporthoj.com på. Den jag hade innan stod det I AM A BITCH på. *asg* Tom mamma blev gld för bytet. Haha

Keep up the good wirk. :D

Japp, men jag drar mig för att lägga ut seriösare frågor i OT nuförtiden då känslan är att tråden fort blir bombarderad av "roligar" figurerar som inte kan hålla sig från att skriva något bara för att.

Det är detta jag vill bekämpa på något sätt. Hur är jag dock osäker på.

Viss form av spam i trådar med seriösa frågor hjälper ju dock till att lyfta upp tråden så man får fler svar.
Annars e de väl bara helt enkelt att moderera bort onödigt spam i vissa trådar i OT-delen, folk lär sig förhoppningsvis ganska fort då i vilka trådar i OT det går att spamma o i vilka det inte går.
Tar mina 2 trådar om bilval jag startat på sistone som exempel där jag tycker att det är en bra mix mellan spam och fakta där just spammet lyft upp tråden så att andra ska se den och därigenom kunna ge mig bra info.

Det tar såklart lite tid innan folk lär sig men tillslut blir de nog bättre, se på mig, tror att jag bättrat mig lite iaf till en hyffsad nivå efter lite tillsägningar?

För egen del har jag ytterst sällan spammat i MC-forumet eller något annat forum.
OT-forumet är däremot ett typexempel på något som gör att folk faktiskt hänger här hela dagarna. Det är som MC-klubbens klubblokal, inte garage, utan lokal där man hänger och snackar skit. Skulle allt spammande tyotalförbjudas och endast strikt "nödvändiga" trådar tillåtas så skulle detta forum garanterat halvera sin besökarskara..

Man hänger i OT men använder resten av forumet för att få kunskap.

Kunde inte beskriva det bättre själv :tummenupp

Japp, men jag drar mig för att lägga ut seriösare frågor i OT nuförtiden då känslan är att tråden fort blir bombarderad av "roligar" figurerar som inte kan hålla sig från att skriva något bara för att..

Tror du missar en viktig sak och det är att det är just spammandet som gör att det hela tiden finns någon inloggad som kan svara på din fråga.

Jag hade ett akut slipsknutsproblem i samband med ett bröllop för något år sedan och efter tre minuter hade jag fått en länk till en bra sida med steg-för-steg-bilder på hur man knyter en slipsknut.

Skulle lustigkurrarna och allt spammande förbjudas så skulle det innebära att folk bara besöker sidan när de verkligen behöver veta något. Då skulle det även innebära att alla OT-frågor skulle få ligga länge innan de besvarades.

Just det "sociala" och osociala kacklande gör att det sitter en hög med folk inloggade hela dagarna och även om de bidrar till mycket spammande så är det fårn dessa man får sina första svar även på seriösa frågor och även om det innebär att man får ett par oseriösa svar...

Men i valet och kvalet så väljer jag hellre att få min fråga besvarad inom fem minuter tillsammans med 10 spam-inlägg än att tråden är 100%:igt ren och svaren dröjer i timmar eller dagar.

Däremot så är det livsviktigt att långlivade trådar som de modellspecifika trådarna o.s.v. hålls rena. Det är trådar som är värdefulla just i att de begränsas till modellspecifika diskussioner så man kan hitta tips å trix om just sin hoj..

Ställer man däremot en specifik fråga här i OT så skiter jag faktiskt högaktisningsfullt om den spammas så länge ett av inläggen bara innehåller det svar jag sökte och jag slapp vänta på det.

Oj vad hätskt det blev här då, får väl slänga in min åsikt jag med.
I början tyckte jag OT-forumet var ett skitforum som jag var emot. Men där har jag faktiskt ändrat mig. Jag har själv startat trådar där om tänkta inköp av bilar och annat och har fått många bra svar och tips. Här finns ju trots allt en salig blandning av yrkesfolk och experter som är villiga att dela med sig av sina kunskaper. Platt-TV tråden är ett bra exempel.
OT-forumet bör helt klart finnas kvar.

Vad gäller Swedies inkomst och annat tycker jag vi andra inte har ett skit med att göra, fattar inte ens att man nyter lägga sig i sånt.

Tröjorna ja, jag har inte köpt nån tröja sen det allra första tröjförsäljningen gjordes här på SH. Den särken håller faktist bra än idag trots att den numera tjänar som målarjumper.
Så det är kanske dags för en ny:)

Då det mesta har sagts i tråden som tillhörde det initiala ämnet så stängs den.

Övrigt gällande OT är noterat.

PM:a om det är något ytterligare.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen